Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Açık Pencere Önünde Mektup Okuyan Kız

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Açık Pencere Önünde Mektup Okuyan Kız (Felemenkçe: Brieflezend meisje bij het venster), Hollandalı barok ressam Johannes Vermeer'in 1657-1659 yılları arasında yağlı boya ile tuval üzerine yaptığı tablo. İyi korunan eser günümüzde Dresden'deki Gemäldegalerie müzesinde sergileniyor. Eser Fransız sanat eleştirmenleri tarafından ressamın kariyerindeki geçiş noktalarından biri olarak kabul ediliyor. Tablo, ressamın 1650'lerden sonra yaptığı "sessiz iç mekan" ve "mektup okuyan kadın" temalı bir dizi eserin de başlangıcıdır. İçeriği ve açıklama Tablo, izleyiciye açık pencerenin önünde ayakta mektup okuyan Hollandalı genç sarışın bir kadın profili sunuyor. Kadın elindeki mektubu dikkatlice okumaktadır. Mektubu okumak için seçtiği aydınlık mekan, mektuptaki hiçbir detayı kaçırmak istemediğini simgeliyor. Üst tarafında kırmızı perde asılan pencere odanın içine doğru açılmıştır. Sol taraftan odaya dolan ışığın kaynağı da geniş açılan bu penceredir. Işık aynı zamanda yansımalara neden olmuştur. Pencerenin sağ alt kısmındaki cama kadının aksi yansımıştır. Açık pencere kadının gerginliğini ve kapalı odadan kaçma isteğini simgeliyor. Ön planda, odanın, kadının durduğu bölümünü kapatmak için kullanılan püsküllü zeytin yeşili bir perde gözükmektedir. Tuval yüzeyinin neredeyse üçte birini kaplayan perde, tabloya derinlik duygusu katmaktadır. Perdenin rengi kadının elbisesinin rengiyle aynıdır. Sağ ve sol duvarın kesiştiği noktada, pencerenin altında bir sandalye de bulunmaktadır. sol|küçükresim|upright=1.14 Üstü, kırmızının hakim olduğu karışık renkli bir Türk halısı ile örtülü yatakta, bir tabak meyve var. Beyaz ve mavi renkli tabak da, halı da XVII. yüzyıl için oldukça kıymetli nesnelerdir. Halı ve tabak evin ekonomik refahının göstergesidir. Pencere gölgesinin yansıdığı duvara ressam daha önce Eros'u çizmiş sonra ise bu detayı tablodan silmiştir. Zira ressam izleyicinin direkt, kadının elindeki mektubun sevgilisinden geldiğini düşünmesini istememiştir. Ressamın sonradan sildiği aşk tanrısı mektubun aşk mektubu olduğunu gösteriyor. Ayrıca, yatağın üzerindeki kesilmiş meyveler bunun evlilik dışı bir ilişki olduğunu kanıtlıyor. Tabaktaki elma ve şeftali Havva'nın günahını hatırlatmak için kullanılmıştır. Bu da kadının zina yaptığı fikrini onaylıyor. Genç kadın profili küçükresim|sağ|upright=1.14 Tabloda betimlenen genç kadın, iki eliyle tuttuğu mektubu daha rahat okuyabilmek için pencere önünü seçmiştir. Çizim pozisyonundan dolayı, mektubun içeriğine de yalnızca kendisi erişebiliyor. Saçlarını kafasının arkasına topuz olarak toplayan ve kurdele ile tutturan kadının açık kalan kıvırcık saçları yüzünü kısmen kapatmaktadır. Üzerine ise beyaz kürk yakalı, zarif saten bir yelek giymiştir. küçükresim|sağ|upright=1.14|Mektup Okuyan Mavili Kadın Eserde kullanılan modelin, Mektup Okuyan Mavili Kadın tablosunda da model olduğu düşünülen, Vermeer'in kendi eşi Catharina Bolenes olduğu düşünülse de, bu varsayım herhangi bir kanıta dayalı değildir. Tarihi Vermeer'in 1657-1659 yıllarında çizdiği tablo, 1742'de Saksonya Elektörlüğü hükümdarı III. Augustus tarafından yanlışlıkla Rembrandt tablosu olduğu varsayılarak alındı. Bu yanlış düşünce, 1860 yılında Fransız gazeteci ve sanat eleştirmeni Théophile Thoré-Bürger'in yaptığı incelemelerle gerçeği yeniden gün yüzüne çıkarmasına kadar devam etti. Eser, 1945 yılında gerçekleşen Dresden Bombardımanı zamanı kurtarılan tablolar arasında yer aldı. Diğer sanat eserleri ile birlikte Saksonya'ya götürülen tablo, Kızıl Ordu tarafından ele geçirildi. Bazıları bunu kurtarma, bazıları da yağmalama olarak değerlendirdi. Stalin'in ölümünden sonra, 1995 yılında SSCB tarafından tablonun geri verilmesi kararı alındı. Malzemeler Tablo 1968 yılında Vermeer'in diğer bazı eserleri ile birlikte Hermann Kühn tarafından incelenmiştir. Pigment analizleri sonucunda tablonun alt bölümünün yapımında azurit ve glokonit kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Penceredeki kırmızı perdenin ve tablonum diğer kırmızı bölümlerin çiziminde ise Vermeer, vermilyon, beyaz kurşun ve alizarin kullanmıştır. Yorumlar Amerikan küratör Arthur K. Wheelock, Jr, 1982 yılında yazdığı Jan Vermeer isimli kitabında, tablo hakkında şu ifadelere yer vermiş: Yine kuratör olan Alejandro Vergara, 2003 tarihli Vermeer y el interior holandés isimli kitabında tablodan bahsetmiş. Vergara'ya göre Kaynakça Dış bağlantılar Staatliche Kunstsammlungen Dresden Web Gallery of Art'da Açık Pencere Önünde Mektup Okuyan Kız Johannes Vermeer.org'da Açık Pencere Önünde Mektup Okuyan Kız Kategori:Johannes Vermeer tabloları Kategori:1650'lerde eserler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri