[[Dosya:Michael Schumacher-I'm the man (cropped).jpg|küçükresim|upright=0.91|Michael Schumacher üçüncü kez Dünya Şampiyonu oldu, bu Ferrari takımıyla kazandığı ilk şampiyonluktu.]] [[Dosya:Mika Haekkinen 2006.jpg|küçükresim|upright=0.91|Mika Häkkinen sezonu ikinci olarak tamamladı.]] [[Dosyaavid Coulthard 2007.jpg|küçükresim|upright=0.91|Häkkinen'ın takım arkadaşı David Coulthard, sezonu üçüncü olarak bitirdi.]] 2000 Formula 1 sezonu, 51. FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası. 12 Mart 2000 tarihinde başlayan sezon, 17 yarışın ardından 22 Ekim'de sona erdi. Michael Schumacher, Ferrari'nin 21 yıl aradan sonra sürücüler klasmanında şampiyon olan ilk sürücüsü oldu. Sezonun bitiminden bir önceki yarış olan Japonya Grand Prixinde, Schumacher şampiyonluğunu ilan etti. Ferrari böylece takımlar şampiyonluğunu da kazandı. Monza'da düzenlenen 2000 İtalya Grand Prixinde yarış sorumlularından biri öldü. İki Jordan pilotu Variante della Roggia engeline yaklaşırken çarpıştı. Jordan arabalarının birinden fırlayan bir lastik yarış görevlisine çarptı. 1994'te sürücü Ayrton Senna'nın ölümünden sonraki ilk ölümün olduğu bu olayın ardından Michael Schumacher bu sporu bırakmayı düşündüğünü açıkladı. Sürücüler ve üreticiler Aşağıda, 2000 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda yarışan takımlar ve sürücüleri yer almaktadır. Formula Bir 2000 yarış takvimi Raporlar Ferrari takımında geçen sezon ikinci olan Eddie Irvine'nın yerine Rubens Barrichello geldi. Emekliye ayrılan eski dünya şampiyonlarından Damon Hill'in yerine ise Jarno Trulli geldi. Sezon sonunda, Schumacher 108 puanla şampiyon, Häkkinen 89 puanla ikinci, Coulthard 73 puanla üçüncü, Barrichello 62 puanla dördüncü, Ralf 24 puanla beşinci ve Fisichella 18 puanla altıncı oldu. Takımlar şampiyonasında Ferrari 170 puanla şampiynon olurken, McLaren 152 puanla ikinci ve Williams 36 puanla üçüncü oldu. Sonuçlar ve dereceler Grands Prix Sürücüler 2000 FIA Formula Bir Dünya Sürücüler Şampiyonası'nda puanlama sisteminde, her yarışta ilk altıda yer alanlara sırasıyla 10-6-4-3-2-1 puan verildi. Takımlar 2000 FIA Formula Bir Dünya Takımlar Şampiyonası'nda puanlama sisteminde, her yarışta ilk altıda yer alanlara sırasıyla 10-6-4-3-2-1 puan verildi. Notlar Maliyetleri düşürmek için, V10 motor konfigürasyonu 2000 yılında zorunlu hale getirildi bunun sonucunda motor üreticileri diğer konfigürasyonlarla deney ve geliştirme çalışmaları yapmayacaktı. V10 konfigürasyonu, 1989'da turboşarjlı motorların yasaklanmasından beri en popüler motor olmuştu ve 1998 yılına kadar başka bir konfigürasyon kullanılmamıştı. Bu sezon en az sürücü değişikliği yaşanan sezonlardan oldu ve sezon boyunca sadece 1 sürücü değişti (Luciano Burti). Hiç sürücü değişikliği olmayan 2008 sezonuna kadar, 2000 sezonu en az en az sürücü değişikliği yaşanan sezondu. Kaynakça Dış bağlantılar web.archive.org sitesinde teknik yönetmelikler f1-facts.com sitesinde sonuçlar ve resimler Kategori:Formula 1 sezonları