Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Aleko

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
upright=0.91|küçükresim|Moskvitch 2141 Aleko arkası upright=0.91|küçükresim|Aleko salonu Moskviç-2141 ve 2142 veya ticari adıyla Moskviç Aleko (АЛЕКО; Автомобильный завод имени Ленинского Комсомола, Avtomobilni zavod imeni Leninskogo Komsomola; "Lenin Komsomolü Otomobil Fabrikası"), Moskviç tarafından 1986-2002 yılları arasında üretilen orta sınıf otomobil modelidir. Araç, önceki Moskviç modellerinin yerini almış olup büyük ölçüde Fransız Simca modellerine dayanmaktaydı. Aleko, arkadan itişli ve sağlam bir arka dingile sahip dayanıklı ancak eskiyen sedan ve station wagon olan ve motor ve diğer bazı küçük detaylar dışında hiçbir ortak parçası bulunmayan önceki Moskviç modellerine göre büyük bir gelişmeydi. Yeni otomobil, önden çekiş, hatchback gövde stili, MacPherson gergili ön süspansiyon ve burulma kranklı arka süspansiyon gibi yenilikçi özelliklere sahipti. Raf ve pinyonlu direksiyon ve katlanabilir bir direksiyon kolonu vardı. Yedek lastik, bagajın altında yer almaktaydı ve Fransız otomobilleri geleneğinde dışarıdan erişilebilirdi. Dingil mesafesi neredeyse 20cm arttı, gövde 14cm genişledi, tekerlek boyutu bir inç arttı. Bu sayede araç daha geniş, konforlu ve güvenli hale getirildi. Sovyet ve Rus otomotiv endüstrisi tarihinde ilk kez, otomobilin profili, geliştirme sürecinin son aşamasında kısa süre içinde onlarla işbirliği yapan Rus ve kısmen Fransız mühendislerin yardımıyla aerodinami için optimize edildi. Aracın resmi olarak bildirilen sürtünme katsayısı 0.35 idi. Mevcut motor enine yerleştirme için çok uzundu, bu nedenle Renault 12, Renault 20/30 veya Audi 80/Audi 100 serisinde olduğu gibi uzunlamasına yerleştirildi. Aleko çoğunlukla iç pazarda satıldıysada 1980'lerin sonunda ihracatına başlandı. Fransa ve Almanya da dahil olmak üzere bazı ihracat pazarlarında Lada Aleko adı altında pazarlandı ve standart benzinli motorlara ek olarak Ford ve Indenor dizel motorlara da sahipti. Aleko, 1980'lerin sonlarında kısa bir süreliğine Bulgaristan'da da üretildi. Aleko, 1997 yılında yenilenerek M-2141-02 Svyatogor adını aldı ve ek olarak M-2142 kod adlı bir sedan gövdeli modele kavuştu. Sedan modeli, büyük aile sedanı Knyaz Vladimir, daha lüks bir sedan olan İvan Kalita ve coupe Duet modellerine sahipti. Aracın üretimi, düşük satış rakamları ve Moskviç firmasının iflas etmesi nedeniyle Ağustos 2002 tarihinde durduruldu. Kaynakça Aleko Kategori:Moskviç Kategori:Orta sınıf otomobiller Kategori:Hatchback otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Alt orta sınıf otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:1986'da tanıtılan otomobiller Kategori:1980'ler otomobilleri Kategori:1990'lar otomobilleri Kategori:2000'ler otomobilleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri