12.12.2019 tarihli edit layla ilgili diyarbakır cumhuriyet başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma devam etmektedir. biz de süreci anbean takip ediyoruz. soruşturma süreci tamamlandığı an bu başlıkta bütün bilgileri paylaşacağız.
26.07.2019 tarihindeki görüşmemizde tarafımıza 'iç teftişlerini yapacaklarını ve bunun sonucunu ileteceklerini' söyleyen teb yetkililerinden olayın üzerinden 6 ay geçmesine rağmen hiçbir aydınlatıcı bilgi gelmemiştir. bu süreçte bize desteklerini sunmaya devam eden herkese tekrar teşekkürlerimizi sunuyoruz.
08.08.2019 tarihli edit:" 13 gün önce, size de iletmiş olduğumuz görüşmede, 'iç teftişlerini yapacaklarını ve bunun sonucunu ileteceklerini' söyleyen teb yetkililerinden, olayın üzerinden 6 hafta geçmesine rağmen hiçbir aydınlatıcı bilgi gelmemiştir. bu konuda, herhangi bir gelişme olması durumunda sizinle de paylaşıyor olacağız. desteğiniz için teşekkür ederiz."
26.07.2019 tarihli edit:”sevgili sözlük, elimizde aklınızdaki soru işaretlerini giderecek birçok belge bulunmasına rağmen tekrar belirtiyorum ki halihazırda devam eden savcılık soruşturma süreci nedeniyle bunları paylaşamamaktayım. nitekim bunlar zaten sır değil savcılık dosyasında olan belgelerdir ve tarafımızda birer örnekleri bulunmaktadır. 25.07.2019 (işbu başlık sözlükte oluşturulduktan bir gün sonrası) tarihinde söz konusu şube müdürü şahsımı arayarak genel müdürlükten yetkililerin randevu talebi olduğunu tarafıma iletmesi üzerine; bu talebe olumlu karşılık vererek 26.07.2019 (bu sabah) farklı departmanlardan yetkili 5 kişi ile avukatımın ofisinde bir görüşme gerçekleştirdik.olayla ilgili olarak ekşisözlük aracılığı ile kamuoyu yaratıldıktan sonra ( yani olayın öğrenilmesinden tam bir ay sonra) ancak fiili bir banka iç soruşturma sürecine başladıklarını düşünmekle beraber bu görüşmenin; zararımın giderilmesine yönelik somut bir adım atılmasından ziyade şahsımı sakinleştirmek, ortalığı yatıştırmak, oyalamak, zaman kazanmak, olayın gündemden düşürülmesi ve yaşadıkları itibar kaybını minimuma indirebilmek amacıyla gerçekleştirildiğini anlamış bulunmaktayım. kendilerine 32 gündür nerede olduklarını sormam üzerine hiçbir yanıt alamadığımı da önemle belirtirim. bizzat görüşmeye gelen yetkililerin yüzlerine karşı da kendilerini güvenilir bulmadığımı, maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasından ziyade olayın kamuoyunda yol açtığı itibar kaybının telafi edilmesine yönelik sıradan bir görüşme olduğunu ifade ettim. görüşmenin belki de tek olumlu yanı da bizzat muhatapların yüzlerine karşı görüşlerimi açıkça beyan etmem oldu.özetlemek gerekirse bu görüşme talebi zararımın karşılanarak mağduriyetimizin giderilmesi ile alakalı olmayıp; tam aksine sorumluluktan kurtulmaya hatta çok daha açık belirtmek gerekirse fiilin bizzat banka içerisinden biri tarafından doğrudan yahut yardımı ile gerçekleşmesinin ortaya çıkma ihtimalinin kuvvetle muhtemel olduğu endişesi ile yaşayacakları itibar kaybını bertaraf etmek amacıyla gerçekleştirildiği izlenimini edinmiş bulunmaktayım. “şunu açıkça söyleyebilirim ki; olayın öğrenilmesinden itibaren tam 32 gün geçtiği halde teb bizimle iletişim konusunda hiçbir girişimde bulunmazken, olayın ekşisözlükte kamuoyu oluşturmasından bir gün sonra harekete geçmeleri, siz değerleri yazarların bu konuya verdiği desteğin işe yaradığını göstermektedir. bu nedenle verdiğiniz desteğin olayın aydınlatılmasında çok büyük bir katkısı olduğundan dolayı bu başlığın sürekli gündemde tutulması önem arz etmektedir.”"burada amacımız hiç kimseyi zan altında bırakmak değildir zira hukuki süreçler devam etmektedir. özellikle bu süreç içerisinde amacımız tarafımıza olan tavrı eleştirmek ve sizlerin huzurunda sesimizi duyurmaktır. umuyoruz ki bu başlık ve sizlerin desteği sayesinde mağduriyetimizin giderilmesi süreci hızlanır. hukuki süreçler devam ettiği için sizlerin talep ettiği bilgi ve belgeleri paylaşmamız doğru olmayacaktır. bu nedenle yaşadıklarımızı sınırlı bir şekilde izah etmeye çalıştık. teşekkür ederim."
olay: “22.06.2018 tarihinde teb diyarbakır şubesindeki hesaplarımdan 30 yıllık birikimimi nakit olarak çekip aynı gün kiralık kasa sözleşmesi yaparak kiraladığım kasaya bu meblağı koydum . arkadaşlar bilindiği üzere kiralık kasalar ancak bir adet bankada bir adet müşteride bulunan iki anahtarla(altını çizerek belirtiyorum) aynı anda denenmesi sonucu açılan kasalardır.bu bir yıllık süreç içerisinde dört defa kiraladığım kasaya uğrayıp birikimim üzerine eklemelerde bulundum . kiralık kasa sözleşmesinin sona erdiği 22.06.2019 tarihi hafta sonuna denk geldiği için takip eden ilk işgünü olan 24.06.2019 tarihinde kasada bulunan bütün birikimimi çekip tekrar hesaplarıma aktarmak amacıyla eşimle beraber teb diyarbakır şubesine geldik. her gelişimde olduğu gibi bir banka personeliyle kasayı açmak amacıyla kiralık kasanın bulunduğu bölüme girdik. ancak her zaman ilk denemede açılan kasa personelle beraber 4 denememiz sonucunda açılmadı. bunun üzerine içerden başka bir personel kasanın açılması amacıyla bulunan bölüme geldi ve o personelle ikinci denememizde kasa açıldı. kasanın açılmasıyla birlikte içinin tamamen boş olduğunu gördük . bu durumu personelle bildirdik ve şaşkınlığımızı ifade ettik. müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattık. öncelikle bir inceleme başlatacaklarını söylediler fakat maalesef bir sonuç alamadık. bir süre sonra banka yetkilileri ile görüşmek için bir randevu ayarladık .
parayı neden hesaptan çekip kiralık kasaya konulduğu sorulmuş. cevaben : " biriktirdiğimiz para ile ev bakıyorduk. geçen yıl gerçekleşen döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle bankaların döviz işlemlerinde sıkıntı yaşadığını görmemiz üzerine bu parayı düzgün bir ev bulduğumuz zaman hesapta bulunan paranın o an bankada bulunmama ihtimaline binaen parayı hazırda bekletmek istedik, paramızı bu şekilde güvende tuttuğumuzu zannediyorduk."
26.07.2019 tarihindeki görüşmemizde tarafımıza 'iç teftişlerini yapacaklarını ve bunun sonucunu ileteceklerini' söyleyen teb yetkililerinden olayın üzerinden 6 ay geçmesine rağmen hiçbir aydınlatıcı bilgi gelmemiştir. bu süreçte bize desteklerini sunmaya devam eden herkese tekrar teşekkürlerimizi sunuyoruz.
08.08.2019 tarihli edit:" 13 gün önce, size de iletmiş olduğumuz görüşmede, 'iç teftişlerini yapacaklarını ve bunun sonucunu ileteceklerini' söyleyen teb yetkililerinden, olayın üzerinden 6 hafta geçmesine rağmen hiçbir aydınlatıcı bilgi gelmemiştir. bu konuda, herhangi bir gelişme olması durumunda sizinle de paylaşıyor olacağız. desteğiniz için teşekkür ederiz."
26.07.2019 tarihli edit:”sevgili sözlük, elimizde aklınızdaki soru işaretlerini giderecek birçok belge bulunmasına rağmen tekrar belirtiyorum ki halihazırda devam eden savcılık soruşturma süreci nedeniyle bunları paylaşamamaktayım. nitekim bunlar zaten sır değil savcılık dosyasında olan belgelerdir ve tarafımızda birer örnekleri bulunmaktadır. 25.07.2019 (işbu başlık sözlükte oluşturulduktan bir gün sonrası) tarihinde söz konusu şube müdürü şahsımı arayarak genel müdürlükten yetkililerin randevu talebi olduğunu tarafıma iletmesi üzerine; bu talebe olumlu karşılık vererek 26.07.2019 (bu sabah) farklı departmanlardan yetkili 5 kişi ile avukatımın ofisinde bir görüşme gerçekleştirdik.olayla ilgili olarak ekşisözlük aracılığı ile kamuoyu yaratıldıktan sonra ( yani olayın öğrenilmesinden tam bir ay sonra) ancak fiili bir banka iç soruşturma sürecine başladıklarını düşünmekle beraber bu görüşmenin; zararımın giderilmesine yönelik somut bir adım atılmasından ziyade şahsımı sakinleştirmek, ortalığı yatıştırmak, oyalamak, zaman kazanmak, olayın gündemden düşürülmesi ve yaşadıkları itibar kaybını minimuma indirebilmek amacıyla gerçekleştirildiğini anlamış bulunmaktayım. kendilerine 32 gündür nerede olduklarını sormam üzerine hiçbir yanıt alamadığımı da önemle belirtirim. bizzat görüşmeye gelen yetkililerin yüzlerine karşı da kendilerini güvenilir bulmadığımı, maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasından ziyade olayın kamuoyunda yol açtığı itibar kaybının telafi edilmesine yönelik sıradan bir görüşme olduğunu ifade ettim. görüşmenin belki de tek olumlu yanı da bizzat muhatapların yüzlerine karşı görüşlerimi açıkça beyan etmem oldu.özetlemek gerekirse bu görüşme talebi zararımın karşılanarak mağduriyetimizin giderilmesi ile alakalı olmayıp; tam aksine sorumluluktan kurtulmaya hatta çok daha açık belirtmek gerekirse fiilin bizzat banka içerisinden biri tarafından doğrudan yahut yardımı ile gerçekleşmesinin ortaya çıkma ihtimalinin kuvvetle muhtemel olduğu endişesi ile yaşayacakları itibar kaybını bertaraf etmek amacıyla gerçekleştirildiği izlenimini edinmiş bulunmaktayım. “şunu açıkça söyleyebilirim ki; olayın öğrenilmesinden itibaren tam 32 gün geçtiği halde teb bizimle iletişim konusunda hiçbir girişimde bulunmazken, olayın ekşisözlükte kamuoyu oluşturmasından bir gün sonra harekete geçmeleri, siz değerleri yazarların bu konuya verdiği desteğin işe yaradığını göstermektedir. bu nedenle verdiğiniz desteğin olayın aydınlatılmasında çok büyük bir katkısı olduğundan dolayı bu başlığın sürekli gündemde tutulması önem arz etmektedir.”"burada amacımız hiç kimseyi zan altında bırakmak değildir zira hukuki süreçler devam etmektedir. özellikle bu süreç içerisinde amacımız tarafımıza olan tavrı eleştirmek ve sizlerin huzurunda sesimizi duyurmaktır. umuyoruz ki bu başlık ve sizlerin desteği sayesinde mağduriyetimizin giderilmesi süreci hızlanır. hukuki süreçler devam ettiği için sizlerin talep ettiği bilgi ve belgeleri paylaşmamız doğru olmayacaktır. bu nedenle yaşadıklarımızı sınırlı bir şekilde izah etmeye çalıştık. teşekkür ederim."
olay: “22.06.2018 tarihinde teb diyarbakır şubesindeki hesaplarımdan 30 yıllık birikimimi nakit olarak çekip aynı gün kiralık kasa sözleşmesi yaparak kiraladığım kasaya bu meblağı koydum . arkadaşlar bilindiği üzere kiralık kasalar ancak bir adet bankada bir adet müşteride bulunan iki anahtarla(altını çizerek belirtiyorum) aynı anda denenmesi sonucu açılan kasalardır.bu bir yıllık süreç içerisinde dört defa kiraladığım kasaya uğrayıp birikimim üzerine eklemelerde bulundum . kiralık kasa sözleşmesinin sona erdiği 22.06.2019 tarihi hafta sonuna denk geldiği için takip eden ilk işgünü olan 24.06.2019 tarihinde kasada bulunan bütün birikimimi çekip tekrar hesaplarıma aktarmak amacıyla eşimle beraber teb diyarbakır şubesine geldik. her gelişimde olduğu gibi bir banka personeliyle kasayı açmak amacıyla kiralık kasanın bulunduğu bölüme girdik. ancak her zaman ilk denemede açılan kasa personelle beraber 4 denememiz sonucunda açılmadı. bunun üzerine içerden başka bir personel kasanın açılması amacıyla bulunan bölüme geldi ve o personelle ikinci denememizde kasa açıldı. kasanın açılmasıyla birlikte içinin tamamen boş olduğunu gördük . bu durumu personelle bildirdik ve şaşkınlığımızı ifade ettik. müşteri hizmetlerini arayıp durumu anlattık. öncelikle bir inceleme başlatacaklarını söylediler fakat maalesef bir sonuç alamadık. bir süre sonra banka yetkilileri ile görüşmek için bir randevu ayarladık .
parayı neden hesaptan çekip kiralık kasaya konulduğu sorulmuş. cevaben : " biriktirdiğimiz para ile ev bakıyorduk. geçen yıl gerçekleşen döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle bankaların döviz işlemlerinde sıkıntı yaşadığını görmemiz üzerine bu parayı düzgün bir ev bulduğumuz zaman hesapta bulunan paranın o an bankada bulunmama ihtimaline binaen parayı hazırda bekletmek istedik, paramızı bu şekilde güvende tuttuğumuzu zannediyorduk."