Amerika Birleşik Devletleri, müşteri hizmetleri konusunda son derece müşteriyi tatmin eden bir ülkedir. Aldığınız her hizmetin, memnun kalmazsanız bir telafisi vardır. Yemek veya alışveriş siparişiniz kapınıza bırakılmış gibi görünür, ancak kapıda market alışverişi, kargo ya da yemek yoksa, müşteri temsilcisiyle görüşüp durumu açıklayabilir ve iade veya yenileme talep edebilirsiniz. Hatta bazı durumlarda hem iade hem de yenisini kapınıza getirtebilirsiniz.
Ürünleri 30 ile 90 gün arasında faturalı veya faturasız olarak iade edebilirsiniz. Ürünü kullanıp kullanmamak önemli değildir, iade talebinizi kabul ederler. Firma politikasına ve açıkladığınız duruma bağlı olarak iade süresi de esneklik gösterebilirler.
Online alışveriş sitelerinden satın aldığınız ürünler arızalıysa, site veya üreticiyle iletişime geçip sorunu açıklayabilir ve yenisini talep edebilirsiniz. Telefon veya internet servis sağlayıcınızdan memnun değilseniz, durumu açıkladığınızda tarifenizi yükseltebilir ya da birkaç aylık ödeme yapmadan hizmet alabilirsiniz.
Erteleme veya iptal edilen uçuşlarınız için e-posta alabilirsiniz. Erteleme durumunda, ertelenen saat kadar havalimanında geçerli yemek kredisi hesabınıza yüklenir. Erteleme uzarsa ekstra krediler de verilir. Uçuşunuz iptal edilirse, konaklama ve yiyecek kredileriyle birlikte bir sonraki uçuşunuz için bilet kredisi hesabınıza yüklenir.
Kayıp veya gecikmeli valizler için de bin dereden su getirmeden durumu açıklayabilir ve telafi talep edebilirsiniz. Kredi kartı firmalarıyla da iletişim kurarak, "bu hizmeti beğenmedim, ödemeyi hak etmiyorum" diyerek ödeme iadesi talep edebilirsiniz.
Ancak, tüm bu firmaların ve hizmetlerin bu düzeyde müşteri memnuniyeti sağladığı söylenemez. Bu durumda, küçük bir çevrimiçi dilekçe ile eyalet veya hükûmet tüketici haklarını koruma kuruluşlarına şikayette bulunabilirsiniz. Kurumlar şikayetinizi değerlendirir ve haklı bulduğunda müdahale ederek sorunun çözülmesini sağlar.
Örneğin, yakın zamanda Total Wine & More'dan margarita yapmak için tequila satın almak istedik. Birkaç öneri aldık, ancak tadına bakmak istemediğimizi belirttik. Satış görevlisi, şirket politikası olarak beğenilmeyen ürünlerin iade edilebileceğini söyledi ve en çok bunu şaşırdık.
Örnekler çoğaltılabilir. Müşterinin memnuniyetini ön planda tutan bu yaklaşım, Amerika Birleşik Devletleri'ni alışveriş ve hizmetler açısından cazibe merkezi haline getiriyor. Ancak, bu durum bazı müşterilerin kötü niyetli yararlanmalarına da yol açabilir. Örneğin, "yemek gelmedi" diyerek sık sık yalan söyleyen müşteriler, yemek firmalarının hizmetinden faydalanabilir. Ya da sürekli ürün iade eden müşteriler, bir mağazanın en büyük müşterisi haline gelebilir.
Sonuç olarak, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki müşteri hizmetleri, memnuniyetsiz müşterilerin her zaman bir çözüm bulabileceği ve haklarının korunduğu bir yapıya sahiptir.
Ürünleri 30 ile 90 gün arasında faturalı veya faturasız olarak iade edebilirsiniz. Ürünü kullanıp kullanmamak önemli değildir, iade talebinizi kabul ederler. Firma politikasına ve açıkladığınız duruma bağlı olarak iade süresi de esneklik gösterebilirler.
Online alışveriş sitelerinden satın aldığınız ürünler arızalıysa, site veya üreticiyle iletişime geçip sorunu açıklayabilir ve yenisini talep edebilirsiniz. Telefon veya internet servis sağlayıcınızdan memnun değilseniz, durumu açıkladığınızda tarifenizi yükseltebilir ya da birkaç aylık ödeme yapmadan hizmet alabilirsiniz.
Erteleme veya iptal edilen uçuşlarınız için e-posta alabilirsiniz. Erteleme durumunda, ertelenen saat kadar havalimanında geçerli yemek kredisi hesabınıza yüklenir. Erteleme uzarsa ekstra krediler de verilir. Uçuşunuz iptal edilirse, konaklama ve yiyecek kredileriyle birlikte bir sonraki uçuşunuz için bilet kredisi hesabınıza yüklenir.
Kayıp veya gecikmeli valizler için de bin dereden su getirmeden durumu açıklayabilir ve telafi talep edebilirsiniz. Kredi kartı firmalarıyla da iletişim kurarak, "bu hizmeti beğenmedim, ödemeyi hak etmiyorum" diyerek ödeme iadesi talep edebilirsiniz.
Ancak, tüm bu firmaların ve hizmetlerin bu düzeyde müşteri memnuniyeti sağladığı söylenemez. Bu durumda, küçük bir çevrimiçi dilekçe ile eyalet veya hükûmet tüketici haklarını koruma kuruluşlarına şikayette bulunabilirsiniz. Kurumlar şikayetinizi değerlendirir ve haklı bulduğunda müdahale ederek sorunun çözülmesini sağlar.
Örneğin, yakın zamanda Total Wine & More'dan margarita yapmak için tequila satın almak istedik. Birkaç öneri aldık, ancak tadına bakmak istemediğimizi belirttik. Satış görevlisi, şirket politikası olarak beğenilmeyen ürünlerin iade edilebileceğini söyledi ve en çok bunu şaşırdık.
Örnekler çoğaltılabilir. Müşterinin memnuniyetini ön planda tutan bu yaklaşım, Amerika Birleşik Devletleri'ni alışveriş ve hizmetler açısından cazibe merkezi haline getiriyor. Ancak, bu durum bazı müşterilerin kötü niyetli yararlanmalarına da yol açabilir. Örneğin, "yemek gelmedi" diyerek sık sık yalan söyleyen müşteriler, yemek firmalarının hizmetinden faydalanabilir. Ya da sürekli ürün iade eden müşteriler, bir mağazanın en büyük müşterisi haline gelebilir.
Sonuç olarak, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki müşteri hizmetleri, memnuniyetsiz müşterilerin her zaman bir çözüm bulabileceği ve haklarının korunduğu bir yapıya sahiptir.