Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Aleksandr Deyneka

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Aleksandr Aleksandrovich Deyneka (Rusça: Алекса́ндр Алекса́ндрович Дейне́ка; 20 Mayıs 1899, Kursk - 12 Haziran 1969, Moskova), 20. yüzyılın ilk yarısının en önemli Rus modernist figüratif ressamlarından biri olarak kabul edilen sosyalist gerçekçi Sovyet-Rus ressam, grafik sanatçısı ve heykeltıraş. Sosyalist gerçekçilik'in resim sanatındaki öncülerindendi. Anıtsal eserleri 1930-1950'lerde Moskova'nın çehresini şekillendirdi - Mayakovskaya ve Novokuznetskaya metro istasyonlarını, Moskova Devlet Üniversitesi ve Devlet Kremlin Sarayı'nı süsledi. İlk yılları ve eğitimi Deyneka, Kursk'ta bir demiryolu deposu işçisinin çocuğu olarak doğdu. Aile geleneğini takiben Kursk demiryolu kolejine girdi, ancak aynı zamanda küçük bir resim atölyesinde derslere katıldı. Öğretmenleri onun yeteneğini fark etti ve onu sanatsal eğitimini devam ettirmesi yönünde teşvik ettiler. Bu nedenle Deyneka 1915'te Ukrayna'nın Harkiv kentine sanat eğitimi almaya gitti. Burada antika maskeler, heykeller ve modeller çizdi.1917 Ekim Devrimi'nin ardından okul kapatıldı ve öğrenciler evlerine gönderildi. Deyneka, ailesine yardım ettiği Kursk'a geri döndü. Bir kadın spor salonunda sanat öğretmenliği yaptı, ardından yerel Kriminal Araştırma Departmanında fotoğrafçı olarak çalıştı.1919'da Deyneka, sanatsal becerilerinin kasaba ve köylerdeki propaganda faaliyetleri için poster çizmek için kullandığı Kızıl Ordu'ya çağrıldı. Kısa süre sonra, posterlerin prodüksiyonunu organize etmekten sorumlu biriminin Sanat Departmanının başına atandı. 1917 devrimini izleyen iç savaş sırasında Kızıl Ordu'nun Kursk'un savunmasına katıldı. 1920'de, devlet destekli "Yüksek Sanatsal-Teknik Atölyeler" olan Vutemas'ta okumak için Moskova'ya gitti, ancak o okulun sanatsal "sol" veya Avangart (oradaki fakülte çeşitli noktalarda Kazimir Maleviç, Liubov Popova ve Aleksandr Rodçenko gibi sanatçılar dahil) deneysel yolunu takip etmek yerine, Deineka daha klasist bir estetiği tercih etti. Eğitim sonrası 1924'te Deyneka eğitimini tamamladı. Vutemas'tan ayrıldıktan sonra, 1925'te, figüratif resmin devrimci sanatla ilişkisini sürdürmesini savunan bir grup olan "Şövale Ressamları Derneği" OST'yi kurdu. ve çeşitli Sovyet dergilerinde çalışmaya başladı ve ülke çapında yoğun bir şekilde dolaştı. Gezileri sırasında yaptığı eskizler, gelecekteki çalışmaları için zengin malzeme sağladı. Ana hedefi, sosyalist gerçekçilik olan sanatta yeni bir tarz yaratmaktı - halka açık yerlerde kitleler için sanat. Yeni tarzın yeniliği, daha önce sanatta hiç kullanılmamış temalara - spor, havacılık, fabrikalar, toplu taşıma, madenler, Sovyet kolektif çiftçiliği - işe yarayan ve hareket eden ve yeni çağın sembolü olan her şeyi ele almasıydı. Yeni stil yeni teknikler gerektiriyordu ve burada genç sanatçılar grafik netliğini katı kompozisyona tercih ettiler. Alman dışavurumculuğunun ustalarından büyük ölçüde etkilendiler.1935'te Deyneka yurtdışına bir iş gezisine gönderildi - İtalya, Fransa ve ABD'ye. Gezisinin ana amacı, yabancı sanatçıların anıtsal eserlerini incelemek ve müzeleri gezmekti. Seyahatinde birçok eskiz çizdi, fotoğraf makinesiyle hiç fotoğraf çekmedi; ona göre eskizler görme duygusunu fotoğraflardan daha iyi korudu. Deyneka yanında her zaman cebinin büyüklüğüne uyacak şekilde özel olarak tasarlanmış bir eskiz defteri taşırdı. Gezisi İtalya, Fransa ve ABD'de yaşam hakkında bir dizi çalışma ile sonuçlandı. Eserleri ve sanat anlayışı Deineka, figüratif klasik anlayışla eserler vermiş olsa da modernizmin kelime dağarcığının çalışmaları üzerindeki devam eden etkisini, özellikle de Yeni Fabrikalar İnşa Etmek gibi daha önceki tuvallerde gizlemedi. Burada, Gustav Klutsis gibi avangart sanatçıların geliştirdiği görsel fotomontaj dilinin etkisi, geleneksel resim aracının kullanımıyla yumuşatılmasına rağmen açıkça görülmektedir. Deineka’nın hem figüratif sahneler çizerken hem de modernist bir estetikle aynı anda akıcılık gösterme arzusu, çocuk kitapları için illüstrasyon çalışmalarına da katkıda bulundu. Resim ve çizimleri genellikle siyah beyazdır. Resimleri ve çizimleri, tür sahnelerinin yanı sıra emekçi ve genellikle sporcu tasvirlerinden oluşmaktadır. Deyneka daha sonra en ikonik tablosu olan 1928'de Petrograd'ın Savunması ve 1942'de Sivastopol Savaşı, Moskova'nın Dış Eteklerinde gibi anıtsal eserler resmetmeye başladı. 30'lu yıllarda Deyneka odağını kolektif temalardan bireyin güzelliğine kaydırdı. Mozaikleri Moskova'daki Mayakovskaya metro istasyonunu süslemiştir. "United Art Rating" de en yüksek kategori olan "1A - dünyaca ünlü bir sanatçı" içinde yer almaktadır. Son yılları Lenin Nişanı ile ödüllendirildi. 1962'de Deyneka, SSCB Sanat Akademisi Başkan Yardımcılığına atandı. Deyneka, hayatı boyunca ülkenin en prestijli kurumları olan Yüksek Sanat Enstitüsü, Uygulamalı ve Dekoratif Sanatlar Enstitüsü ve Mimarlık Enstitüsü'nde son derece saygı duyulan ve sevilen bir profesördü. Kendisine ayrıca Kızıl Bayrak ve SSCB'deki en yüksek ödül olan Sosyalist Emek Kahramanı unvanı verildi. 1969'da Akademi Deyneka’nın 70 yaşında ölümünden birkaç gün önce açılan kişisel sergisini düzenledi. 12 Haziran 1969'da hayatını kaybeden sanatçı Moskova’daki Novodeviçi Mezarlığı’na gömüldü. Galeri Eserleri Üç Kadın Figürü, 1920'ler Kabare, 1921 Перед спуском в шахту, 1924 Futbol, ​​1924 Yağmurdan sonra. Kursk, 1925 İlkbahar, 1925 Kayakçılar, 1926 Tenis, 1926 На стройке новых цехов, 1926 Tekstil İşçileri, 1927 Bahara Ode, 1927 Petrograd Savunması, 1928, SSCB Savunma Kuvvetleri Merkez Müzesi, Moskova Механизируем Донбасс! (afiş), 1930 Китай на пути освобождения от империализма (poster), 1930 Надо стать самим специалистами (poster), 1930 Kitap Kapağı, 1931 Müdahalecilerin Paralı Askeri, 1931 Balkonda, 1931 Crosscountry Yarışı, 1931 Pencerede Bir Kız. Kış, 1931 Anne, 1932 Futbol Oyunu, 1932 Peygamber Çiçeği Olan Uyuyan Çocuk, 1932 Öğlen, 1932 Futbolcu, 1932 Кто кого ?, 1932 Havalarda, 1932 Atlar ve Kuru Otlarla Gece Manzarası, 1933 Yüzen Kızlar, 1933 Kuru Yapraklar, 1933 Dinlenen Çocuklar, 1933 Komünistler Sorgulamada, 1933 Физкультурница / Работать, строить ve не ныть! (afiş), 1933 Berlin'de Çalışmadan, 1933 İskele, 1933 Yarış, 1933 Koşucular, 1934 Kayakçılar, 1934 Sürü ile Manzara, 1934 Kaleci, 1934 Öncü. Kursk, 1934 Kırım Öncüleri, 1934 Denizin Üzerinde Paraşütçü, 1934 Quirinal Yeri, Roma, 1934 İspanyol Merdivenleri, 1934 Roma'da Bir Sokak Rahipler, 1935 Bir İtalyan motifi, 1935 Park, 1935 S.I.L.'nin Portresi Hasır Şapka ile, 1935 Tuileries, 1935 Quai de la Seine, 1935 Paris. Bir Kafede, 1935 Bir Parisli, 1935 Негритянский концерт, 1935 Can Sıkıntısı, 1935 Mount-Vernon Yolu, 1935 "Bisikletli Toplu Çiftçi", 1935 Donbass'ta Bir Öğle Yemeği, 1935 Первая пятилетка, 1936 Model, 1936 Geleceğin Pilotları, 1937 Stakhanovites, 1937 Kırmızılı Kadın, 1939 Leylaklar Nikitka - İlk Rus Pilot, 1940 Sol Mart 1941 Moskova Eteklerinde. Kasım 1941 Aralık 1941'de Sverdlov Place Akşam. Patrik Göletleri, 1941 Yanan Bir Köy, 1942 Эвакуация колхозного скота Колхозницы роют противотанковые рвы on подступах к Москве Ремонт танков на прифронтовом заводе Танки идут на фронт Наступление началось Sebastopol'un Savunması, 1942 Nakavt As, 1943 Oturan Çıplak Kadın, 1943 İşgal Altında, 1944 Geniş, 1944 Yıkılmış Berlin'in üstünde, 1944 Berlin. Beyanname Günü, 1945 Berlin'de Bir Stadyum, 1945 Kursk yakınlarında. Tuskor 'Nehri, 1945 Bayrak Yarışı (heykel), 1945 Bir Boxer (heykel), 1947 100 metre Yarış (heykel), 1947 B Halkasında Bayrak Yarışı, 1947 Donbass, 1947 Stüdyo Penceresi, 1947 Sebastopol'da, 1947 Otoportre, 1948 Moskova'da Şantiyeler İnşa Alanı, 1949 Kayakçılar (mozaik)], 1950 Futbolcular (heykel), 1950 Перед забегом (heykel), 1951 Çıplak Bir Kız, 1951 Дачный поселок Кратово, 1951 Sebastopol'da, 1947 Kratovo'daki Buz Pateni Pisti'nde, 1951 Kar Bakire, 1954 Topla Yatan Kadın, 1954 Natürmort. Çilek, 1955 Çıplak Bir Model, 1955 Futbolcular (heykel), 1955 Traktör Sürücüsü, 1956 Sebastopol'da, 1956 Denize Yakın, 1956-1957 Atışı Atmak (heykel), 1957 Голова парашютиста (mozaik), 1957 Güzel Bir Sabah (mozaik)], 1959-1960 Hokey Oyuncuları (mozaik)], 1959-1960 Narvsky Kapısında Ekim Barış Sloganları, 1960 Bir Milker (mozaik), 1962 Kızıl Muhafız (mozaik), 1962 Roma'da Bir Villa, 1965 Genç Tasarımcı, 1966 Güneyde (detay), 1966 Владимир Маяковский в РОСТА Летнее приволье Koşu Sporcusu (heykel) Kedi ve Aşçı Kaynakça Kategori:1899 doğumlular Kategori:Kursk doğumlular Kategori:1969 yılında ölenler Kategori:Moskova'da ölenler Kategori:Novodeviçi Mezarlığı'na defnedilenler Kategori:Sovyet ressamlar Kategori:Rus erkek ressamlar Kategori:20. yüzyıl Rus ressamları Kategori:Sosyalist gerçekçi ressamlar Kategori:Sosyalist İşçi kahramanları Kategori:Lenin Nişanı sahipleri Kategori:SSCB Halk Sanatçıları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri