30 Temmuz 1950 günü Aeroflot tarafından işletilen bir İlyuşin İl-12 uçağı, Alma-Ata'dan Karağandı üzerinden Moskova'ya yapılan bir tarifleli iç hat yolcu uçuşu sırasında düştü. Uçakta bulunan 25 kişinin tamamı öldü. Bu, kazanın gerçekleştiği güne dek bir İlyuşin İl-12'nin karıştığı en ölümcül kazadır. Uçak Kazaya karışan uçak, Aeroflot'un Kazakistan filosuna ait çift motorlu bir İlyuşin İl-12 idi (seri numarası 33-02, fabrika numarası 93013302). İlk uçuşunu 1949'da yapan uçak, 31 Mart 1949'da Aeroflot'un Kazakistan filosunda işletilmek üzere CCCP-L1803 kuyruk numarasını aldı. Kaza anında uçağın 953 uçuş saati vardı. Uçuş ve kaza Mürettebat uçuşun birinci bacağını sorunsuz tamamlayarak saat 04.50'de (MSK) Karağandı Havalimanı'na iniş yaptı. Yakıt ikmalinin ardından saat 05.36'da kalkış yapan mürettebat, 150 m dönüş yapmaya başladı. Kalkıştan 2 dakika sonra görgü tanıkları sol motorda çok fazla egzoz dumanı çıktığını fark etti. Kalkıştan 6 dakika sonra mürettebat, hava trafik kontrolörüne sol motorun arıza yaptığını ve geri döneceklerini bildirdi. Mürettebat iniş izni aldı ancak geri dönerken, civardaki 67 m yüksekliğindeki bir bina nedeniyle rotasını değiştirmek zorunda kaldı. 50–70 m irtifada pistin merkez çizgisinden çıkan mürettebat iniş takımlarını indirirken uçağı sola döndürdü ve uçak oldukça yavaşladı. Mürettebat kontrolü kaybetti ve saat 05.44'te uçak yaklaşık 50-70 metre irtifadan dönerek düştü. Nedeni Araştırma sonucu sol motorun neden arıza yaptığı belirlenemedi. Mürettebatın kazadan bir gün önce aynı motorda benzer sorunlarla karşılaştığı ancak bu sorunları bildirmediği öğrenildi. Kaynakça Kategori:1950'de Sovyetler Birliği Kategori:Kazakistan SSC'deki havacılık kazaları ve olayları Kategori:1950'de havacılık kazaları ve olayları Kategori:İlyuşin İl-12 içeren kazalar ve olaylar Kategori:Aeroflot kazaları ve olayları