Dün yaşadığımız olay, canımızı sıkan bir sürecin başlangıcıydı. 4 Mayıs 2024 tarihinde banka hesabımdan aynı firma adına dört farklı çekim yapıldığını gösteren belge ile karşı karşıya kaldık. Toplamda neredeyse 170 bin TL tutarında olan bu işlemlerin gerçekleşmesi için ne beni uyaracak bir SMS ne de 3D Secure kodu gerektirilmedi. Durumu ancak hesap ekstremi kontrol ettiğimde fark edebildim. Bankayı arayarak kartımın kullanımını durdurttum ve gelişmeleri bildirmek amacıyla bir dilekçe yazıp bankaya ilettim.
Paranın çekildiği firmanın muhasebe departmanından arayan bir kişi, olayın bir dolandırıcılık vakası olduğunu ve paranın iadesinin gerçekleştiğini dile getirdi. İsim ve TC kimlik numarası dahil olmak üzere detayları bana aktaracaklarını belirttiler. Ancak, firmanın kendileriyle ilgili paylaştıkları bilgilerle tutarsızlık yaşandı. Firmanın yetkilileri, bu durumun bir manipülasyon olabileceğini aktardı. Durumu firma ile paylaşarak ödeme karşılığı mal teslimi yapılmadan paranın iadesini talep ettim. Bu süreçte firmayla görüşmem sonucunda avukatları ile iletişime geçtim ve sürecin uzun bir sürececeğini belirttiler.
Bankanın, basit bir işlem için bile 3D Secure gereksinimi duyarken, bu denli büyük bir tutarın bilgim dışında çekilmesine izin vermesi kafa karıştırıcı bir durum. Ayrıca banka, sorunun ekstre tarihine kadar çözülememesi durumunda paranın tarafımdan ödenmesi gerektiğini belirtiyor. Bu güvenlik açığı yüzünden 170 bin TL'yi ödemek zorunda kalabilirim, bu durumu kabul edemiyorum.
Bir mağduriyet yaşadığımız bu durumu çözmek ve işlemi hızlandırmak adına nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda rehberlik almak istiyorum, ayrıca bu tutarı ödemek istemiyorum.
Paranın çekildiği firmanın muhasebe departmanından arayan bir kişi, olayın bir dolandırıcılık vakası olduğunu ve paranın iadesinin gerçekleştiğini dile getirdi. İsim ve TC kimlik numarası dahil olmak üzere detayları bana aktaracaklarını belirttiler. Ancak, firmanın kendileriyle ilgili paylaştıkları bilgilerle tutarsızlık yaşandı. Firmanın yetkilileri, bu durumun bir manipülasyon olabileceğini aktardı. Durumu firma ile paylaşarak ödeme karşılığı mal teslimi yapılmadan paranın iadesini talep ettim. Bu süreçte firmayla görüşmem sonucunda avukatları ile iletişime geçtim ve sürecin uzun bir sürececeğini belirttiler.
Bankanın, basit bir işlem için bile 3D Secure gereksinimi duyarken, bu denli büyük bir tutarın bilgim dışında çekilmesine izin vermesi kafa karıştırıcı bir durum. Ayrıca banka, sorunun ekstre tarihine kadar çözülememesi durumunda paranın tarafımdan ödenmesi gerektiğini belirtiyor. Bu güvenlik açığı yüzünden 170 bin TL'yi ödemek zorunda kalabilirim, bu durumu kabul edemiyorum.
Bir mağduriyet yaşadığımız bu durumu çözmek ve işlemi hızlandırmak adına nasıl bir yol izlemem gerektiği konusunda rehberlik almak istiyorum, ayrıca bu tutarı ödemek istemiyorum.