Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

2022 İtalya Grand Prix

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
2022 İtalya Grand Prix (resmi adıyla Formula 1 Pirelli Gran Premio d'Italia 2022), 11 Eylül 2022'de İtalya'nın Monza kentindeki Monza Pisti'nde düzenlenen Formula 1 yarışı. Daniel Ricciardo , önceki İtalya Grand Prix'sini kazanarak yarışa son galip olarak girdi. Yarış, tartışmalı bir güvenlik otomobili periyoduyla sona erdi ve Max Verstappen tarafından kazanılırken, Charles Leclerc ve George Russell sırasıyla ikinci ve üçüncü oldu. Nyck de Vries, ilk maçında dokuzuncu sırada bitirerek sayı attı. Arka plan Etkinlik, 9-11 Eylül hafta sonu boyunca gerçekleştirildi. 2022 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın on altıncı yarışıydı. Cuma günkü ilk antrenman seansından ve Pazar günkü yarıştan önce Eylül 2022'de ölen Kraliçe II. Elizabeth anısına bir dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. Red Bull Racing, Aston Martin, Haas, Ferrari ve Mercedes dahil olmak üzere birçok takım Kraliçe'yi amblemlerinde andı. Yarış öncesi şampiyona sıralaması Etkinliğe başlarken Max Verstappen, Sürücüler Şampiyonası'na ikinci Charles Leclerc ve üçüncü takım arkadaşı Sergio Pérez'den 109 puan farkla liderlik etti. Red Bull Racing takımı, İnşaatçılar Şampiyonası'nda Ferrari'ye 135 ve Mercedes'e 165 puanla liderlik etti. Katılımcılar Sürücüler ve takımlar başlangıçta sezon giriş listesiyle aynıydı ve yarış için ek yedek sürücüler yoktu. Antonio Giovinazzi, ilk antrenman seansında Mick Schumacher'in yerine Haas'a giderken Nyck de Vries, Sebastian Vettel'in yerine Aston Martin'e gitti. De Vries, üçüncü antrenman seansından önce apandisit nedeniyle elendiği için Alexander Albon'un yerine Williams için yarışmaya çağrıldı. Grand Prix, Fernando Alonso için 349. yarış startı oldu ve Kimi Räikkönen'in Formula 1 startlarının çoğuna ilişkin rekorunu eşitledi. Lastik seçenekleri Lastik tedarikçisi Pirelli, ekiplerin etkinlikte kullanması için C2, C3 ve C4 lastik hamurlarını (sırasıyla sert, orta ve yumuşak olarak belirlenmiştir) getirdi. Cezalar AlphaTauri'den Yuki Tsunoda, bir önceki tur olan Hollanda Grand Prix'sinde kınama kotasını aştığı için 10 sıra grid cezası aldı. Parça değişiklikleri İkinci DRS tespit noktası daha ileriye taşınarak 11. virajdan 20 metre (66ft) sonra konumlandırılmıştır. Taraftar tacizi ve etkinliğin kötü yönetimi Hafta sonu boyunca, yönetim sorunları ve hayran taciziyle ilgili çok sayıda iddia vardı. Bir Twitter kullanıcısı, yerel bir hayranın, hayranlardan Max Verstappen'i desteklediğini beyan eden öğeleri kaldırmasını talep ettiğini bildirdi. Başka bir videoda birkaç taraftarın Verstappen'in annesi Sophie Kumpen'e karşı cinsiyetçi bir ton kullandığı görülüyor. Yarış organizatörleri, tribünlerde güvenlik eksikliği nedeniyle eleştirildi. Birkaç hayran da etkinliğin kötü yönetilmesinden şikayet etti. Tur organizatörleri, yiyecek ve içeceklerin nakit veya kredi kartı yerine jetonla ödenmesini talep etti. Hayranlar, bir web sitesi çökmesinin ardından yemeklerin hazırlanması için iki saatten fazla beklemek zorunda kaldı. Uygulama Etkinlik için üç uygulama seansı vardı. İlk antrenman seansı 9 Eylül'de yerel saatle 14:00'te (UTC+02:00) başladı ve en hızlı Charles Leclerc ile sona erdi ve onu Carlos Sainz Jr. ve George Russell izledi . Saat 17.00'de başlayan ikinci antrenman seansı en hızlı Sainz'in ardından Max Verstappen ve Leclerc ile sona erdi. 10 Eylül'de yerel saatle 13:00'te başlayan üçüncü antrenman seansı en hızlı Verstappen ile sona erdi ve onu Leclerc ve Sergio Pérez izledi. Eleme Eleme 10 Eylül'de yerel saatle 16:00'da gerçekleşti. Charles Leclerc, Max Verstappen ikinci ve Carlos Sainz Jr. üçüncü olurken pole pozisyonunu aldı. Eleme sınıflandırması Notlar – Max Verstappen güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için beş sıra grid cezası aldı. – Carlos Sainz Jr. güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için yarışa en arkadan başlamak zorunda kaldı. Ayrıca yeni bir şanzıman aktarma organı ve şanzıman kasası için 10 sıra grid cezası aldı. Zaten en arkadan başlaması gerektiği için bu ceza bir fark yaratmadı. – Sergio Pérez güç ünitesi elemanı kotasını aştığı için 10 sıra grid cezası aldı. – Lewis Hamilton, güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için yarışa en arkadan başlamak zorunda kaldı. – Esteban Ocon, güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için beş sıra grid cezası aldı. – Valtteri Bottas, güç ünitesi elemanı kotasını aştığı için 15 sıra grid cezası aldı. – Yuki Tsunoda, bir önceki turda kınama limiti kotasını aştığı için 10 sıra grid cezası ve ikinci antrenman seansında sarı bayraklar altında yavaşlamadığı için üç sıra grid cezası aldı. Ayrıca güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için yarışa en arkadan başlaması gerekiyordu. Zaten en arkadan başlaması gerektiği için bu ceza bir fark yaratmadı. – Kevin Magnussen, güç ünitesi elemanı kotasını aştığı için 15 sıra grid cezası aldı. – Mick Schumacher, güç ünitesi elemanları kotasını aştığı için beş sıra grid cezası aldı. Ayrıca yeni bir şanzıman aktarma organı ve şanzıman kasası için 10 sıra grid cezası aldı. Yarış Yarış raporu Yarış 11 Eylül 2022'de yerel saatle 15:00'te gerçekleşti ve 53 tur sürdü. Charles Leclerc pole pozisyonundan liderliğe yükselirken, George Russell ve Lando Norris arkasında yer aldı. Max Verstappen 4. turda üçüncü ve 5. turda ikinci sıraya geldi. Sergio Pérez 10. turun başlarında sert lastikler için pite geldi ve daha sonra kendiliğinden sönen bir fren yangınıyla piste geri döndü. 10. turda Sebastian Vettel motor sorunları nedeniyle aracını durdurarak sanal güvenlik aracının (VSC) devreye girmesine neden oldu. Bu durum Leclerc'in VSC koşullarında pite girerken daha az zaman kaybedildiği için lastiklerini değiştirmesine neden oldu ve liderliği Verstappen'e bıraktı. Leclerc 26. turda Verstappen'in lastiklerini değiştirmesinin ardından liderliği geri aldı ve Verstappen piste Leclerc'in on saniye gerisinde yeniden katıldı. Alpine, 31. turda Fernando Alonso'nun aracını su basıncı sorunu nedeniyle pit alanında çekmeye karar verdi. Leclerc 34. turda ikinci bir pitstop yaparak Verstappen'e liderliği verdi. Lance Stroll, takım arkadaşı Sebastian Vettel'in 10. turda yaşadığı benzer motor sorunu nedeniyle 39. turda emekli oldu. Daniel Ricciardo aracında meydana gelen yağ sızıntısı nedeniyle aracını durdurdu ve yarışın sonuna kadar güvenlik aracı kullanıldı. Yarış 53. turda Verstappen'in güvenlik aracı arkasında yarışı kazanmasıyla sona erdi. Güvenlik aracı tartışması Ricciardo'nun emekli olmasının ardından güvenlik aracı prosedürü, polis memurlarının aracı hızlı bir şekilde hareket ettiremeyeceği ortaya çıktıktan sonra, alınan kararları çevreleyen tartışmalarla birlikte incelemeye alındı. Olay, yarışın güvenlik aracı altında sona ermesine neden oldu. Charles Leclerc ve Lando Norris, güvenlik aracı yarışının sona ermesinden duydukları hayal kırıklığını dile getirdiler. Ferrari takım müdürü Mattia Binotto ve Red Bull Racing takım müdürüChristian Horner görüşlerini açıkladılar: Binotto, FIA'nın yarışı güvenlik aracı altında bitirme kararına katılmadığını ve onları yarış sırasında uyumakla suçlarken, Horner bunun olmadığını belirtti. yarışı bitirmek istediği şekilde ve yarışın kırmızı bayraklı olması gerektiğini düşündü. Mercedes takım müdürü Toto Wolff, FIA'nın 2021 Abu Dabi Grand Prix'sinde güvenlik aracı prosedürüne atıfta bulunurken kurallara uyduğunu belirterek FIA'nın kararını savundu. FIA daha sonra, Ricciardo'nun arabasını pistten zamanında hareket ettirememeyi gerekçe göstererek yarışı güvenlik aracıyla bitirme kararını savundu. FIA ayrıca takım müdürlerini 12 Eylül'de sarı bayrak ve güvenlik aracıyla ilgili kural değişikliklerini tartışmak üzere bir zirveye davet etti, ancak şu ana kadar taraflar arasında herhangi bir anlaşmaya varılmadı. Yarış sınıflandırması Notlar – En hızlı tur için bir puan dahildir. Yarış sonrası şampiyona sıralaması Drivers' Şampiyona sıralamaları Constructors' Şampiyona sıralamaları Kaynakça Kategori:İtalya Grand Prix Kategori:2022 Formula 1 yarışları Kategori:KB1 İtalyanca kaynakları (it) Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri