Kutusundan kendine ait tek bir poset dahi çıkmayan bir Lego ürününün, başka kitapçık ve Lego posetleri ile birlikte satılması rezalet. 16 Temmuz 2024 tarihinde, Hepsiburada'nın 16-22 Temmuz indirimleri kapsamında fiyatına indirime giren ve satıcısı Workas Market olan Lego® Icons 10317 Land Rover Classic Defender 90 (2336 parça) ürününü satın aldım. Hasar almış kutu ile tarafıma 18 Temmuz Perşembe saat 14.23'te teslim edildi.
Görseller koleksiyon seviyesinde bir Lego tüketicisi olmadığım için kutudaki hasarlar ürün üzerinde sorun olmadığı sürece çok fazla umrumda olan şeyler değil ancak normalden daha fazla hasar alması ve iade edilen bir ürün olduğu şüphesinden dolayı açarken birkaç fotoğrafını çektim. İlk endişem paketlerden veya paket içeriğindeki parçacıklardan eksik çıkması ve ürünü kurarken bunu fark etmem durumunda ne yapacağımı yönlendirmekti. Paket açılma yerlerine özenle yapıştırılan "fragile" etiketleri de bu düşünceye sebep oldu. Sonrasında ürün içeriğindeki posetleri yere serince bir de ne göreyim, alakasız posetler ve kitapçıklar.
Yardım Merkezi üzerinden bir iade talebi oluşturdum ve yarın adresin den teslim alınacağı ve satıcıya teslim edileceği bilgisini aldım. Şimdilik beklemedeyiz. Beni asıl düşündüren ve üzen şey ise şu; 1) Pazaryer, satıcılarını belirli periyotlarla denetliyor mu? Ürün orijinalliğini denetleyecek bir mekanizmaları var mı? Bir şekilde onay almış ve satış yapan bir satıcıya güvenemeyecek miyiz? Sizler, imkan tanıdığınız mağazaların ürünlerinden ve çalışma şartlarından dahi sorumlu değilsiniz mi? Buna dair bir sorumluluk hissetmiyor olmak da problem değil midir?
2) İade ettiğim ürün hasar almış olduğu gerekçesiyle reddedilebilir mi? Zira ben aldığımda durum başlı başına problemliydi. İnişiyatife kalmadan bu durum çözülemez mi? Müşteri memnuniyeti konusunda rakipleri çok daha Commerce olabiliyorken ve indirim döneminde stoğu bitebilecek bir ürün hakkındaki diyalog kurulurken kupon tanımı vs. ile birlikte ürünü başka satıcıdan alıp magdur olmamayi teklif edebilecek bir projeksiyonları yok mu? İadenin onaylanmasıydı tarafıma yansimasiydi derken belki de kartımda son limitle aldığım ürünün stoğu bitecek ve satın alamayacağım.
Sürecin her aşamasını güncelleyerek başlığı güncel tutacağım.
Görseller koleksiyon seviyesinde bir Lego tüketicisi olmadığım için kutudaki hasarlar ürün üzerinde sorun olmadığı sürece çok fazla umrumda olan şeyler değil ancak normalden daha fazla hasar alması ve iade edilen bir ürün olduğu şüphesinden dolayı açarken birkaç fotoğrafını çektim. İlk endişem paketlerden veya paket içeriğindeki parçacıklardan eksik çıkması ve ürünü kurarken bunu fark etmem durumunda ne yapacağımı yönlendirmekti. Paket açılma yerlerine özenle yapıştırılan "fragile" etiketleri de bu düşünceye sebep oldu. Sonrasında ürün içeriğindeki posetleri yere serince bir de ne göreyim, alakasız posetler ve kitapçıklar.
Yardım Merkezi üzerinden bir iade talebi oluşturdum ve yarın adresin den teslim alınacağı ve satıcıya teslim edileceği bilgisini aldım. Şimdilik beklemedeyiz. Beni asıl düşündüren ve üzen şey ise şu; 1) Pazaryer, satıcılarını belirli periyotlarla denetliyor mu? Ürün orijinalliğini denetleyecek bir mekanizmaları var mı? Bir şekilde onay almış ve satış yapan bir satıcıya güvenemeyecek miyiz? Sizler, imkan tanıdığınız mağazaların ürünlerinden ve çalışma şartlarından dahi sorumlu değilsiniz mi? Buna dair bir sorumluluk hissetmiyor olmak da problem değil midir?
2) İade ettiğim ürün hasar almış olduğu gerekçesiyle reddedilebilir mi? Zira ben aldığımda durum başlı başına problemliydi. İnişiyatife kalmadan bu durum çözülemez mi? Müşteri memnuniyeti konusunda rakipleri çok daha Commerce olabiliyorken ve indirim döneminde stoğu bitebilecek bir ürün hakkındaki diyalog kurulurken kupon tanımı vs. ile birlikte ürünü başka satıcıdan alıp magdur olmamayi teklif edebilecek bir projeksiyonları yok mu? İadenin onaylanmasıydı tarafıma yansimasiydi derken belki de kartımda son limitle aldığım ürünün stoğu bitecek ve satın alamayacağım.
Sürecin her aşamasını güncelleyerek başlığı güncel tutacağım.