9 Mart 1962 günü Aeroflot'a tarafından işletilen bir Lisunov Li-2; Aral'dan Aktumsık'a giderken Aral Gölü, Aktöbe Eyaleti'ne düştü. Kaza sonucunda uçakta bulunan 10 kişiden 7'si öldü, 3 kişi kurtuldu. Uçak Kazaya karışan uçak, Aeroflot'un Kazakistan filosuna ait bir Lisunov Li-2 idi (fabrika numarası 18429706, seri numarası 297-06). Temmuz 1948'de Taşkent Havacılık Fabrikası'ndan çıktı. Aeroflot'un Ermenistan filosunda işletilmek üzere CCCP-L4509 kuyruk numarasını aldı. 1959'da kuyruk numarası CCCP-84717 olarak değiştirildi. Uçak, kaza yaptığında 13.738 uçuş saati vardı. Uçuş ve kaza 9 Mart 1962 günü mürettebat ve 7 yolcu, Aral Gölü'nde bir takım keşif uçuşu yapıyordu. Mürettebat aynı gün yapılacak birkaç uçuştan birini yapmak üzere Aral Havalimanı'dan yerel saatle 09.52'de (07.52 MSK) kalkış yaptı. Kalkıştan ve seyir irtifasına vardıktan bir süre sonra mürettebat, Barsakelmes Adası'nı geçtiklerini kontrolöre bildirdi. Mürettebat keşif uçuşu için kontrolöre bildirmeden alçalmaya başladı. Bu sırada bir takım dönüşler yapmaya da başladı. 400 m irtifada 2–3km yatay görüş mesafesine sahiplerdi. Alçalmaya devam eden mürettebat, 100–150 m irtifada sise girdi ve görüş mesafesi yüksek oranda düştü. Sisin içinden aniden zemini gören mürettebat, yükselmek için lövyeyi kendilerine doğru çekti. Ancak 11.30'da (09.30 MSK) uçağın sağ kanadı yere çarptı ve uçak düştü. Mürettebat ile iletişime geçemeyen kontrolör, uçağın telsiz iletişimi olmayan bir yere girdiğini varsaydı. Arama kurtarma çalışmaları ertesi sabah başladı ve enkaz kısa sürede bulundu. Aynı gün tüm yaralılar bir An-2 ile hastaneye götürüldü. Kaynakça Kategori:1962'de Sovyetler Birliği Kategori:Aeroflot kazaları ve olayları Kategori:Kazakistan SSC'deki havacılık kazaları ve olayları Kategori:1962'de havacılık kazaları ve olayları Kategori:Lisunov Li-2 içeren kazalar ve olaylar