Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

2019 Almanya Grand Prix

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
2019 Almanya Grand Prix (resmi olarak Formula 1 Mercedes-Benz Großer Preis von Deutschland 2019), 28 Temmuz 2019 tarihinde Almanya'nın Hockenheim kentindeki Hockenheimring'de düzenlenmiş Formula 1 otomobil yarışı. Yarış, 2019 Formula 1 sezonunun 11. ayağıydı ve Almanya Grand Prix'nin 78. koşusu oldu. Yarış, 'deki açılış sezonundan bu yana 64. kez Dünya Şampiyonası'nın bir parçası olarak düzenlendi. Yarışa ikinci başlayan Max Verstappen ıslak zemindeki yarışı kazandı. Pol pozisyonundaki Lewis Hamilton, güvenlik aracının arkasına düştüğü 27. tura kadar yarışın lideriydi ama bir kaza yapıp hem liderliği hem ön kanadını kaybetmesinin yanı sıra bir güvenlik bariyerinin yanlış tarafından pit şeridine girdiği için ceza aldı. Son güvenlik arabasının arkasında Daniil Kvyat ve Lance Stroll herkesten önce kuru lastiklere geçerek sırasıyla beklenmedik bir üçüncü ve dördüncülük kazandı. Arka plan Resmi olarak "Formula 1 Mercedes-Benz Großer Preis von Deutschland 2019" olarak bilinen Formula 1 yarışı 28 Temmuz 2019'da düzenlendi. Etkinlik, Almanya'nın Baden-Württemberg eyaletindeki Hockenheim yakınlarındaki Hockenheimring'de gerçekleşti. 2019 Formula 1 sezonunun 11. ayağı, Almanya Grand Prix'sinin 78. koşusu ve sezonunun açılışından bu yana Dünya Şampiyonası'nın bir parçası olarak 64. kez koşuldu. Mercedes, motor sporlarındaki 125. yılını ve 200. F1 başlangıcını kutlarken miraslarına saygı duruşunda bulunmak üzere araçları farklı bir renge boyayacaklarını duyurdu. Racing Point, hafta sonu için “iki aşamalı” bir yükseltme paketi getireceklerini ve sorunlar yaşayan Williams ekibi de bir yükseltme paketi getireceklerini açıkladı. Haas, Britanya'daki bir önceki yarışta takımlar arası çarpışmadan dolayı ikinci yarışta araç kurulumlarını bölüşmek zorunda olduğunu açıkladı. Kevin Magnussen'in arabasına ekstra yükseltmeler yapıldı. Yarıştan önce şampiyonluk sıralaması Yarıştan sürücüler ve markalar şampiyonasında sırasıyla 39 ve 164 puanla Lewis Hamilton ve Mercedes lider konumdaydı. Liderlerin elde ettiği puan farkından dolayı yarışın sonucu ne olursa olsun yerlerini koruyacaklardı. Katılımcılar Yarışa katılan sürücüler ve takımlar sezon giriş listesindekilerle aynıydı ve ne yarış ne de antrenman için ek stand-in sürücüler yoktu. Antrenman Sebastian Vettel ilk antrenman turunda en hızlı sürücüydü. Onun ardından Ferrari'deki takım arkadaşı Charles Leclerc ikinci, Lewis Hamilton ise üçüncü oldu. Turlar çoğunlukla olaysız geçti, ancak Kevin Magnussen'in arabasının bozulması kısa süreliğine kırmızı bayrağın çıkmasına neden oldu. Ferrari, ikinci antrenman turlarında birinci ve ikinci olmayı başardı, ancak bu sefer Leclerc Vettel'i saniyenin onda 1'inden biraz fazla geçti. Hamilton turları üçüncü sırada tamamladı. Turların tek kayda değer olayı Pierre Gasly'nin 16. dönüşün çıkışında kaza yapmasıydı. Sıralama Sıralama sonuçları Notlar – Lando Norris üçüncü MGU-K, Enerji Deposu ve Kontrol Elektroniği alınca gridin sonuna yollandı ancak Norris sıralama turu bitirdiği ve Vettel bitiremediği için sadece 3 sıra geriye düşerek 19. oldu. – Sebastian Vettel %107 sınırında Q1 süresi sağlayamadı ancak hakemlerce yarışmasına izin verildi. Ayrıca üçüncü Kontrol Elektroniği aldığı için 10 sıra grid cezası aldı ama cezasız en sondan başlayacağı için verilen ceza sıralamasını değiştirmedi. Yarış Yarış raporu Yerel saatle 15:10'da (13:10 UTC ) ısınma turu ile başlayan yarışın 67 tur olması planlanmıştı. Başlangıçta "ıslak" ilan edilen bir pistle ilgili bir kural ilk kez bu Grand Prix'de uygulandı. Kural, ısınma turundan ve güvenlik arabasının arkasında sıfır veya daha fazla turdan sonra, yarış direktörünün ilerlemek için üç seçeneği olduğunu belirtir: güvenlik aracı olmadan durağan başlangıç, güvenlik aracı olmadan hareketli başlangıç veya yarışı erteleme. Ek ısınma turlarının sayısı 3 durumda da genel yarış mesafesinden çıkarılır. Yarış başlangıcı Yarış zamanında pist koşullarının şiddetli yağmur nedeniyle uygun olmadığı kararlaştırıldığından 20 arabanın tamamı ıslak lastiklerle yarışa başlamak zorunda kaldı. Isınma turu ve güvenlik arabasının arkasında üç tur daha geçtikten sonra, yarış direktörü grand prix'e durağan başlangıç ile başlamayı seçti. Buna göre yarış mesafesi 64 tur olarak belirlendi ve yarışın başlangıcındaki dört turun tamamı güvenlik arabasının gerisinde ısınma turları olarak resmen puanlandı. Durağan başlangıçta Max Verstappen ve Pierre Gasly'nin kullandığı Red Bull araçları çok yavaş kaldı ve ikisi de birkaç sıra geri düştü. Kimi Räikkönen avantaj elde etti ve ilk turun sonunda üçüncü oldu. Her iki Ferrari sürücüsü de ilk turda sıralamalarını yükseltti. 10. sıradan başlayan Charles Leclerc 6. sıraya kadar yükseldi ve Sebastian Vettel 20. sıradan 14. sıraya yükseldi. Çıkışından dolayı geri düşen Sergio Pérez 10. virajdan çıkarken spin atıp iç duvarlardan birine çarpıp yarış dışı kalmadan hemen önce Verstappen, Räikkönen'i geçip üçüncü oldu. Bu kaza yarışın ilk güvenlik arabasının ikinci turda görünmesine neden oldu. Pist kurumaya başladığında, Vettel ve Alexander Albon orta hamur lastikler için pite girdi, diğer araçların çoğu sonraki turda aynısını yaptı. Güvenlik aracı periyodu 5. turda sona erdi. Islak lastiklerini değiştirmeyen Kevin Magnussen, Lance Stroll, Lando Norris, George Russell ve Robert Kubica kısa sürede orta hamur lastikli sürücüler tarafından geçildi. Hepsi nihayetinde orta hamur için pite girdi ancak bunu daha önce yapmadıkları için yarışta geri kaldılar. Daniel Ricciardo 14. turda bir egzoz arızası yaşadı ve bundan dolayı sanal bir güvenlik arabası uygulandı. 18. turda Carlos Sainz, 16. virajda McLaren'inin kontrolünü kaybetti ve kayarak bariyerlere çarpmaktan son anda kurtuldu. Bundan dolayı aracının kendi gücüyle hareket etmeden önce yerel bir sarı bayrağa çıktı. 22. tur 22. turda pist yeterince kurudu ve sıralamada geride kalan takımlar düz lastiklere geçme riskini göze aldı. Bu girişimde bulunan ilk sürücü olan Haas'tan Magnussen yumuşak hamura geçti. Kısa bir süre sonra Vettel de aynı hamleyi yaptı. Verstappen üçüncü pozisyondayken pite girdi ve orta hamur lastikler taktı. Ardından Valtteri Bottas 27. turda ikinci defa pite girdi ve orta hamura geçti. Bottas'ın pitinin hemen ardından Verstappen arabasının kontrolünü kaybetti ve 14. virajda 360 derece döndü ancak yarışa devam edebildi. Norris'in arabası 26. turda pistte güç kaybı yaşadı ve sanal güvenlik arabasının ikinci defa çıkmasına neden oldu. Leclerc ve Lewis Hamilton da dahil olmak üzere birçok takım, sürücülerini kuru hava lastikleri için pite sokma fırsatını kullandı. Önemli bir istisna Sainz idi; McLaren arabasına yeni bir orta hamur lastik seti taktı. Hamilton pitten yumuşak hamur lastiklerle çıkarken Leclerc 17. virajda lastik bariyere doğru savruldu. Çakıldan çıkmaya çalıştı ama Ferrari SF90'ı çakıla saplandı. Bundan dolayı yarış dışı kaldı ve günün ikinci tam güvenlik arabasını çıktı. Turun sonunda, güvenlik arabasının arkasında lider olan Hamilton, 17. virajda kontrolü kaybederek duvara vurdu ve ön kanadına hasar verdi. Bu sırada pisti keserek pit şeridine geri döndü. Mercedes ekibi onun için hazır değildi ve Hamilton, ön kanadının değiştirildiği ve tekrar orta hamur lastiklere geçtiği 50,3 saniyelik bir pit stop yaptı. Bu noktada tüm takımlar kuru hava lastiklerinin uygun olmadığını anladı ve ikinci güvenlik otomobili periyodu 34. turda sona erene kadar tüm takımlar orta hamur lastiklere döndü. 34. tur 34. turun başında ilk beş sürücü sırasıyla şöyleydi: Verstappen, Nico Hülkenberg, Bottas, Albon ve Hamilton. Yarışa en son sıradan başlayan Vettel şimdi 8. sıradaydı. Güvenlik aracı yeniden çalıştırıldıktan kısa bir süre sonra, Hamilton 27. turda bir güvenlik bariyerinin yanlış tarafından pit şeridine girmiş ve beş saniye ceza almıştı. Bu arada, pistte, Bottas ve Hamilton önlerindeki arabaları geçerek Verstappen'in arkasında sırasıyla ikinci ve üçüncü olarak yarıştılar. Räikkönen, 39. turda 17 virajdaki çakıl kapanında arabasının çakıla saplanmasından kaçındı ve çok sayıda araca geçildi. Bir tur sonra Hülkenberg, aynı köşede başka bir çakıl tuzağına düştü ve arabasını kurtaramadı. Bu, günün üçüncü güvenlik arabasının çıkmasına neden oldu. Yarış lideri Verstappen de dahil olmak üzere birkaç sürücü bu güvenlik aracı döneminde pite girdi; Verstappen'in pit-stopu, daha önce 2019 Britanya Grand Prix'de kırılan 1,91 saniyelik rekoru geride bırakarak 1,88 saniyeyle gelmiş geçmiş en hızlı F1 pit-stop süresi oldu. Bu güvenlik otomobili sırasında pite giren tüm sürücüler, kayda değer bir istisna dışında orta hamur lastikleri değiştirmedi; sadece Lance Stroll düz lastiğe geçti. Üçüncü güvenlik arabası dönemi 46. turda sona erdi. 46. Tur Yarışın bu noktasında yağmur durdu ve pistte temiz ve kuru bir çizgi oluştu. Verstappen ve Bottas dahil, kuru hava lastikleri için sürücülerin yarısı 46. turda pite girdi. Hamilton her ikisinin de önüne geçti. Hamilton da dahil olmak üzere orta hamurda kalan tüm sürücüler düz lastikler için 47. turda pite girdi. Hamilton, beş saniyelik cezasını çekmek zorunda kaldığı için pitte durduktan sonra 12. sıraya düştü. Bu arada, bir önceki güvenlik otomobili sırasında düz lastiğe geçen tek sürücü olan Stroll, yarışın liderliğini kısa süreliğime devraldı. Verstappen ve Daniil Kvyat kısa süre sonra onu geçti ve Stroll üçünücü sıraya geriledi. Yarışın sonraki birkaç turunda Verstappen ikinciyle arasını on saniyeden fazla açtı. 46. tura sekizinci sıradan başlayan Sebastian Vettel, kuru lastiklerle hızlandı ve orta sahada ilerlemeye başladı. Lewis Hamilton 1. virajda engellerden kıl payı kurtuldu ve 53. turda on üçüncü sıraya geriledi. Dördüncü sıradaki Valtteri Bottas, birkaç tur önce Hamilton ile hemen hemen aynı dönüşte pistten çıkıp bir lastik bariyere kayarak yarış dışı kalmasına neden olan ön süspansiyon hasarı yaşayınca 56. turda saha bir kez daha dondu. Verstappen'in 10 saniyelik farkı, Bottas'ın kazasından dolayı yarışın dördüncü ve son güvenlik arabasını çıktığında kayboldu. Bu noktada beşinci sıraya yükselen Sebastian Vettel, son turlara girilirken öndeki oyunculara hücum etmek için elverişli bir konuma geçti. Bitiş Bottas'ın kazasının neden olduğu güvenlik aracı 60. turda sona erdi. Pierre Gasly'nin arabası iki tur sonra Albon ile çarpıştığında araç ölümcül hasar gördü. Verstappen, son turda ikinci ile arasındaki farkı 7 saniye üstüne çıkararak yerini güçlendirdi. Vettel, yarışa en son sıradan başlamasına rağmen Sainz, Stroll ve Kvyat'ı geçerek yarışı ikinci sırada bitirmeyi başardı. Yarışı üçüncü sırada bitiren Kvyat, Toro Rosso'nun, Vettel'in 2008 İtalya Grand Prix'deki zaferinden bu yana ilk podyumunu elde etmesini sağladı. Verstappen, son üç yarışının ikinci yarışını da en hızlı tur puanını alarak kazandı ve izleyiciler tarafında "Günün Sürücüsü" seçildi. Yarıştan sonra Yarıştan sonra, Alfa Romeo sürücüleri Räikkönen ve Antonio Giovinazzi startta sürücü yardımlarını kullanmaktan 30 saniye ceza aldı. Bu onları sırasıyla 12. ve 13. sıraya düşürdü. Cezalar Hamilton'u 9. sıraya taşıdı ve Mercedes'in 2018 Avusturya Grand Prix'den bu yana ilk kez yarıştan puansız çıkmasını engelledi. Ayrıca Kubica'nın 10. sıraya yükselmesine, kendi ve Williams'ın ilk puanını kazanmasını sağladı. Bu puan Williams'ın 2019 sezonunda kazandığı tek puan oldu. Yarıştan sonra Alfa Romeo cezalara itiraz etti. İtirazlar FIA Dünya Konseyi tarafından reddedildi. Race classification Notlar – En hızlı turdan gelen bir puanı içerir – Kimi Räikkönen ve Antonio Giovinazzi aslında yarışı sırasıyla 7. ve 8. sırada bitirdi ama ikisi de başlangıçta sürücü desteği aldığı için 30 saniye ceza aldı. – Pierre Gasly yarış mesafesinin %90'ından fazlasını tamamladığı için sıralamaya girdi. Yarıştan sonra şampiyonluk sıralaması Sürücüler Şampiyonası sıralaması Markalar Şampiyonası sırlaması Not Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:Almanya Grand Prix Kategori:2019 Formula 1 yarışları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri