Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

1942 Aeroflot Tupolev ANT-20 kazası

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
14 Aralık 1942 günü Aeroflot tarafından işletilen bir Tupolev ANT-20 uçağı, Türkmenabat üzerinden Ürgenç'den Taşkent'e yapılan bir tarifeli iç hat yolcu uçuşu sırasında düştü. Uçakta bulunan 36 kişinin tamamı öldü. Bu, kazanın gerçekleştiği güne dek Özbekistan'da gerçekleşen en ölümcül havacılık kazasıdır. Uçak Kazaya karışan uçak, Aeroflot'un Özbekistan filosu tarafından işletilen altı adet Mikulin AM-34FRNV motoru ile donatılmış bir Tupolev ANT-20bis idi. İlk uçuşunu 1938'de yapan uçak, Aeroflot tarafından işletilmek üzere CCCP-L760 kuyruk numarasını aldı. Kaza anında uçağın 272 uçuş saati vardı. Uçuş ve kaza 14 Aralık 1942 günü Tupolev ANT-20 mürettebatı Ürgenç-Türkmenabat-Taşkent güzergahında tarifeli bir yolcu uçuşu gerçekleştiriyordu. Uçuşun birinci bacağını sorunsuz tamamlayan mürettebat, uçuşun ikinci bacağını gerçekleştirmek üzere 26 yolcu ve 10 mürettebat ile 11.40'ta (MSK) Türkmenabat'tan kalkış yaptı. Uçakta izin verilen sınırın altında, 5523kg yük vardı. Uçak seyir irtifasında seyrederken 13.50'de yaklaşık 500 m irtifada uçak alçalmaya başladı. Önce düşük bir açıyla alçalan uça, gittikçe daha yüksek bir açıyla alçalmaya başladı. Uçak, neredeyse dik, 80°'lik bir açıyla düz bir bozkıra düştü. Uçakta bulunan 36 kişinin tamamı öldü. Yakıt depoları çarpmanın etkisiyle infilak etti ancak yangın çıkmadı. Araştırma Kokpitin enkazında yardımcı pilotun ve bir yolcunun cesedi bulundu. Kaptan pilotun cesedi, kokpitte değildi. Kabinin enkazında tamamen giysisiz bir erkek cesedi bulundu. Bu cesedin kimliği tespit edilmedi ancak cesedin yanında kaptan pilot belgesi bulundu. Kokpitteki yolcu cesedinin bir pilot olan ancak Tupolev ANT-20 uçurma tecrübesi olmayan Kozlov adındaki bir pilota ve kaptan pilotun Kozlov'un uçağı kontrol etmesine izin verdiği tespit edildi. Kozlov, yanlışlıkla veya uçağın tepkisini test etmek için, dengeleyici kontrol mekanizmasını seyir esnasında açtı. Bu mekanizmayı seyir esnasında açmak uçağın aerodinamik yapısından dolayı uçağı dalışa geçirdi. Kozlov, bu mekanizma hakkında yeterince bilgiye sahip olmadığı için mekanizmayı zamanında kapatamadı. Kaynakça Kategori:1942'de Özbekistan Kategori:Özbekistan SSC'deki havacılık kazaları ve olayları Kategori:1942'de havacılık kazaları ve olayları Kategori:Aeroflot kazaları ve olayları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri