Dün sabah yaşadığımız tatsız olaylar silsilesi beni derinden sarsmış durumda. 4 Mayıs 2024 tarihindeki şok edici durum, Akbank kredi kartımdan sırasıyla dört defa para çekilmesi şeklinde gerçekleşti. Bu işlemlerin Balıkesir merkezli bir gıda toptancısı firmanın üzerine yapılması, toplamda neredeyse 170 bin TL tutarında olması beni oldukça endişelendirdi. En can sıkıcı ve sinir bozucu kısmıysa, bu işlemler sırasında ne bir SMS ne de 3D Secure kodu talep edilmeden gerçekleştirilmiş olmasıydı. Durumu tesadüfen ekstremde fark edince hemen bankayı arayarak kartımı kapattırdım ve konuyu anlatan bir dilekçe ile bankaya başvurdum.
Daha sonra, paraların çekildiği firmanın muhasebe departmanından olduğunu söyleyen biri beni arayarak dolandırıcılık olayı olduğunu ve paranın iadesinin gerçekleştiğini belirtti. Hatta olayı yapan kimseyi isim ve TC kimlik numarasıyla paylaşacaklarını söylediler. Ancak bu bilgilerin farklı günlerde ve farklı numaralardan verilmesi şüphelerimi artırdı. Firmanın geri aranması sonucunda ise bahsi geçen şahsın firmanın çalışanı olmadığı ve bu tür bir oyunla sizi kandırmaya çalıştıkları ifade edildi. Firma yetkililerine durumu anlatarak, ödemenin mal çıkışı yapılmadığı takdirde iade edilebileceğini ilettim. Bunun dışında başka bir şekilde para ya da mal alışverişi yapılmaması gerektiğini vurguladım. Firma beni hemen avukatlarına yönlendirdi, ancak artık avukatlarına dahi ulaşılamamaktadır.
Görüldüğü üzere detaylar oldukça karmaşık. En basit bir işlem için bile 3D Secure gibi önlemlerin alınması gerekirken, nasıl oluyor da bu kadar büyük bir para çekimi izinsiz yapılabilir? Banka, olayın çözümüne kadar ekstre tarihinde bu miktarın benden talep edileceğini bildirdi. Böyle bir güvenlik açığı yüzünden 170 bin TL'yi benim ödemem gerektiğini söylemeleri kabul edilemez.
Bu süreci hızlandırmak adına ne gibi adımlar atabileceğim konusunda net bir fikrim yok ve bu parayı ödemek istemiyorum. Yaşadığım mağduriyete karşı nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında yardımınıza ihtiyacım var.
Daha sonra, paraların çekildiği firmanın muhasebe departmanından olduğunu söyleyen biri beni arayarak dolandırıcılık olayı olduğunu ve paranın iadesinin gerçekleştiğini belirtti. Hatta olayı yapan kimseyi isim ve TC kimlik numarasıyla paylaşacaklarını söylediler. Ancak bu bilgilerin farklı günlerde ve farklı numaralardan verilmesi şüphelerimi artırdı. Firmanın geri aranması sonucunda ise bahsi geçen şahsın firmanın çalışanı olmadığı ve bu tür bir oyunla sizi kandırmaya çalıştıkları ifade edildi. Firma yetkililerine durumu anlatarak, ödemenin mal çıkışı yapılmadığı takdirde iade edilebileceğini ilettim. Bunun dışında başka bir şekilde para ya da mal alışverişi yapılmaması gerektiğini vurguladım. Firma beni hemen avukatlarına yönlendirdi, ancak artık avukatlarına dahi ulaşılamamaktadır.
Görüldüğü üzere detaylar oldukça karmaşık. En basit bir işlem için bile 3D Secure gibi önlemlerin alınması gerekirken, nasıl oluyor da bu kadar büyük bir para çekimi izinsiz yapılabilir? Banka, olayın çözümüne kadar ekstre tarihinde bu miktarın benden talep edileceğini bildirdi. Böyle bir güvenlik açığı yüzünden 170 bin TL'yi benim ödemem gerektiğini söylemeleri kabul edilemez.
Bu süreci hızlandırmak adına ne gibi adımlar atabileceğim konusunda net bir fikrim yok ve bu parayı ödemek istemiyorum. Yaşadığım mağduriyete karşı nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında yardımınıza ihtiyacım var.