Hayatımda ilk ekşi sözlük başlığını sinirden elim ayağım titreyerek açtırtacak bir rezalet yaşıyorum. 22 Temmuz 2024 tarihinde Amazon Türkiye'den, kısıtlı bütçemle biriktirdiğim parayla Cosori marka bir air fryer sipariş ettim. 9 taksit imkanı ile inanılmaz bir fiyata geliyordu (9 x 251,11 = 2.260 TL). Bugün sipariş durumunu kontrol etmek için Amazon uygulamasına girdim ve bir baktım, Amazon, teslimat adresini hatalı verdiğimi iddia ederek ürünü tek taraflı olarak iade sürecine sokmuş. (Ne hikmetse aynı teslimat adresini verdiğim siparişler listemdeki diğer ürünler yola çıkmış bile!) Uygulamada ücret iadesinin de benim talep ettiğim yazıyor.
Adres bilgisini hatalı verdiğim, kolay gelsin sevkiyat şirketinin kargo takip kısmında yazıyordu tabi iade süreci başlatıldığı için sevkiyat güncellemesini kaldırmışlar. Ürünü tekrar sipariş etmek için ürün sayfasına girdim, güncel fiyatına baktım: 3.999 TL. Yuh! Üstelik peşin fiyatına 9 taksit seçeneğini de kaldırmışlar. Vade farkıyla beraber 4.610 gibi bir fiyata geliyor.
Amazon'u aradım. "Tek taraflı olarak siparişimi iptal etmişsiniz, iptalin iptalini istiyorum, aynı anlaştığımız şartlarla ürünün gönderilmesini istiyorum" dedim. Maalesef öyle tekrar gönderemiyoruz ama dilerseniz 3.999 olan fiyattan tekrar aynı ürünü sipariş verin, biz aradaki farkı (yani 3.999 - 2.260 = 1.739 TL) size puan olarak yatırırız dediler. Yani iade etmiyorlar ama Amazon'dan seyrek alışveriş yapan biri olarak bir gün belki puan olarak verilen tutar enflasyona yenilmezse belki alışveriş yaparım, lanet olsun yapacak bir şey yok diyerek istemeye istemeye kabul ettim. Ancak taksit farkından olan kısmı (yani yaklaşık 610 TL'lik farkı) iade edemeyeceklerini söylediler, yani o benim zararım olacak. Üstelik belki de 1.739 TL'lik puanları hiç kullanmayacağım, enflasyona yenilecek.
Ben de vazgeçtim. Benim açımdan korkunç ve hayal kırıklığı yaratan bir alışveriş deneyimi oldu. Binlerce kez Aliexpress, Hepsi Burada, Trendyol vs. alışveriş yaptım, hayatımda bu kadar sükutu hayale uğradığımı hatırlamıyorum. Sonuç olarak, Amazon'un tek taraflı sipariş iptalı bana şunlara sebep oldu:
1. Uzun zamandır hayalini kurduğum air fryer cihazı için inanılmaz fiyat avantajını kaybettim.
2. Pazar günü 6-7 saat boyuncu bu işlerle uğraştım, tüm vaktimi buna harcadım, 3 tane temsilciyle görüştüm, sorunu çözmedi. Tüm pazar günüm mahvoldu.
3. Haksızlığa uğradığım için hala sinirden elim ayağım titriyor, kendime gelemedim. Ve bunların hiçbirisinin sorumlusu ben değilim, ben haketmedim. Amazon.com.tr hatalı adres bahanesiyle anlaşmadan tek taraflı caymış olmasından kaynaklı.
4. Bu yanıltıcı fiyat avantajına aldanıp, piyasadaki en iyi air fryer modelini başka bir online alışveriş sitesinden almadım, kaçırdım. Ve şimdi onun fiyatı da uçmuş. Aslında Prime Day haftası verilen siparişlerin sapır sapır iade edildiğini sözlükten okumuştum ama Amazon için kasti yayılan dürüstlük! ve güven algısı! Nedense bilinç altımıza yerleştirildiği için ihtimal vermemiştim. Maalesef doğduğum günden bu yana gördüğüm en korkunç alışveriş deneyimini yaşayarak öğrenmiş bulundum.
Tesadüfe bakın ki bir önceki alışverişimde de Amazon'un kargo firması ürünü tarafıma teslim etmemiş, 500 küsür TL'lik kargomu herkese açık posta kutusuna bırakmıştı. Defalarca üst üste mağduriyet yaşatması kafamda soru işaretleri bıraktı.
Paramı zahmet olmazsa 7 gün içinde iade edeceklermiş yani 6+7=13 gün kadar para Amazon hesaplarında beklemiş olacak. Sahi Amazon ne yapıyorsun benim ve benim gibilerin parasıyla bunca süre? Neden hemen iade etmiyorsun?
Not: Rakamlar bazılarına düşük gelebilir, maalesef dar gelirliyim. Maaşımdan kira ve borçlar çıkınca elimde bir şey kalmıyor. Senede bu tür alışverişleri yapabilmek için 5-10 bin TL anca biriktirebiliyorum. 100 TL'nin dahi indirim benim için önemli.
Adres bilgisini hatalı verdiğim, kolay gelsin sevkiyat şirketinin kargo takip kısmında yazıyordu tabi iade süreci başlatıldığı için sevkiyat güncellemesini kaldırmışlar. Ürünü tekrar sipariş etmek için ürün sayfasına girdim, güncel fiyatına baktım: 3.999 TL. Yuh! Üstelik peşin fiyatına 9 taksit seçeneğini de kaldırmışlar. Vade farkıyla beraber 4.610 gibi bir fiyata geliyor.
Amazon'u aradım. "Tek taraflı olarak siparişimi iptal etmişsiniz, iptalin iptalini istiyorum, aynı anlaştığımız şartlarla ürünün gönderilmesini istiyorum" dedim. Maalesef öyle tekrar gönderemiyoruz ama dilerseniz 3.999 olan fiyattan tekrar aynı ürünü sipariş verin, biz aradaki farkı (yani 3.999 - 2.260 = 1.739 TL) size puan olarak yatırırız dediler. Yani iade etmiyorlar ama Amazon'dan seyrek alışveriş yapan biri olarak bir gün belki puan olarak verilen tutar enflasyona yenilmezse belki alışveriş yaparım, lanet olsun yapacak bir şey yok diyerek istemeye istemeye kabul ettim. Ancak taksit farkından olan kısmı (yani yaklaşık 610 TL'lik farkı) iade edemeyeceklerini söylediler, yani o benim zararım olacak. Üstelik belki de 1.739 TL'lik puanları hiç kullanmayacağım, enflasyona yenilecek.
Ben de vazgeçtim. Benim açımdan korkunç ve hayal kırıklığı yaratan bir alışveriş deneyimi oldu. Binlerce kez Aliexpress, Hepsi Burada, Trendyol vs. alışveriş yaptım, hayatımda bu kadar sükutu hayale uğradığımı hatırlamıyorum. Sonuç olarak, Amazon'un tek taraflı sipariş iptalı bana şunlara sebep oldu:
1. Uzun zamandır hayalini kurduğum air fryer cihazı için inanılmaz fiyat avantajını kaybettim.
2. Pazar günü 6-7 saat boyuncu bu işlerle uğraştım, tüm vaktimi buna harcadım, 3 tane temsilciyle görüştüm, sorunu çözmedi. Tüm pazar günüm mahvoldu.
3. Haksızlığa uğradığım için hala sinirden elim ayağım titriyor, kendime gelemedim. Ve bunların hiçbirisinin sorumlusu ben değilim, ben haketmedim. Amazon.com.tr hatalı adres bahanesiyle anlaşmadan tek taraflı caymış olmasından kaynaklı.
4. Bu yanıltıcı fiyat avantajına aldanıp, piyasadaki en iyi air fryer modelini başka bir online alışveriş sitesinden almadım, kaçırdım. Ve şimdi onun fiyatı da uçmuş. Aslında Prime Day haftası verilen siparişlerin sapır sapır iade edildiğini sözlükten okumuştum ama Amazon için kasti yayılan dürüstlük! ve güven algısı! Nedense bilinç altımıza yerleştirildiği için ihtimal vermemiştim. Maalesef doğduğum günden bu yana gördüğüm en korkunç alışveriş deneyimini yaşayarak öğrenmiş bulundum.
Tesadüfe bakın ki bir önceki alışverişimde de Amazon'un kargo firması ürünü tarafıma teslim etmemiş, 500 küsür TL'lik kargomu herkese açık posta kutusuna bırakmıştı. Defalarca üst üste mağduriyet yaşatması kafamda soru işaretleri bıraktı.
Paramı zahmet olmazsa 7 gün içinde iade edeceklermiş yani 6+7=13 gün kadar para Amazon hesaplarında beklemiş olacak. Sahi Amazon ne yapıyorsun benim ve benim gibilerin parasıyla bunca süre? Neden hemen iade etmiyorsun?
Not: Rakamlar bazılarına düşük gelebilir, maalesef dar gelirliyim. Maaşımdan kira ve borçlar çıkınca elimde bir şey kalmıyor. Senede bu tür alışverişleri yapabilmek için 5-10 bin TL anca biriktirebiliyorum. 100 TL'nin dahi indirim benim için önemli.