Ayın 8'inde aldığım 8 Temmuz gidiş - 15 Temmuz dönüş yurt dışı biletimin, geçtiğimiz hafta iş nedeniyle gidiş ayağını kullanamama durumum ortaya çıktı. Şirketim bana farklı bir havayolundan 12 Temmuz tarihli ikinci bir gidiş bileti aldı. Yani yeni gidiş dönüş tarihlerim 12 - 15 Temmuz oldu.
Çevremden aldığım uyarılarla "sıralı kullanım kuralı" diye bir kuraldan haberdar oldum ve 7 Temmuz'da bilgi almak için Türk Hava Yollarını aradım. Bana ertesi günkü uçağıma binmesem de dönüş uçağıma binebileceğim bilgisini verdiler. Ve bu konuda herhangi bir iptal, erteleme vs. işlem yapmaya gerek duyulmadığını telefonun ucundaki şahıs tarafından söyledi.
Bu kısım gerçekten önemli. THY çalışanı konuştuğum kişi bana net şekilde hiç bir sorun olmayacağını, dönüş biletimi kullanabileceğimi belirtti. Ben de bu bilginin rahatlığıyla 8 Temmuz'daki biletimi kullanmadım. Daha sonra yine birkaç arkadaşımla konuyu konuşurken içime kurt düşürdüler. Bana yanlış bilgi verilmiş olabileceğini, dönüş biletimi kontrol etmemi söylediler.
9 Temmuz'da tekrar Türk Hava Yollarını aradığımda ise şok oldum ve kabus başladı. Gerçekten bana, gidiş uçağına binmediğim için dönüş biletimin yandığını söylediler. Üstüne üstlük, biletimi kullanabilmek istiyorsam 2300 TL ceza ödemem gerektiğini ilettiler. 2300 TL!! Ya da 2650 TL vererek yeniden bilet alabileceğimi söylediler. Çünkü uçağımı kaçırmış görünüyormuşum ve bu benim sorumluluğummuş. Bunun olamayacağını, asla bir ücret ödemeyeceğimi, üstelik dönüş biletimin yanmayacağı bilgisini zaten kendilerinden aldığımı söyledim. Ses kayıtlarından rahatça ulaşabilirlerdi.
Telefonun ucundaki kişi iyi niyetli bir çalışandı ve durumu toparlayabilmek için çaba sarf etti açıkçası fakat yetkileri dahilinde bana bir sonuç sağlayamadı. Tek yapabildiği şikayet dilekçesi oluşturmak oldu. Yalnız bu durumun çözülmesi için benim 2 günüm olduğunu yoksa dönüş biletim olmadığı için yeni aldığım bileti de kullanamayacağımı, yani seyahat planımın tamamının çöp olacağını ve çok büyük zarar edeceğimi tekrar tekrar anlattım. Elbette ki konuyu çözeceklerine dair asla bir söz vermediler. "İlgileneceğiz vs." dediler. 2 gün boyunca bir kaç defa daha bu işlemin hızlandırılması için THY ile temasa geçtim fakat bir dönüş alamadım. Nihayet dün, yani 11 Temmuz akşamı email ile dönüş sağladılar. Okuduğumda başımdan aşağı kaynar sular döküldü!! Gayet pişkince, bana 7 Temmuz'da hatalı bilgi veren çalışanlarını uyardıklarını; bunun dışında da konuyla ilgili bir şey yapmayacaklarını yazıyordu. Terbiyesizlik, umursamazlık öyle bir boyutta ki hem hatalarını kabul edip hem de hiç bir şey yapmayacaklarını açıkça yazabilecek seviyeye gelmiş bir şirketten bahsediyoruz.
Attıkları mail üzerine tekrar konuşmalarımda ise yine sadece bir itiraz formu oluşturmaktan başka bir şey yapmıyorlar. En kısa zamanda size geri dönüş yapacağız gibi jenerik saçma sapan laflar anca. Bugün ayın 12'si ve ben bütün seyahatimi yakmış durumdayım. Binlerce TL zarar ettim. Bilet masrafları, otel masrafları, yurt dışında katılacağım etkinliğin masrafı derken şu an yazarken bile ellerim titriyor. İşin manevi zarar boyutu ise bambaşka... Günlerdir yaşattıkları bombok tecrübe, aylardır heyecanla beklediğim seyahate gidememenin psikolojik etkisini uzun uzun yazmayacağım burada.
Velhasıl, Türk Hava Yolları ile halen savaş halindeyim ve eninde sonunda zararlarımı karşılayacaklar, bunun alternatifi yok. Şu an ilk iş tüketici mahkemesine başvurmak olacak. Daha önce farklı markalarla hukuki savaşlar verdim ve kazandım. Yalnız bu kadar büyüğü hiç başıma gelmemişti açıkçası. Gündem oluşursa daha etkili olacağı için buraya detaylıca durumu yazdım. Umarım bir etkisi olur. Gelişmeleri de buraya ekleyeceğim gün gün. Türkiye'de müşteri memnuniyetinin parayı alana kadar olduğunu bir kere daha bana hatırlatmış oldular. Ama pes etmek yok, ellerim yakanızda Türk Hava Yolları!!!
Çevremden aldığım uyarılarla "sıralı kullanım kuralı" diye bir kuraldan haberdar oldum ve 7 Temmuz'da bilgi almak için Türk Hava Yollarını aradım. Bana ertesi günkü uçağıma binmesem de dönüş uçağıma binebileceğim bilgisini verdiler. Ve bu konuda herhangi bir iptal, erteleme vs. işlem yapmaya gerek duyulmadığını telefonun ucundaki şahıs tarafından söyledi.
Bu kısım gerçekten önemli. THY çalışanı konuştuğum kişi bana net şekilde hiç bir sorun olmayacağını, dönüş biletimi kullanabileceğimi belirtti. Ben de bu bilginin rahatlığıyla 8 Temmuz'daki biletimi kullanmadım. Daha sonra yine birkaç arkadaşımla konuyu konuşurken içime kurt düşürdüler. Bana yanlış bilgi verilmiş olabileceğini, dönüş biletimi kontrol etmemi söylediler.
9 Temmuz'da tekrar Türk Hava Yollarını aradığımda ise şok oldum ve kabus başladı. Gerçekten bana, gidiş uçağına binmediğim için dönüş biletimin yandığını söylediler. Üstüne üstlük, biletimi kullanabilmek istiyorsam 2300 TL ceza ödemem gerektiğini ilettiler. 2300 TL!! Ya da 2650 TL vererek yeniden bilet alabileceğimi söylediler. Çünkü uçağımı kaçırmış görünüyormuşum ve bu benim sorumluluğummuş. Bunun olamayacağını, asla bir ücret ödemeyeceğimi, üstelik dönüş biletimin yanmayacağı bilgisini zaten kendilerinden aldığımı söyledim. Ses kayıtlarından rahatça ulaşabilirlerdi.
Telefonun ucundaki kişi iyi niyetli bir çalışandı ve durumu toparlayabilmek için çaba sarf etti açıkçası fakat yetkileri dahilinde bana bir sonuç sağlayamadı. Tek yapabildiği şikayet dilekçesi oluşturmak oldu. Yalnız bu durumun çözülmesi için benim 2 günüm olduğunu yoksa dönüş biletim olmadığı için yeni aldığım bileti de kullanamayacağımı, yani seyahat planımın tamamının çöp olacağını ve çok büyük zarar edeceğimi tekrar tekrar anlattım. Elbette ki konuyu çözeceklerine dair asla bir söz vermediler. "İlgileneceğiz vs." dediler. 2 gün boyunca bir kaç defa daha bu işlemin hızlandırılması için THY ile temasa geçtim fakat bir dönüş alamadım. Nihayet dün, yani 11 Temmuz akşamı email ile dönüş sağladılar. Okuduğumda başımdan aşağı kaynar sular döküldü!! Gayet pişkince, bana 7 Temmuz'da hatalı bilgi veren çalışanlarını uyardıklarını; bunun dışında da konuyla ilgili bir şey yapmayacaklarını yazıyordu. Terbiyesizlik, umursamazlık öyle bir boyutta ki hem hatalarını kabul edip hem de hiç bir şey yapmayacaklarını açıkça yazabilecek seviyeye gelmiş bir şirketten bahsediyoruz.
Attıkları mail üzerine tekrar konuşmalarımda ise yine sadece bir itiraz formu oluşturmaktan başka bir şey yapmıyorlar. En kısa zamanda size geri dönüş yapacağız gibi jenerik saçma sapan laflar anca. Bugün ayın 12'si ve ben bütün seyahatimi yakmış durumdayım. Binlerce TL zarar ettim. Bilet masrafları, otel masrafları, yurt dışında katılacağım etkinliğin masrafı derken şu an yazarken bile ellerim titriyor. İşin manevi zarar boyutu ise bambaşka... Günlerdir yaşattıkları bombok tecrübe, aylardır heyecanla beklediğim seyahate gidememenin psikolojik etkisini uzun uzun yazmayacağım burada.
Velhasıl, Türk Hava Yolları ile halen savaş halindeyim ve eninde sonunda zararlarımı karşılayacaklar, bunun alternatifi yok. Şu an ilk iş tüketici mahkemesine başvurmak olacak. Daha önce farklı markalarla hukuki savaşlar verdim ve kazandım. Yalnız bu kadar büyüğü hiç başıma gelmemişti açıkçası. Gündem oluşursa daha etkili olacağı için buraya detaylıca durumu yazdım. Umarım bir etkisi olur. Gelişmeleri de buraya ekleyeceğim gün gün. Türkiye'de müşteri memnuniyetinin parayı alana kadar olduğunu bir kere daha bana hatırlatmış oldular. Ama pes etmek yok, ellerim yakanızda Türk Hava Yolları!!!