Alfa Romeo 147 (Tipo 937), Alfa Romeo tarafından 2000-2010 yılları arasında üretilen alt orta sınıf otomobil modelidir. Araç ilk kez 2000 Torino Otomobil Fuarı'nda tanıtılmış olup Alfa Romeo 145 ve 146'nın yerini almıştır. 147, 2000 yılında Ford Mondeo ve Toyota Prius'u geçerek Avrupa'da Yılın Otomobili ödülünü kazanmıştır. 147, Walter da Silva ve Wolfgang Egger tarafından tasarlanmıştır ve 156 ile aynı platformu paylaşmaktadır. Yan taraflarındaki kırışıklık çizgisi, bu çizgi hizasına yerleştirilmiş ön kapı kolları ve beş kapılı hatchback versiyonunda gizlenmiş arka kapı kolları ve ön tampona uzanan derin ön panjur gibi tasarım özellikleri de Alfa Romeo 156 ile paylaşılan tasarım özellikleridir. Aerodinamik direnç katsayısı 0,32'dir. Çift bölgeli otomatik klima içeren iç mekan tasarımı daha sonra Alfa Romeo GT modelinde de kullanılmıştır. Alfa Romeo 147 2004 yılında ön ve arka maske ağırlıklı hafif bir makyaja tabi tutulmuştur. 10 yıllık üretimin ardından, 2010 yılında Alfa Romeo Giulietta tarafından yenilenmiştir. Motorlar ve şanzımanlar Alfa Romeo 147 modele göre 5 veya 6 ileri, manuel veya Selespeed şanzımanla satışa sunulmuştur. Selespeed seçeneği sadece 2 litre modelde ve GTA'da bulunmaktadır. Robotize manuel Selespeed şanzıman manuel olarak veya City modunda otomatik olarak kullanılabilir. Vites değişikliği vites kolu yerinde bulunan joystick ile veya direksiyondan yapılabilmektedir. Normal kullanımda 0,6 saniye civarındaki vites değişim süreleri yüksek devir ve gaz pedalı konumlarında daha kısa sürede değişim yapabilmektedir. GTA modelleri dışında devir limitleyici belli devrin üzerinde sürücü isteği olmadan da vites yükseltir. Sürücünün vites düşürmesi durumunda araç motor devrini tekerleklerin hızına uyacak şekilde kendiliğinden ayarlar. Alfa Romeo 147'nin robotize manuel şanzımanının geleneksel tork konvertörlü otomatiklerle karıştırılması ve yokuş kalkış desteğinin bulunmaması nedeniyle bazı sürücüler tarafından rahatsız edici bulunabilmektedir. Şanzıman gaz pedalıyla koordine şekilde kavrama yapar. Bu nedenle yokuşta fren pedalı bırakılır ama gaza basılmazsa araç geri kaçacaktır. Aynı şekilde, aracın kavrama yapması beklenmeden gaz pedalına fazla basılırsa ani kalkışlar yapabilir. Bu bağlamda biraz alışkanlık gerektiren Selespeed şanzıman öğrenildikten sonra genellikle sorunsuz kullanılabilmektedir. Büyük oranda Alfa Romeo 156 ile paylaşılan motor ailesinde 2,5 litre V6 ile 2,4 litre turbodizel bulunmamaktadır. GTA adlı en üst versiyonda kullanılan 250hp gücündeki 3.2 litre V6 motor Alfa Romeo 147'ye 6,3 saniyelik 0–100km/s hızlanma değeri ve 246km/s en yüksek hız verir. 2 litrelik Twin Spark motor, Alfa Romeo 156'dan daha küçük olmasına rağmen pek ağırlık avantajı taşımayan 147'ye, farklı son dişli oranının da etkisiyle 156'dan daha yavaş bir 0-100 hızlanma değeri sağlar. Alfa Romeo 147 GTA versiyonu Autodelta tarafından modifiye edilerek 3,7 litreye çıkarılmıştır. Bu model 328hp güç üretir. 1,9 litre dizel motorlar çeşitli versiyonlarında Alfa Romeo GT, 159 gibi araçları yanı sıra bazı Saab, Opel gibi bazı GM araçlarında da kullanılmıştır. Bu motorlar 8 sübaplı modellerde 200 ila 280Nm, 16 sübaplı modellerde ise 305 ila 330Nm tork üretebilmektedir. 2006 yılından itibaren 1,9 litre JTD Q2 versiyonuyla birlikte kayma limitli diferansiyel seçeneği eklenmiştir. Kaynakça 147 Kategori:Alt orta sınıf otomobiller Kategori:Hatchback otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:2000'de tanıtılan taşıtlar