Yabancı Dil Yeterlilik Sınavı (YDY/YDZ) 2024 içerikleri, sınav alan öğrenciler tarafından eleştiriliyor. Öğrenciler, sınav sorularının uğraştırıcı ve zorlayıcı bir hale geldiğini, soru sayısının fazla olduğunu ve zaman sınırlamasının yetersiz olduğunu belirtiyorlar.
Örneğin, 80 soruluk bir sınava iki saatlik bir süre verilmesi, öğrencileri zor durumda bırakıyor. Hedef puanı yakalamak için yanlış cevap sayısını en aza indirmek isteyen öğrenciler, bu hızda ve baskı altında soruları cevaplamakta zorlanıyorlar.
Sınavı hazırlayan kurumun, kendi çalışanları bile böyle bir sınavda başarılı olamayacakları eleştirileri getiriliyor. Öğrenciler, soruların hazırlanmasındaki mantığı ve amaçlarını sorguluyorlar. Sınavın amacı öğrencilerin yabancı dil yeterliliğini değerlendirmekse, bu uğraştırıcı ve zorlayıcı yaklaşımın ters etki yaratabileceği belirtiliyor.
Öğrenciler, sınavın daha adil ve erişilebilir bir hale getirilmesini talep ediyorlar. Soru sayısının azaltılması, zaman sınırlamasının artırılması veya çoktan seçmeli soruların yanı sıra açık uçlu sorular da dahil edilmesi gibi öneriler sunuluyor.
Bu eleştiriler ışığında, YDY/YDZ sınavının içeriği ve yapısı yeniden değerlendirilmeli, öğrencilerin ihtiyaçları ve geri bildirimlerine göre iyileştirilmelidir. Sınavın amacı dil yeterliliğini değerlendirmekse, bu amaç en etkili ve adil yolla gerçekleştirilmelidir.
Örneğin, 80 soruluk bir sınava iki saatlik bir süre verilmesi, öğrencileri zor durumda bırakıyor. Hedef puanı yakalamak için yanlış cevap sayısını en aza indirmek isteyen öğrenciler, bu hızda ve baskı altında soruları cevaplamakta zorlanıyorlar.
Sınavı hazırlayan kurumun, kendi çalışanları bile böyle bir sınavda başarılı olamayacakları eleştirileri getiriliyor. Öğrenciler, soruların hazırlanmasındaki mantığı ve amaçlarını sorguluyorlar. Sınavın amacı öğrencilerin yabancı dil yeterliliğini değerlendirmekse, bu uğraştırıcı ve zorlayıcı yaklaşımın ters etki yaratabileceği belirtiliyor.
Öğrenciler, sınavın daha adil ve erişilebilir bir hale getirilmesini talep ediyorlar. Soru sayısının azaltılması, zaman sınırlamasının artırılması veya çoktan seçmeli soruların yanı sıra açık uçlu sorular da dahil edilmesi gibi öneriler sunuluyor.
Bu eleştiriler ışığında, YDY/YDZ sınavının içeriği ve yapısı yeniden değerlendirilmeli, öğrencilerin ihtiyaçları ve geri bildirimlerine göre iyileştirilmelidir. Sınavın amacı dil yeterliliğini değerlendirmekse, bu amaç en etkili ve adil yolla gerçekleştirilmelidir.