Trendyol üzerinden aldığım Xiaomi Mi Watch akıllı saat isimli ürünün iade sürecinde yaşadığım rezalettir. 2 Ağustos 2022 tarihinde aldığım ürünü, özelliklerinin tanıtımında anlatıldığının altında kalması sebebiyle iade etme kararı aldım. 14 günlük yasal, koşulsuz cayma süresi içinde 15 Ağustos 2022 tarihinde ürünü geri gönderdim.
Bugün satıcı firma Akdemir Teknoloji tarafından iadenin reddedildiği bilgisiyle karşılaştım. Konuyla ilgili Trendyol asistan ile iletişime geçtiğimde, "Elektronik ürünler kutuları açıldığı anda 2. el statüsüne girdikleri için koşulsuz iade kapsamında geri alamıyoruz" yanıtıyla karşılaştım. Görüntü satışı sözleşmesinde de ilgili kanunda da böyle bir madde olmadığını belirterek defalarca kez ilgili sözleşme maddesini sordum ancak sürekli çarpıtıcı cevaplar aldım. Uzun bir görüşme sonrasında bir arpa boyu yol katedemedik ve Trendyol'un sözleşme şartlarını açıkça ihlal ettiği bir noktada tıkandık. Bu noktada bana önerdikleri tek yol, ürün tekrar bana ulaştığında ürünü yetkili servise götürerek iadeye uygun raporu almam ve sonrasında direkt onlara göndermem. Bu şekilde iade kabul edeceklerine dair bir vaat var. Ancak bu vaat doğru çıksa bile şu soruları sormak gerektiğini düşünüyorum:
* Trendyol sözleşme şartlarını hangi cüretle hiçe saymakta ve esnetmektedir?
* Amazon, Hepsiburada veya diğer platformlarda yaşamadığımız bu süreçlerle neden Trendyol'da karşılaşıyoruz?
* Yasal hakkımı kullanabilmek yerine neden yetkili servise gitmek, sonra ürünü almaya tekrar gitmek, tekrar kargolamak gibi ek zahmetlerle uğraşıyorum?
Böyleyken böyle Sözlük. Amazon'dan şaştık hata ettik. Ben ettim, siz etmeyin.
Edit / Entrylere Cevaplar:
* Kanun böyleyken müşterinin iade etmesi halinde malı geri almayacak distribütörle iş yapmamalısın. Distribütöre diş geçiremeyip faturayı tüketiciye kesemezsin.
* "Bir ürün kutusu açıldığı anda kullanılmış olur" geçerli bir bahane kabul edilecekse herhangi bir ürünün iadesi olanaksız hale gelir.
* Kimse ürünü alsınlar kutuya koyup sıfır diye yeniden satsınlar demiyor. Bu tarz ürünlerde iade durumunda ürünü refurbished olarak piyasaya geri sunmak markanın / distribütörün sorumluluğundadır.
* Online alışveriş yapmadan önce mağazaya gidip ürünü incelemem gerektiğini söyleyenlerin milenyumu da bir gün kutlu olur umarım.
* Ürünü alırken bakmakla yükümlü olduğum tek kaynak, ürünün resmi reklam ve tanıtımları. Ürün, muhteşem spor takip özellikleri olduğu iddia edilen bir akıllı saat. Aldıktan sonra anladık ki bu özelliklerin yerinde yeller esiyor. Durum bundan ibaret.
Bugün satıcı firma Akdemir Teknoloji tarafından iadenin reddedildiği bilgisiyle karşılaştım. Konuyla ilgili Trendyol asistan ile iletişime geçtiğimde, "Elektronik ürünler kutuları açıldığı anda 2. el statüsüne girdikleri için koşulsuz iade kapsamında geri alamıyoruz" yanıtıyla karşılaştım. Görüntü satışı sözleşmesinde de ilgili kanunda da böyle bir madde olmadığını belirterek defalarca kez ilgili sözleşme maddesini sordum ancak sürekli çarpıtıcı cevaplar aldım. Uzun bir görüşme sonrasında bir arpa boyu yol katedemedik ve Trendyol'un sözleşme şartlarını açıkça ihlal ettiği bir noktada tıkandık. Bu noktada bana önerdikleri tek yol, ürün tekrar bana ulaştığında ürünü yetkili servise götürerek iadeye uygun raporu almam ve sonrasında direkt onlara göndermem. Bu şekilde iade kabul edeceklerine dair bir vaat var. Ancak bu vaat doğru çıksa bile şu soruları sormak gerektiğini düşünüyorum:
* Trendyol sözleşme şartlarını hangi cüretle hiçe saymakta ve esnetmektedir?
* Amazon, Hepsiburada veya diğer platformlarda yaşamadığımız bu süreçlerle neden Trendyol'da karşılaşıyoruz?
* Yasal hakkımı kullanabilmek yerine neden yetkili servise gitmek, sonra ürünü almaya tekrar gitmek, tekrar kargolamak gibi ek zahmetlerle uğraşıyorum?
Böyleyken böyle Sözlük. Amazon'dan şaştık hata ettik. Ben ettim, siz etmeyin.
Edit / Entrylere Cevaplar:
* Kanun böyleyken müşterinin iade etmesi halinde malı geri almayacak distribütörle iş yapmamalısın. Distribütöre diş geçiremeyip faturayı tüketiciye kesemezsin.
* "Bir ürün kutusu açıldığı anda kullanılmış olur" geçerli bir bahane kabul edilecekse herhangi bir ürünün iadesi olanaksız hale gelir.
* Kimse ürünü alsınlar kutuya koyup sıfır diye yeniden satsınlar demiyor. Bu tarz ürünlerde iade durumunda ürünü refurbished olarak piyasaya geri sunmak markanın / distribütörün sorumluluğundadır.
* Online alışveriş yapmadan önce mağazaya gidip ürünü incelemem gerektiğini söyleyenlerin milenyumu da bir gün kutlu olur umarım.
* Ürünü alırken bakmakla yükümlü olduğum tek kaynak, ürünün resmi reklam ve tanıtımları. Ürün, muhteşem spor takip özellikleri olduğu iddia edilen bir akıllı saat. Aldıktan sonra anladık ki bu özelliklerin yerinde yeller esiyor. Durum bundan ibaret.