Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

2003 Formula 1 sezonu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:Michael_Schumacher-I'm_the_man_(cropped).jpg|küçükresim|upright=0.68| Michael Schumacher, Ferrari ile üst üste dördüncü kez (ve genel olarak altıncı kez) 93 puanla F1 dünya şampiyonu oldu. ]] [[Dosya:Kimi Raikkonen at Mengjia Longshan Temple 20020319.jpg|küçükresim|upright=0.68| Kimi Räikkönen, McLaren ile 91 puanla Schumacher'den sadece iki puan geride kaldı. ]] [[Dosya:J_p_montoya.jpg|küçükresim|upright=0.68| Juan Pablo Montoya, Williams takımı ile 82 puan ile üçüncü oldu. ]] [[Dosya:Barrichello_2002.jpg|küçükresim|upright=0.68| Rubens Barrichello (2002'deki fotoğrafı) dördüncü oldu. ]] [[Dosya:Ralf_Schumacher-Nürburgring2004.jpg|küçükresim|upright=0.68| Ralf Schumacher (2004'teki fotoğrafı) beşinci oldu ]] 2003 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası, Formula 1'in 57. sezonuydu. 9 Mart 2003'te başladı ve on altı yarıştan sonra 12 Ekim'de sona erdi. Sürücüler şampiyonu Michael Schumacher,Takımlar şampiyonu Ferrari oldu. 2003 sezonunda F1'in heyecanını artırmayı ve daha küçük ekiplerin mali zorluklarını hafifletmeyi amaçlayan yeni düzenlemeler yapıldı. Tek tur sıralama turu uygulaması, daha küçük takımların televizyona daha fazla çıkmaları için uygulamaya kondu. Takımlara pist-dışı daha az test yapma ile Cuma günleri ek antrenman hakkını takas etme hakkı sunuldu. Bunun amacı, küçük ekiplere 2004 yılında yasaklanacak olan bu test günlerine daha ucuz bir alternatif sunmaktı. Yağmurlu yarışlarda sadece bir tip yağmurlu hava lastiğinin kullanılmasına izin verildi. Hem Sürücüler hem Takımlar şampiyonasında kullanılan puan sistemi değişti. Önceki puan sisteminde ilk 6 bitiren pilotların aldıkları puanlar şöyleydi: 10–6–4–3–2–1. Kuralla beraber bu 10–8–6–5–4–3–2–1 oldu ve 7. ve 8. bitiren pilotların da puan alması ve rekabete daha çok dahil olması sağlandı. Ferrari pilotu Michael Schumacher, 2002 şampiyonluğunu takım arkadaşı Rubens Barrichello'dan 67 puan önde kazanmış olsa da, 2003 sezonu çok daha yakındı. 2003 sezonunun büyük bir bölümünde, birkaç takımdan birkaç sürücünün dünya şampiyonluğunu kazanma konusunda matematiksel şansı vardı. Sekiz farklı sürücü Grand Prix kazandı ve aralarında üç kişi ilk Grand Prix'sini kazandı. McLaren-Mercedes pilotu Kimi Räikkönen ve BMW Williams pilotu Juan Pablo Montoya, her ikisi de 2003 şampiyonasını sezonun sonuna kadar kazanma şansına sahipti, Räikkönen son yarışta hala matematiksel olarak Japon Grand Prix'ini kazanıp şampiyon olabilirdi. Räikkönen, şampiyonluğu iki puanla kaybetti, ancak Schumacher o sezon 6 yarış kazanırken Räikkönen sadece 1 tane kazanmıştı. Schumacher'in altıncı sürücüler şampiyonluğuydu ve Juan Manuel Fangio'nun 5 (Fangio 5.şampiyonluğunu aldığında 46 yaşındaydı) şampiyonluk rekorunu kırarak tarihin en çok Formula 1 şampiyonu olan sürücüsü oldu.Takımlar şampiyonası sezonun sonuna kadar kıran kırana bir rekabete şahit oldu -böyle bir rekabetin görüldüğü birkaç sezondan biriydi- fakat Ferrari 1999'dan beri olan Takımlar şampiyonası 1.liği serisini bozmadı ve üst üste 5.kez şampiyon oldu. Bu sezonun akıllara kazanan yarışları oldu. Muson ikliminin koşullarıyla bol yağmurlu ve bol kazalı geçen Brezilya Grand Prix'si ve papazlıktan çıkarılan bir papaz olan 'ın Hangar düzlüğünde, arabaların ortalama 250km/sa ile geçtiği yerde yeşil bir İskoç eteği ve çeşitli dini bayraklarla koştuğu unutulmaz İngiltere Grand Prix'si. Finansal zorluklar nedeniyle 2002 sezonunu tamamlamayan Arrows takımı, 2003 şampiyonasına katılmak için şampiyona başlamadan önce FIA'ya başvurdu fakat reddedildi. FIA tarafından hiçbir neden gösterilmedi ve Arrows takımının 1978'de başlayan F1 macerası 2003'te sona erdi. 2003'te, Formula 1 güvenliğinde de büyük bir atılım gördü; HANS cihazı, Avustralya Grand Prix'den itibaren tüm yarışlarda sürücülerin giymesi için zorunlu bir gereklilik haline getirildi. Ancak, Barrichello, Jacques Villeneuve, Justin Wilson ve Nick Heidfeld de dahil olmak üzere cihaz hakkında şikayeti olan pilotlar da oldu. Takımlar ve sürücüler Aşağıdaki takım ve sürücüler 2003 Formula 1 sezonunda yarıştılar. Takım değişiklikleri Arrows takımı, 2002 Alman Grand Prix'sinden birkaç gün sonra finansal sorunlar nedeniyle başka bir Grand Prix'e katılamadan F1 macerasını sonlandırdı. Jordan, önceki tedarikçileri Honda'nın BAR ile ortaklıklarına odaklanmayı seçmesinin ardından 2003 yılında Ford motorlarını kullanmaya başladı. Jordan'ın Honda ile olan sözleşmesinin süresi 2003 sezonunun sonunda sona ermişti, ancak Honda artık Jordan'a ücretsiz motor vermek istemiyordu. Asiatech'in satın alınma söylentisi yayıldı, bunun üzerine fonların şirketten geri alınması üzerine Asiatech bir yara aldı. 2002 yılında Asiatech motorunu kullanan Minardi, 2003 yılında Cosworth motoruna geçti. Renault, Cuma günkü test oturumlarına katıldı.Bu Renault'un sadece bir fabrika takımı olmasından dolayı değil aynı zamanda araçlarının daha az test edileceğinin düşüncesiyle garip görüldü. Ancak, 2003 yılında Renault teknik direktörü Mike Gascoyne, Renault'nun hem paradan tasarruf ettiğini, hem de aynı zamanda arabalarını daha fazla test ettiklerini söyledi. Sürücü değişiklikleri 2002 yılında takımın test sürücüsü Fernando Alonso, Jenson Button'ın yerine geçerek tam zamanlı pilot olarak Renault'da rütbe atladı .Jenson Button da BAR takımına geçti. Felipe Massa, Ferrari'nin test sürücülüğünü yapmak için Sauber'deki pilotluğunu terk etti. Sauber'deki boş koltuğa Heinz-Harald Frentzen oturdu.Heinz-Harald 2002 ABD Grand Prix'sinde Massa yerine Sauber'da onun rolünü bir kereliğine üstlenmişti ve o zamandan beri 2003'ün Sauber pilotu olacağı takım tarafından onaylanmıştı. Takuma Sato, Jordan takımından ayrıldı ve BAR takımının tek test sürücüsü olmak için parantez içinde yazılan pilotların yerini aldı (Anthony Davidson, Darren Manning, Ryo Fukuda ve Patrick Lemarié). 2002'de yerinde Formula Nippon şampiyonu Ralph Firman vardı . Jaguar, 2003'te hem Eddie Irvine hem de Pedro de la Rosa ile olan bağlarını kopardı. Yeni sürücüleri Minardi'den Mark Webber ve 2002'de Uluslararası Formula 3000 serisinde yarışan,aynı zamanda Williams için test sürücüsü olan ve ilk kez F1 sahnesine çıkacak Antonio Pizzonia idi. Webber'in Minardi'deki boş yeri 2001'de International Formula 3000 unvanını kazanan Justin Wilson tarafından dolduruldu. Alex Yoong'un 2002'deki Minardi sözleşmesi yenilenmedi ve 2003 yılında sadece kısa bir süre için de olsa CART serisine geçti. Alex Yoong'un boş koltuğunu 2002'de Arrows pilotluğunu Heinz-Harald Frentzen ile olan rekabetinden dolayı kaybeden Jos Verstappen ile doldurdular. Sezon ortasında değişiklikler Minardi pilotu Justin Wilson,Jaguar'a, Almanya Grand Prix'si sırasında,tüm sezon boyunca beklenilen performansı veremeyen ve test pilotluğu teklif edilen ama bu teklifi geri çeviren Antonio Pizzonia'nın yerine geçti. Ralph Firman, Macaristan'daki antrenman turları sırasında meydana gelen kaza sonucu yaralandı. Sezon bitmeden önceki iki yarış için Zsolt Baumgartner onun yerine geçti. International Formula 3000 serisinde yarışan bir sürücü olan Baumgartner, Formula 1'de yarışan ilk Macar sürücü oldu. Ralf Schumacher konküzyon (şiddetli sarsıntı) nedeniyle İtalya'da yarışamadı. Schumacher'ın yerini o yarış için Williams'ın test pilotu Marc Gené aldı.İtalya yarışından sonraki yarışa kadar Ralf iyileşti ve yarıştaki yerini alabildi. 2003 yılında bir dizi hayal kırıklığı yaratan sonuçtan sonra Jacques Villeneuve, Japon Grand Prix'sinde test sürücüsü Takuma Sato ile koltuk değiştirdi. Villeneuve daha sonra 2004'te Renault için yedek bir sürücü olarak sürecek ve 2005 için Sauber'de (2006'da değiştirilmesine rağmen) bir yıldan fazla anlaşması olan bir kontrat imzalayacaktı. Sezon takvimi 2003 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası aşağıdaki on altı yarıştan oluşuyordu: Belçika Grand Prix'si ülkenin tütün yasaları nedeniyle 2003 sezonundan çıkarıldı; birkaç takım (Ferrari, McLaren, Renault, BAR ve Jordan), sponsorlukları ve sözleşmelerinde yer alan belirli hükümler nedeniyle bu yasaları ihlal ediyordu. Bu daha sonra düzeltildi ve F1'in 2004 yılında Spa-Francorchamps'a dönmesine izin verildi. Sonuçlar ve puan durumu Yarışlar Skor sistemi Puanlar ilk 8 bitiren pilota aşağıdaki gibi dağıtıldı: Dünya Sürücüler Şampiyonası sıralamaları † Sürücü yarışı tamamen bitirmedi fakat yarışın mesafesinin %90'ını tamamladığı için tamamlamış sayıldı. küçükresim|Ferrari, 2003 FIA Formula 1 Dünya Takımlar Şampiyonasını kazandı. sağ|küçükresim| Williams, Takımlar Şampiyonasında 2.oldu sağ|küçükresim| McLaren Williams'ın 2 puan gerisinde Takımlar Şampiyonasında 3.oldu. formula1.com - 2003 sürücü puan durumu (arşivde) formula1.com - 2003 takım sıralaması (arşivlendi) Kaynakça Kategori:2003'te Formula 1 Kategori:Formula 1 sezonları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri