Charles, hak etmeyen pilot oldu. Bunun nedeni F1 Instagram hesabında yayınlanan bir turun telsiz konuşmaları. Videoda kaskında 16 yazan Charles görünüyor. Videoda Charles, Seb'in önüne geçmiyor, hatta araya başkalarını alıyor. Bu telez konuşmalarına göre analiz şu şekilde:
Takım kararı gereği ilk koşuda Vettel Charles'a tow yapacaktı, ikinci koşuda ise Charles Vettel için yapacaktı.
İlk koşuda Vettel, kendi zaman turunu piç etmek uğruna da olsa slipstream olmaksızın en önden gitti ve Charles için tow yaptı. Buna rağmen Charles, Vettel'den sadece 0.150 saniye yavaş kaldı. Mercedeslerden ise 0.1 saniye yavaştı. Tow'un etkisinin 0.400 saniye ortalama etkisi olduğu düşünüldüğünde Vettel resmen uçmuştu. Nico Rosberg de yaptığı açıklamada en iyi turu bu yüzden Vettel'in attığını söyledi.
İkinci koşuda ise Charles aynısını Vettel için yapacaktı. Ancak tahmin edin ne oldu? Charles bunu yapmadı. Çünkü Vettel'in kendisi için yaptığı şeyi yapmadı. En öne geçmek istemedi çünkü bu durum ona +0.400 olarak dönecekti ve belki de polü kaybedecekti. Sainz'ın yeterince uzaklaştığından emin olunca söz verdiği gibi öne geçti ama artık çok geçti.
Vettel takım radyosundan ikinci chicane civarında Charles'ın basıp yürümesini söyledi ve ek olarak Charles'a el ile öne geçmesini işaret etti. Ancak Charles, tam bir Multi21 örneği yaparak kendisini garantiye almak istedi. Zaman turu yetişmeyince de Vettel sadece "thank you" dedi kinayeli biçimde. Charles ise sıçtığını fark etti ve başkalarına bok atmak üzere "what a mess" diye yalandan söylendi.
Şimdi Seb bunların hepsini üst üste koyup dövse yeridir. Bu arada son turunu atamayan Lewis'in telsizden söylenerek Ferrari'yi suçlaması ise sosyal medyada dalga konusu olmuş. Hatta Ferrari taraftarları bile "keşke Lewis bu söylenmesinde haklı olsa, ama malesef Ferrari'nin böyle taktik yapacak bir stratejisti yok" diyorlar.
Takım kararı gereği ilk koşuda Vettel Charles'a tow yapacaktı, ikinci koşuda ise Charles Vettel için yapacaktı.
İlk koşuda Vettel, kendi zaman turunu piç etmek uğruna da olsa slipstream olmaksızın en önden gitti ve Charles için tow yaptı. Buna rağmen Charles, Vettel'den sadece 0.150 saniye yavaş kaldı. Mercedeslerden ise 0.1 saniye yavaştı. Tow'un etkisinin 0.400 saniye ortalama etkisi olduğu düşünüldüğünde Vettel resmen uçmuştu. Nico Rosberg de yaptığı açıklamada en iyi turu bu yüzden Vettel'in attığını söyledi.
İkinci koşuda ise Charles aynısını Vettel için yapacaktı. Ancak tahmin edin ne oldu? Charles bunu yapmadı. Çünkü Vettel'in kendisi için yaptığı şeyi yapmadı. En öne geçmek istemedi çünkü bu durum ona +0.400 olarak dönecekti ve belki de polü kaybedecekti. Sainz'ın yeterince uzaklaştığından emin olunca söz verdiği gibi öne geçti ama artık çok geçti.
Vettel takım radyosundan ikinci chicane civarında Charles'ın basıp yürümesini söyledi ve ek olarak Charles'a el ile öne geçmesini işaret etti. Ancak Charles, tam bir Multi21 örneği yaparak kendisini garantiye almak istedi. Zaman turu yetişmeyince de Vettel sadece "thank you" dedi kinayeli biçimde. Charles ise sıçtığını fark etti ve başkalarına bok atmak üzere "what a mess" diye yalandan söylendi.
Şimdi Seb bunların hepsini üst üste koyup dövse yeridir. Bu arada son turunu atamayan Lewis'in telsizden söylenerek Ferrari'yi suçlaması ise sosyal medyada dalga konusu olmuş. Hatta Ferrari taraftarları bile "keşke Lewis bu söylenmesinde haklı olsa, ama malesef Ferrari'nin böyle taktik yapacak bir stratejisti yok" diyorlar.