Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

17 ağustos 2022 trendyol iade reddi rezaleti

ahmetguvenkvd

Well-known member
Katılım
9 Mayıs 2024
Mesajlar
1,000
Trendyol üzerinden aldığım Xiaomi Mi Watch akıllı saat isimli ürünün iade sürecinde yaşadığım rezalettir. 2 Ağustos 2022 tarihinde aldığım ürünü, özelliklerinin tanıtımında anlatıldığının altında kalması sebebiyle iade etme kararı aldım. 14 günlük yasal, koşulsuz cayma süresi içinde 15 Ağustos 2022 tarihinde ürünü geri gönderdim.

Bugün satıcı firma Akdemir Teknoloji tarafından iadenin reddedildiği bilgisiyle karşılaştım. Konuyla ilgili Trendyol asistan ile iletişime geçtiğimde, "Elektronik ürünler kutuları açıldığı anda 2. el statüsüne girdikleri için koşulsuz iade kapsamında geri alamıyoruz" yanıtıyla karşılaştım. Görüntü satışı sözleşmesinde de ilgili kanunda da böyle bir madde olmadığını belirterek defalarca kez ilgili sözleşme maddesini sordum ancak sürekli çarpıtıcı cevaplar aldım. Uzun bir görüşme sonrasında bir arpa boyu yol katedemedik ve Trendyol'un sözleşme şartlarını açıkça ihlal ettiği bir noktada tıkandık. Bu noktada bana önerdikleri tek yol, ürün tekrar bana ulaştığında ürünü yetkili servise götürerek iadeye uygun raporu almam ve sonrasında direkt onlara göndermem. Bu şekilde iade kabul edeceklerine dair bir vaat var. Ancak bu vaat doğru çıksa bile şu soruları sormak gerektiğini düşünüyorum:

* Trendyol sözleşme şartlarını hangi cüretle hiçe saymakta ve esnetmektedir?
* Amazon, Hepsiburada veya diğer platformlarda yaşamadığımız bu süreçlerle neden Trendyol'da karşılaşıyoruz?
* Yasal hakkımı kullanabilmek yerine neden yetkili servise gitmek, sonra ürünü almaya tekrar gitmek, tekrar kargolamak gibi ek zahmetlerle uğraşıyorum?

Böyleyken böyle Sözlük. Amazon'dan şaştık hata ettik. Ben ettim, siz etmeyin.

Edit / Entrylere Cevaplar:

* Kanun böyleyken müşterinin iade etmesi halinde malı geri almayacak distribütörle iş yapmamalısın. Distribütöre diş geçiremeyip faturayı tüketiciye kesemezsin.
* "Bir ürün kutusu açıldığı anda kullanılmış olur" geçerli bir bahane kabul edilecekse herhangi bir ürünün iadesi olanaksız hale gelir.
* Kimse ürünü alsınlar kutuya koyup sıfır diye yeniden satsınlar demiyor. Bu tarz ürünlerde iade durumunda ürünü refurbished olarak piyasaya geri sunmak markanın / distribütörün sorumluluğundadır.
* Online alışveriş yapmadan önce mağazaya gidip ürünü incelemem gerektiğini söyleyenlerin milenyumu da bir gün kutlu olur umarım.
* Ürünü alırken bakmakla yükümlü olduğum tek kaynak, ürünün resmi reklam ve tanıtımları. Ürün, muhteşem spor takip özellikleri olduğu iddia edilen bir akıllı saat. Aldıktan sonra anladık ki bu özelliklerin yerinde yeller esiyor. Durum bundan ibaret.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri