20 Ekim 1989 günü Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne ait bir Britten-Norman BN-2A-3 Islander tipi uçak, Suriye sınırında kadastro çalışmaları yaparken Suriye Hava Kuvvetleri tarafından vurularak düşürüldü. Uçakta bulunan beş kişinin tamamı olay sonucunda öldü. Uçuş Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne ait TC-KUN kuyruk numaralı Britten-Norman BN-2A-3 Islander tipi uçak, Hatay ilindeki ormanlık bir araziyi haritalandırmak için Adana Şakirpaşa Havalimanı'ndan 5 kişilik mürettebatı ile kalkış yaptı. Uçak, Suriye sınırına yaklaşık 20km uzaklıkta Türkiye hava sahası üzerinde seyrederken, Suriye Hava Kuvvetleri'ne ait iki MiG-21 savaş uçağı tarafından vuruldu. Vurulmanın etkisiyle kontörlünü kaybeden uçak Antakya yakınlarına düştü ve uçakta bulunan beş kişinin tamamı öldü. Sonrası Kazadan sonra Türkiye Dışişleri Bakanlığı Suriye'nin Ankara Büyükelçisi'ne nota vererek Suriye'den tazminat ve ayrıntılı açıklama talep etti. Suriye yetkilileri ilk başta uçağın Suriye sınırı ihlal ederek Suriye hava sahasına girdiğini söylediler. 17 Kasım 1989'da Türkiye, yaşanan olay için Suriye'den 14 milyon 651 bin Amerikan doları tutarında tazminat talep etti. 8 Aralık 1989'da Suriyeli yetkililer olayın sorumlusu iki pilot ile bir yer sorumlusunun tutuklandığını açıkladılar. Kazadan yaklaşık bir yıl sonra, 17 Ekim 1990 günü, Suriye Türkiye ile imzaladığı bir protokolle 3 milyon 430 bin dolar tazminat ödemeyi kabul etti. Protokole göre Suriye, uçak için 1 milyon 238 bin dolar, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne 192 bin dolar ve yakınlarını kaybeden ailelere de toplam 2 milyon dolar ödedi. Kaynakça Kategori:Türkiye'deki havacılık kazaları ve olayları Kategori:1989'da havacılık kazaları ve olayları Kategori:Britten-Norman Islander içeren kazalar ve olaylar Kategori:Suriye-Türkiye ilişkileri Kategori:1989'da Türkiye Kategori:1989'da Suriye Kategori:Hava aracı düşürme olayları