Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Alfa Romeo 156

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Alfa Romeo 156 (Tipo 932), Alfa Romeo tarafından 1997-2007 yılları arasında üretilen lüks kompakt otomobil modelidir. Araç ilk kez 1997 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılmış olup Alfa Romeo 155'in yerini almıştır. 156, 1998 yılında Avrupa'da Yılın Otomobili ödülünü kazanmıştır. 156, sedan, Sportwagon station wagon ve Crosswagon crossover gövde tipleri ile alınabiliyordu. Araç, 2002 ve 2003 yıllarında makyajlanmıştır. İlk versiyonu 1. seri, 2002 makyaj sonrası versiyonu 1.5. (bir buçukuncu) seri, 2003 makyaj sonrası versiyonu ise 2. seri olarak bilinir. Birinci seri Walter De Silva tasarımı birinci seri 1,6, 1,8, 2,0 litre hacimlerinde Twin Spark ve 2,5 litre 6 silindirli Alfa Romeo V tipi benzinli motorların yanı sıra 1,9 ve 2,4 litre hacimli turbodizel motorlarla üretilmiştir. Alfa Romeo 156'nın tasarımı çağdaşı araçlardan oldukça farklı, daha eski arabalarda görülen ön kapı kolları ve gizlenmiş arka kapı kolları içerir. Arka kapı kollarının gizlenmiş olması nedeniyle bir coupe için fazla küçük olan ön kapılarına rağmen iki kapılı araçlarla karıştırılır. Bu tasarım anlayışı daha sonra Walter de Silva'nın transfer olduğu SEAT modellerinde de görülebilmektedir. Gövde yapısı Alfa Romeo 156'ya 0,31 aerodinamik direnç katsayısı sağlar. Ön panjur tampona taşacak şekilde tasarlanmıştır; bu tasarım nedeniyle ön plaka aracın ön tamponunun ortasına değil, sol tarafına takılabilmektedir. Aracın yan taraflarında önde başlayan kırışıklık çizgileri kapılarda kaybolur ve arka bölümde tekrar belirginleşir. Ön kapı kolları bu kırışıklık çizgilerinin hizasına konumlandırılmıştır. 2000 yılında station wagon model sunulmuştur. Bu model Alfa Romeo tarafından SportWagon olarak adlandırılır. SportWagon'da opsiyonel olarak otomatik seviye ayarlı arka süspansiyon sistemi bulunmaktadır. Bagaj yüklendikten sonra otomatik olarak standart yüksekliğine geri döner. İç mekanda göstergeler ayrık tasarlanmıştır. Direksiyonun arkasında hız ve devir göstergeleri bulunur; sıcaklık ve yakıt göstergeleri ile analog saat ise orta konsolun üst bölgesinde sürücüye dönük olarak konumlandırılmıştır. Orta konsolda yuvarlak klima kumandaları bulunur. Robotize manuel Selespeed şanzımanın direksiyon kontrolleri direksiyon üzerinde sürücüye bakan butonlarda bulunmaktadır. 2002 makyajı Dış görünüşte önemli bir değişiklik olmadan iç mekana yapılan 2002 makyajı nedeniyle araç bir-buçukuncu-seri olarak anılmaktadır. 2002 modelleri teknik açıdan 2003 ve yukarısı İkinci Seri modellere daha çok benzer. Bu makyaj yılında aracın dışında gövde rengi ayna ve tampon şeritleri bulunmaktadır. Xenon far opsiyonu eklenmiştir. İç mekanda yapılan önemli değişikliklerden biri bilgi ekranının orta konsol üzerinde daha geniş bir yere alınması ve klima sistemidir. Birinci seride tek bölgeli olan klima ikinci seride çift bölgeli iklimlendirme sağlayabilmektedir. Yine ilk seride bulunmayan dijital klima ekranları ikinci seride klima kontrol düğmelerine tümleşik şekilde gelmektedir. Opsiyon paketi alınırsa hava kalite sensörlü iklimlendirme de sağlanabilmektedir. Selespeed şanzımanın direksiyon kontrolleri direksiyon üzerindeki düğmelerden, direksiyon arkası kulakçıklara çevrilmiştir. Araç güvenlik sistemlerinde en önemli değişikliklerden biri ise Alfa Romeo'nun ESP yorumu olan Vehicle Dynamic Control (VDC) eklenmesidir. Birinci nesilde dört olan havayastığı sayısı bu nesilde eklenen perde havayastıklarıyla beraber 6'ya çıkarılmıştır. Perde havayastıklarının bulunduğu bölgelerde birden fazla havayastığı yazısı bulunması nedeniyle bazı kullanıcılarda aracın 8 veya daha fazla havayastığı olduğu yanılgısına rastlanmaktadır. 2 litre benzinli Twin Spark motor, yerini doğrudan enjeksiyonlu JTS motorlara bırakmıştır. JTS ile motor gücü 165hp'ye çıkarılmıştır. Bu motor LPG dönüşümü için eski Twin Spark'lar kadar uygun değildir. Türkiye'de satılan modellerde ise 2002 sonrası da Twin Spark motor kullanımı devam etmiştir. İkinci seri (2003 makyajı) 2003 yılında yapılan makyajla Alfa Romeo 156'nın dış tasarımında daha kapsamlı değişklikler yapılmıştır. Giorgetto Giugiaro tarafından yapılan tasarım eskisinden daha belirgin ve daha da aşağı sarkan bir ön panjur ile yeni farlar içerir. Arka aydınlatma grubunda da değişiklik yapılmıştır. Motor ve yürüyen aksam Motor seçenekleri 120PS 1.6 litre Twin Spark modelinden başlamaktadır. 2 litre TS motorlar 2002 yılından sonra yerlerini JTS adlı doğrudan silindir enjeksiyonlu modellere bırakmıştır; ancak Türkiye'de bu tarihten sonraki modellerde de Twin Spark motorlar kullanılmıştır. JTS motorlarda motor gücü ve torku artmıştır. Bu motorlar geleneksel LPG sistemlerine tam uyumlu değillerdir. Mevcut sıvı LPG sistemi üreticileri de bu motorlara özgü bir çalışma yapmadığı için LPG dönüşümü tam anlamıyla başarılı olamamaktadır. Twin Spark motorlar ise klasik port enjeksiyonlu motorlar olduğundan sıralı tip LPG dönüşümleri için daha uygundur. V6 motorlar Alfa Romeo'nun Arese tesisinde üretilen, Alfa Romeo meraklıları arasında "Busso motor" olarak adlandırılan birimlerdir. 3,2 litre GTA motorlar üçüncü taraf firmalar tarafından modifiye edilerek GTAm, GTA 3.5 Autodelta, Autodelta 156 GTA 3.7 V6 ve bu sonuncusunun Super versiyonlarında sunulmuştur. 5 silindirli 2,4 litrelik JTD motor Alfa Romeo 156'ya dünyanın ilk common rail dizel motoru taşıyan binek aracı unvanını kazandırmıştır. 1,8 litre üniteler Alfa Romeo 147'nin yanı sıra daha sonra Alfa Romeo GT, Alfa Romeo 159 gibi modellerde de kullanılmıştır. Alfa Romeo 156 modele göre 5 ve 6 ileri oranlara sahip manuel ve Selespeed şanzımanların yanı sıra Q-System adlı geleneksel tork konvertörlü bir şanzıman seçeneği de sunmuştur. Selespeed şanzımanlar birinci seride direksiyon üzerindeki butonlar, daha sonraki serilerde ise direksiyon arkasındaki kulakçıklarla yönetilebilmektedir. İki noktadan aynı anda çelişen komutlar geldiğinde, örneğin vites kolundan vites yükseltme, direksiyondan vites düşürme sinyali geldiğinde öncelik vites kolundadır. Araç sürücü kapısı açıldığında Selespeed sisteminin hidrolik aktüatörlerine basınç sağlayan pompa çalışmaya başlayarak kendisini hazırlar. Selespeed'de kavrama gaz pedalına duyarlıdır; bu şanzımanı klasik tork konvertörlü şanzıman olarak değil, sürücü yerine bir robotun debriyaja basıp vites değiştirdiği manuel şanzıman olarak değerlendirerek kullanmak daha doğrudur. Normal kullanımda vites değişim süreleri 0,6 saniye civarındadır; yüksek devir ve gaz pedalıne %60'tan fazla basıldığı durumlarda vites değişim süreleri kısalır. Motor devriyle uyumsuz vites düşmelerde, örneğin 4. viteste seyrederken hızlanma amacıyla 2. vitese düşme komutu geldiğinde Selespeed önce hızın istenen vitese uygun olup olmadığını değerlendirir; eğer uygunsa motor devrini tekerlek hızına uyumlu hale getirerek, bir başka deyişle aragazı verip devir eşitleyerek vites düşürür. Bu işlem otomatik gerçekleşir. Vites değişimleri sırasında ayrıca motor tork kesmesi gibi aksiyonlar da alınır. Q-System vites sistemi klasik bir tork konvertörlü otomatiktir. Diğer tork konvertörlü otomatik şanzımanlar gibi Q-System de fren pedalı bırakıldığında ileri doğru hareket eder. Q-System vites kolunun yapısı manuel şanzımanları andırır. PRND konumları aynı çizgi üzerindeyken, 1 konumu sol ileri, 2 konumu sol geri, 3 konumu orta ileri ve 4 konumu da orta geri pozisyonundadır. Süspansiyon sistemi önde yüksek çift salıncak, arkada ise koaksiyel helezon ile dikey amortisör ve iki enine bağlantıyla bir yatay süspansiyondan oluşur. Süspansiyonda alüminyum bileşenlere de yer verilmiştir. Ön süspansiyon yapısı tekerleğin yola açısını viraj içinde de kamber açısını uygun tutar; arka süspansiyon yapısı ise arka tekerleklerin de viraj almak üzere hafifçe yönlenmesine izin verir. 2,1 turluk kısa direksiyon turu aracın ani yön değişim isteklerine çabuk tepki vermesine yardımcı olur. Kaynakça Dış bağlantılar Alfa Romeo 156 resources (International) 156 Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:1997'de tanıtılan taşıtlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri