Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Aérospatiale SA 315B Lama

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Aérospatiale SA 315B Lama, Hint Silahlı Kuvvetlerinin sıcak ve yüksek operasyonel gereksinimlerini karşılamak için geliştirilmiş tek motorlu bir Fransız helikopteridir. Daha hafif Aérospatiale Alouette II gövdesini Alouette III bileşenleri ve motoruyla birleştirir. Lama, olağanüstü yüksek irtifa performansına sahiptir. Helikopterler, Hindistan'da Cheetah olarak bilinen Hindustan Aeronautics Limited (HAL) lisansı altında üretildi; HAL daha sonra Cheetal olarak bilinen Turbomeca TM 333-2M2 motoru tarafından desteklenen yükseltilmiş bir varyant geliştirdi. Lancer olarak pazarlanan silahlı bir versiyon da HAL tarafından üretildi. Ayrıca Brezilya'da Helibras tarafından Gavião olarak lisans altında inşa edildi. Tasarım ve gelişim SA 315B Lama, aslen sıcak ve yüksek koşullarda operasyon yapabilen bir rotorlu uçak için Nepal Ordusu Hava Servisi ve Hindistan Hava Kuvvetleri gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlandı. Her iki ülke de, nispeten güçlü orta büyüklükteki helikopterlerin bile içinde etkin bir şekilde çalıştırılamadığı Himalayalar biçiminde aşırı dağlık alanlara sahipti, bu nedenle bu zorlu ortamda çalışabilecek bir hava aracı için ifade edilen bir istek vardı. Aerospatiale, istenen performansı elde etmek için envanterindeki mevcut iki popüler helikopterin unsurlarını, Aérospatiale Alouette II ve Aérospatiale Alouette III'ü birleştirerek yüksek irtifa performansı için uzmanlaşmış yeni bir rotorlu araç üretmeyi seçti. Spesifik olarak, Lama adlı yeni helikopter, Alouette III'ün Turbomeca Artouste turboşaft motoruyla ve dinamik sistemleriyle donatıldı ve Alouette II'nin gövdesinin güçlendirilmiş bir versiyonu ile donatıldı. Operasyonel geçmişi sağ|küçükresim| SA 315B Lama, 2003 Lama, olağanüstü yüksek irtifa performansına sahip bir rotorlu uçak sağlamak için özel olarak geliştirilmiştir. Uygulamada, bu tür, Güney Amerika ve Hindistan gibi geniş dağlık alanlara sahip bölgelerde, daha önce başka türlü başarılması imkansız olan alanlarda yük kaldırma ve personel yerleştirme yeteneğine sahip olarak önemli ölçüde kullanım buldu. HAL yapımı Lamalar da askeri kullanım için komşu Nepal tarafından satın alındı. Satışlar, HAL Lancer olarak pazarlanan bir silahlı varyantın miktarını içerir; bir partinin Haziran 2003 ile Eylül 2004 arasında Nepal'e teslim edildiği bildirildi. Lancers'ın Nepal'e satışı, bu rotor araçlarının Nepal İç Savaşı sırasında Nepal Komünist Partisi üyelerine karşı savaş operasyonlarına katıldığı iddiaları nedeniyle uluslararası tartışmalarla karşılaştı. sol|küçükresim| SA 315B Lama, 2003 Hindistan'a ek olarak, diğer ülkeler lisans üretim faaliyetlerine katılmıştır. 1978'de Brezilyalı uçak üreticisi Helibras ile Lama'nın iç montajını gerçekleştireceği bir ihracat anlaşması imzalandı. Helibras tarafından üretilen bu tür SA 315B'ler Gavião adı altında pazarlandı; birkaç örneği başarıyla komşu Bolivya'ya ihraç edildi. Daha sonraki yaşamda, Lama'nın ticari çekiciliği, daha düşük bakım gereksinimleri olan ve daha yüksek hızlara sahip olan ancak Lama'nın yüksek irtifa performansını eşitleyemeyen yeni Eurocopter AS350 Écureuil lehine azaldı. Tip, 21. yüzyıla kadar ticari hizmette kaldı ve genellikle verilen görevleri için yeterli olmaya devam ettiği için yalnızca yavaşça emekli oldu. Vertical Magazinee göre, Lama'nın popüler nitelikleri arasında yetenekli motoru, havada süzülürken elverişli stabilitesi ve en yüksek sıcaklıklarda bile yükseklikte yükleri etkili bir şekilde iletme yeteneği vardı. 