Akbank'ın Babama Yaptığı Büyük rezalet!
Değerli sözlük yazarlarının fikir, öneri ve daha da önemlisi desteğini beklediğim bir dolandırıcılık ile karşılaştık. 2 Mayıs 2017 tarihinde babamın Axess kredi kartı üzerinden bir dolandırıcılığa maruz kaldık. Nasıl mı? Anlatayım;
2 Mayıs 2017 tarihinde öğlen saat 13 sularında, Akbank görevlisi babamı arıyor ve "Burası önemli! Hesabınızda olağandışı aktivite tespit ettik. Çin IP'leri üzerinden 1'er dolar tutarında art arda alışveriş yapılmaya çalışılmış, bunlardan şüphelendik, alışverişi engelledik, haber vermek istedik." diyor. Babam da teşekkür edip, kart bilgilerinin çalındığını düşünüp, kartı tüm internet alışverişine kapatıyor.
Fakat bir saat sonra, başka bir görevli arayıp 450 dolar tutarında bir alışverişin yine Çin IP'i ile gerçekleştiğini söylüyor. Babam, daha bir saat önce bu tür alışverişlere kartını kapattığını ve işlemi onaylamadığını, ücreti ödemeyi de kabul etmediğini belirtiyor. Telefondaki görevli, bu tarz girişimlere karşı güvencede olduğumuzu, bir dilekçe ile konunun kapanacağını ve ekstrede harcama tutarında iade yapılacağını söylüyor.
Ancak bugün gelen ekstrede, 450 dolar tutarının TL karşılığı borcu kucağımızda bulduk. Üstelik, sözde bizi uyardıkları 1'er dolar tutarındaki harcamalar yok! Acele ile müşteri hizmetlerini aradık ve küstahlık seviyesini gittikçe artıran görevliyle babamın yaptığı görüşme sonucunda, harcamanın yükümlülüğünün bizim üzerimize olduğunu öğrendik. 3 Mayıs 2017 tarihinde verdiğimiz dilekçemizin incelenmesi gerekiyormuş ve süreç 180 günü (6 ayı) bulabilirmiş.
Olayların gidişatından şüphelenen babam, müşteri hizmetlerini tekrar arayıp kredi kartının internet alışverişine açık olup olmadığını sordu ve 1 aydan daha önce ses kaydı ile sabit olan kapatma işleminin gerçekleşmediğini, kartın hala açık olduğunu keşfettik. Akbank, kendi güvenlik açığının tüm maliyetini omuzlarımıza yüklüyor. Sonuç mu? Belirsiz...
Telefonda babamın bilgilerini vererek, gerekli mercilere ulaşabilirim, ancak haklı olduğumu düşünürken haksız duruma düşmek istemiyorum. Akbank'ın bu ikiyüzlü tavrı ve babama yaptığı büyük rezalet karşısında ne yapacağımı bilemiyorum. Fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.
Değerli sözlük yazarlarının fikir, öneri ve daha da önemlisi desteğini beklediğim bir dolandırıcılık ile karşılaştık. 2 Mayıs 2017 tarihinde babamın Axess kredi kartı üzerinden bir dolandırıcılığa maruz kaldık. Nasıl mı? Anlatayım;
2 Mayıs 2017 tarihinde öğlen saat 13 sularında, Akbank görevlisi babamı arıyor ve "Burası önemli! Hesabınızda olağandışı aktivite tespit ettik. Çin IP'leri üzerinden 1'er dolar tutarında art arda alışveriş yapılmaya çalışılmış, bunlardan şüphelendik, alışverişi engelledik, haber vermek istedik." diyor. Babam da teşekkür edip, kart bilgilerinin çalındığını düşünüp, kartı tüm internet alışverişine kapatıyor.
Fakat bir saat sonra, başka bir görevli arayıp 450 dolar tutarında bir alışverişin yine Çin IP'i ile gerçekleştiğini söylüyor. Babam, daha bir saat önce bu tür alışverişlere kartını kapattığını ve işlemi onaylamadığını, ücreti ödemeyi de kabul etmediğini belirtiyor. Telefondaki görevli, bu tarz girişimlere karşı güvencede olduğumuzu, bir dilekçe ile konunun kapanacağını ve ekstrede harcama tutarında iade yapılacağını söylüyor.
Ancak bugün gelen ekstrede, 450 dolar tutarının TL karşılığı borcu kucağımızda bulduk. Üstelik, sözde bizi uyardıkları 1'er dolar tutarındaki harcamalar yok! Acele ile müşteri hizmetlerini aradık ve küstahlık seviyesini gittikçe artıran görevliyle babamın yaptığı görüşme sonucunda, harcamanın yükümlülüğünün bizim üzerimize olduğunu öğrendik. 3 Mayıs 2017 tarihinde verdiğimiz dilekçemizin incelenmesi gerekiyormuş ve süreç 180 günü (6 ayı) bulabilirmiş.
Olayların gidişatından şüphelenen babam, müşteri hizmetlerini tekrar arayıp kredi kartının internet alışverişine açık olup olmadığını sordu ve 1 aydan daha önce ses kaydı ile sabit olan kapatma işleminin gerçekleşmediğini, kartın hala açık olduğunu keşfettik. Akbank, kendi güvenlik açığının tüm maliyetini omuzlarımıza yüklüyor. Sonuç mu? Belirsiz...
Telefonda babamın bilgilerini vererek, gerekli mercilere ulaşabilirim, ancak haklı olduğumu düşünürken haksız duruma düşmek istemiyorum. Akbank'ın bu ikiyüzlü tavrı ve babama yaptığı büyük rezalet karşısında ne yapacağımı bilemiyorum. Fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.