[[Dosya:Jaguar XJ-S rear seats.jpg|küçükresim|Jaguar XJS HE coupenin arka koltukları.]] 2 + 2, sürücü ve ön yolcu için iki ön koltukla birlikte, çocuklar veya ara sıra kullanım için iki küçük arka koltuğa sahip olan coupe araç gövdesi stilinin bir versiyonudur. Hem arka koltuklu hem de koltuksuz coupe satan üreticiler, genellikle arka koltuk içeren versiyonları "2 + 2" veya 2-plus-2 olarak pazarlamaktadır. Tanım Tanım olarak, 2+2 kategorisindeki tüm arabaların iki ön koltuğu ve iki arka koltuğu vardır. 2+2 araçların diğer ortak özellikleri ise arkadaki yolcular için nispeten daha az yer bulundurmaları ve iki kapılı bir coupe gövdesine sahip olmalarıdır. Pek çok cabriolet, targa top ve hatchback otomobil modeli, 2+2'nin gerçek tanımını karşılasa da, nadiren 2+2 olarak kabul edilir. Kullanımı 2+2 tanımını karşılayan, ancak üretici tarafından böyle tanımlanmayan birçok coupe vardır. Bunun nedeni, 2+2 teriminin çoğunlukla arabaları aynı modelin 2 koltuklu üstü açılır versiyonundan ayırmak için kullanılmasıdır. Öne çıkan bazı örnekler, klasik Jaguar E-Type sabit tavanlı coupe 2+2, Lotus Elan 2+2, Nissan 300ZX 2+2, Chevrolet Monza 2+2, 1965-1966 Mustang 2+2 ve Pontiac 2+2 modelleri. 1965 ve 1966 Mustang Fastback, "Mustang 2+2" olarak pazarlandı, çünkü katlanabilir arka koltuklar standart donanım olarak dahil edildi. Standart (iki kişilik) Mustang'ın, "MUSTANG" ambleminin olduğu kısımda, 2+2 modelinde "MUSTANG 2+2" modelinin amblemi mevcuttu. 1967'de arka koltuk isteğe bağlı hale geldi ve "2+2" tanımı iptal edildi. Ayrıca bakınız Otomobil segmentleri Coupe Targa top Grand tourer Spor otomobil Kaynakça Kategori:Otomobil gövde modelleri