2009 yılında, yeni tanıtılan HAL Dhruv helikopteriyle ilgili sorunlar nedeniyle, Hint Ordusu, geçici açığı kapatmak için eski Cheetah / Cheetal rotorlu araçlarının operasyonel kullanımını artırdı. Eylül 2012'de, Cheetah ile uyumlu yedek parçaların giderek azalan miktarının, diğerlerine bileşen sağlamak için helikopterleri yamyam etmelerine neden olan tipin operatörlerine yol açtığı bildirildi. Ağustos 2016'da, 114 Nolu Helikopter Birimi'nin, Siachen Buzulu'nda sürekli konuşlandırılmak üzere mevcut Cheetah rotor uçağının yerine yükseltilmiş Cheetal'i tanıtmaya istekli olduğu bildirildi. Varyantlar SA 315B Lama SE 3150'den türetilmiştir, 650 kullanarak yüksek irtifa operasyonları için tasarlanmıştır. HB 315B Gaviao SA 315B Lama'nın Brezilya'da lisanslı versiyonu. HAL Çita SA 315B Lama'nın Hindistan lisanslı versiyonu. HAL Lancer Değiştirilmiş silahlı muharebe varyantı. Değişiklikler arasında kompozit zırh, sertleştirilmiş cam ve silah nişangahları yer alıyor . Silahlar, her biri tek bir 12,7 mm makineli tüfek ve üç adet 70 mm roket içeren iki fırlatılabilir silah bölmesini içerir. HAL Çita Turbomeca TM333-2M2 ile donatılmış modernize edilmiş varyant. Hız ve menzil . Kullanıcılar [[Dosya:Argentina_Air_Force_Aerospatiale_SA-315B_Lama_Lofting-1.jpg|sağ|küçükresim| Arjantin Hava Kuvvetleri Aerospatiale SA Gabrielli Uluslararası Havaalanı'ndan kalkan 315]] Afgan Hava Kuvvetleri Arjantin Hava Kuvvetleri Arjantin Ordusu Ekvador Ordusu Hint Ordusu Namibya Hava Kuvvetleri Pakistan Ordusu Togo Togo Hava Kuvvetleri [[Dosya:Flama.jpg|küçükresim| 1990 yapımı İsviçre tarafından işletilen bir Lama]] Eski kullanıcılar Angola Hava Savunma Kuvvetleri Ulusal Jandarma Bolivya Bolivya Hava Kuvvetleri Şili Ordusu Ekvador Hava Kuvvetleri El Salvador El Salvador Hava Kuvvetleri Hindistan Hava Kuvvetleri [[Dosya:Aerospatiale_SA-315B_Lama,_Knaus_Helicopter_AN0440392.jpg|sağ|küçükresim| SA315B Lama, St Johann im Pongau'dan kalkıyor]] Fas Kraliyet Jandarma Nepal Nepal Ordusu Peru Ordusu Özellikler (SA 315B Lama) küçükresim|SA'nın görünümü 315B Lama; üç kanatlı ana rotora dikkat edin Mürettebat: 1 Kapasite: 4 yolcu ya da 1,135kg (2,500lb) yük Uzunluk: 10.24m (33ft 7.25in) Yükseklik: 3.09m (10ft 1.75in) Boş ağırlığı: 1,021kg (2,251lb) Brüt ağırlık: 2,300kg (5,070lb) Enerji: 1 × Turbomeca Artouste IIIB turboshaft, 649kW (870hp) derated to 410kW (550hp) Main rotor diameter: 11.02m (36ft 1.75in) Main rotor area: 95.38m (1,026sqft) Maksimum hız: 192km/h (119mph, 103kn) Menzil: 515km (320mi, 280nmi) Service ceiling: 5,400m (17,715ft) Tırmanma oranı: 5.5m/s (1,080ft/min) Ayrıca bakınız İlgili gelişme Aérospatiale Alouette II Aérospatiale Alouette III İlgili listeler' Rotorcraft listeleri Kaynakça Alıntılar Kaynakça Chant, Chris. "A Compendium of Armaments and Military Hardware." Routledge, 2014. . Kjelgaard, Chris. "HAL spools up." Flight International, 18 December 1982. Dış bağlantılar "HAL Cheetah." "Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı Tip Sertifikası: SE 3160, SA 316B, SA 316C, SA 319B, SA 315B." Kategori:Aérospatiale hava araçları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri