2024 yılında trafik cezalarının rekor kırması
CHP Zonguldak Milletvekili Eylem Ertuğrul'un açıklamalarına göre, 2023'ün ilk üç ayında 2 milyon 910 bin trafik cezası kesildi. Ancak, 2024'ün aynı döneminde bu rakam 5 milyon 182 bine yükseldi. Bu artış oranı yüzde 80'in üzerinde. Sadece mart ayında ise 1 milyon 643 bin aracın plakasına ceza yazıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre bu, yüzde 283'lük bir artışa denk geliyor.
Ertuğrul'un ifadelerine göre, artan trafik cezalarıyla devletin kasasının dolması amaçlanıyor. Sürücüler bu durumu "kümesteki yolunacak kazlar" gibi görse de durumun ciddiyeti unutulmamalı. Özellikle belli noktalarda radarların sıkça bulunduğunu bilen sürücüler, hızlarını düşürerek cezadan kaçınmaya çalışıyor ancak bu her zaman mümkün olmuyor.
Devletin ücretsiz yolları olduğu halde, bazı yolların ücretli alternatiflerinin bulunması ve sürücülerin bu durumdan kaçamayacağını düşünerek cezalara razı gelmeleri, tartışmalara neden oluyor. Ertuğrul, bu durumu 5 milyon farklı ülke vatandaşının giderlerinin karşılanmasıyla da ilişkilendiriyor.
Trafik cezalarının artmasıyla birlikte vatandaşların hassasiyeti de artıyor. "Gurallara uyacan" şeklindeki yorumlar, bazıları tarafından eleştiri konusu olarak görülüyor. Ancak bu durum, sürücülerin üzerinde baskı oluşturarak, kurallara uymalarını sağlayabilir.
Osmancık adlı ilçenin özelinde ise, sürücülerin hız sınırlarına dikkat etmemeleri durumunda aldıkları radar cezalarıyla belediyenin ciddi gelir elde ettiği gözlemleniyor. Bu durum, bazı bölgelerde trafik cezalarının ekonomik bir kaynak haline gelmesine örnek teşkil ediyor. Artan trafik cezaları ve bu cezaların ekonomiye etkileri, sadece sürücüleri değil, belediyeleri de doğrudan etkiliyor.
Sonuç olarak, artan trafik cezalarıyla birlikte sürücülerin dikkatli olması ve kurallara uyması gerekliliği ön plana çıkıyor. Trafik kurallarına uymayan sürücülerin oluşturduğu risklerin önlenmesi ve vatandaşların güvenliği için denetimlerin artırılması gerektiği vurgulanıyor.
CHP Zonguldak Milletvekili Eylem Ertuğrul'un açıklamalarına göre, 2023'ün ilk üç ayında 2 milyon 910 bin trafik cezası kesildi. Ancak, 2024'ün aynı döneminde bu rakam 5 milyon 182 bine yükseldi. Bu artış oranı yüzde 80'in üzerinde. Sadece mart ayında ise 1 milyon 643 bin aracın plakasına ceza yazıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre bu, yüzde 283'lük bir artışa denk geliyor.
Ertuğrul'un ifadelerine göre, artan trafik cezalarıyla devletin kasasının dolması amaçlanıyor. Sürücüler bu durumu "kümesteki yolunacak kazlar" gibi görse de durumun ciddiyeti unutulmamalı. Özellikle belli noktalarda radarların sıkça bulunduğunu bilen sürücüler, hızlarını düşürerek cezadan kaçınmaya çalışıyor ancak bu her zaman mümkün olmuyor.
Devletin ücretsiz yolları olduğu halde, bazı yolların ücretli alternatiflerinin bulunması ve sürücülerin bu durumdan kaçamayacağını düşünerek cezalara razı gelmeleri, tartışmalara neden oluyor. Ertuğrul, bu durumu 5 milyon farklı ülke vatandaşının giderlerinin karşılanmasıyla da ilişkilendiriyor.
Trafik cezalarının artmasıyla birlikte vatandaşların hassasiyeti de artıyor. "Gurallara uyacan" şeklindeki yorumlar, bazıları tarafından eleştiri konusu olarak görülüyor. Ancak bu durum, sürücülerin üzerinde baskı oluşturarak, kurallara uymalarını sağlayabilir.
Osmancık adlı ilçenin özelinde ise, sürücülerin hız sınırlarına dikkat etmemeleri durumunda aldıkları radar cezalarıyla belediyenin ciddi gelir elde ettiği gözlemleniyor. Bu durum, bazı bölgelerde trafik cezalarının ekonomik bir kaynak haline gelmesine örnek teşkil ediyor. Artan trafik cezaları ve bu cezaların ekonomiye etkileri, sadece sürücüleri değil, belediyeleri de doğrudan etkiliyor.
Sonuç olarak, artan trafik cezalarıyla birlikte sürücülerin dikkatli olması ve kurallara uyması gerekliliği ön plana çıkıyor. Trafik kurallarına uymayan sürücülerin oluşturduğu risklerin önlenmesi ve vatandaşların güvenliği için denetimlerin artırılması gerektiği vurgulanıyor.