17 Temmuz 1993 günü Tajikistan Airlines tarafından işletilen bir Antonov An-26 uçağı, Batum'dan Bakü'de duraklayarak Çimkent'e yapılan charter uluslararası yolcu uçuşunun ilk bacağında düştü. Uçakta bulunan 33 kişinin tamamı öldü. Uçak Kazaya karışan uçak, Tajikistan Airlines'a ait iki İveçenko AI-24VT motoru ile donatılmış bir Antonov An-26B idi (seri numarası 106-04, fabrika numarası 10604). İlk uçuşunu 1980'de yapan uçak, 5 Ocak 1981'de Aeroflot'un Tacikistan filosu tarafından işletilmek üzere CCCP-26035 kuyruk numarasını aldı. 17 Mayıs 1993'te Tajikistan Airlines tarafından işletilmek üzere EY-26035 kuyruk numarasını aldı. Uçuş ve kaza Mürettebat Batum-Bakü-Çimkent güzergahında uçuş yapmak üzere Batum Havalimanı'ndan 17 Temmuz 1993 günü kalkış yaptı. Uçuşun büyük bölümünde kötü hava koşulları bekleniyordu. Mürettebat kalkıştan sonra 5.100 metre irtifaya ulaştıklarını bildirdi. Bundan sonra bir daha uçakla iletişime geçilemedi. Yapılan arama kurtarma çalışmalarından sonra uçağın enkazı 690 metre yükseklikteki bir dağ yamacında bulundu. Nedeni Yapılan araştırmalar sonucunda uçağın 5.100 metre irtifada seyrederken kötü hava koşullarıyla ve ciddi türbülanslarla karşılaştığı, bunun ardından muhtemelen pilotların kontrol kaybı yaşadıklarını, böylece uçağın perdövitese girdiği ve bunun kazayla sonuçlandığı belirlendi. Kazanın nedeni mürettebat hatası ve hava koşulları olarak belirlendi. Kaynakça Kategori:1993'te Gürcistan Kategori:Gürcistan'daki havacılık kazaları ve olayları Kategori:1993'te havacılık kazaları ve olayları Kategori:Antonov An-26 içeren kazalar ve olaylar