Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Altıparmak Gıda

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Altıparmak Gıda, merkezi İstanbul'un Çekmeköy ilçesinde bulunan Türk bal ve diğer arı ürünleri paketleme şirketi. 1980'de, arı ürünlerini işleme, ambalajlama ve pazarlama amacıyla kurulan şirket; 1984'te piyasaya sürdüğü Balparmak markasıyla bal üretimi alanında hizmet vermeye başladı. 1992'de Balkovan markası çıkarılırken, 2009'da satın alınan Binbirçiçek de şirket tarafından piyasaya sürülen markalar arasına katıldı. Daha sonra bu üç marka Balparmak adı altında birleştirildi. 2012'de bal haricindeki arı ürünlerini de üretmeye başladı. Euromonitor International'ın 2013'teki bir çalışmasına göre yıllık gelir bakımından alanında Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise 4. en büyük şirketi konumundaydı. 2016'da, gıda alanında Türkiye'deki 8., bal ve diğer arı ürünleri alanında ise ilk Ar-Ge merkezi olan Balparmak Ar-Ge Merkezi kuruldu. Tarihçe 1980 yılında, arı ürünleri ambalajlama ve pazarlama amacıyla Özen ve Özgür Altıparmak kardeşler ile babaları Sabri Altıparmak tarafından Altıparmak Pazarlama Kolektif Şirketi adıyla İstanbul'da kuruldu. 1984'te Balparmak markası altında bal üretimine başladı. 1986'da, Türkiye'deki ilk ve günümüz itibarıyla tek bal ihtisas laboratuvarı olan Altıparmak Gıda Analiz Laboratuvarı (APİLAB) kuruldu. Kurulduğu dönem yalnızca diyastaz ve hidroksimetilfurfural (HMF) kontrollerinin yapılabildiği laboratuvar, zaman içerisinde yapabildiği analizlerin sayısını arttırarak Avrupa'nın en kapsamlı 4 eşdeğer arı ürünleri ihtisas laboratuvarından biri konumuna geldi. 1992'de, ekonomik segmentteki tüketiciler hedef alınarak Balkovan markası oluşturuldu. 1993'te, her yıl yayınlanan Balparmak Takvimi'nin ilki basıldı. 1994'te, şirketin merkezi Çekmeköy'deki tesislere taşındı. Aynı yıl şirket adına ilk bal ihracatı gerçekleştirildi. 2004'te, tasarımı kendilerine ait olan ve "çıt kapak" adını verdikleri ambalaj üretilmeye başlandı. 2009'da, Türkiye'deki bal üretim şirketlerinden Binbirçiçek satın alındı ve Altıparmak Gıda çatısı altında bir marka olarak sunulmaya başlandı. 2010'da; Bingöl, Muş, Yüksekova, Şemdinli ve Kayseri'deki farklı noktalardan elde edilen ballardan üretilen ürünler Balparmak Özel Lezzetler Serisi/Yöresel adıyla piyasaya sürüldü. 2011'de, üzerinde Disney karakterlerinin yer aldığı tüp paketlerdeki ballar Honeybana Balparmak adıyla satışa sunulmaya başlandı. 2012'de, ilk kez bal dışında ürünlere yer verdiği ve içeriğinde balın yanı sıra arı sütü, polen ve propolis bulunan Balparmak Apitera serisi üretildi. 2013 Aralık'ında, içecek ve yiyeceklerin balla tatlandırılmasına kolaylık sağlaması amacıyla tek kullanımlık ambalajlarda sunulan Balparmak Katla Balla'nın satışına başlandı. 2013 yılında şirketin yıllık gelirinin 127.000.000 olduğu açıklanırken, Euromonitor International'ın araştırmasına göre 2013 itibarıyla alanında Türkiye'nin en büyük, dünyanın ise en büyük 4. şirketi konumundaydı. 2014'te satışa sunulan Balparmak Özel Lezzetler Serisi/Monoflora serisi, arıların yalnızca belli bir bitki grubundan aldığı özlerle ürettikleri ballardan oluşmaktaydı. Seri kapsamında narenciye ve kestane ağırlıklı ballar piyasaya sürüldü. Daha sonraları ise Balkovan ve Binbirçiçek markaları da Balparmak markası altında sunulmaya başlandı. Mayıs 2016'da, Çekmeköy'de hizmete giren ve ürün geliştirme odası, duyusal analiz laboratuvarı, bal ve diğer arı ürünleri araştırma ve kalite kontrol laboratuvarı, toplantı ve ofis odalarından oluşan Balparmak Ar-Ge Merkezi ile gıda alanında Türkiye'deki 8., bal ve diğer arı ürünleri alanında ise ilk Ar-Ge merkezi oldu. Kurulmasının ardından merkez Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yetkilendirilirken merkez bünyesindeki bal ve diğer arı ürünleri araştırma ve kalite kontrol laboratuvarı da Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildi. Diğer faaliyetleri Muhsin Doğaroğlu ile birlikte hazırlanan Modern Arıcılık Teknikleri adlı kitap, 2004'te 20 bin adet basılarak arıcılara bedelsiz olarak sunuldu. Perihan Sarıöz tarafından yayına hazırlanan ve Türkiye'de arıcılığın geçmişini anlatan Arı Biziz, Bal Bizdedir adlı kitap, 2007'de Balparmak'ın katkılarıyla yayınlandı. Aynı yıl, TÜBİTAK'ın desteğiyle hazırlanan ve arıcılık ile ilgili birtakım bilgilerin yer aldığı Arıcının Cep Kitabı, arı yetiştirici birliklere ücretsiz olarak dağıtıldı. 2011'de, Türkiye'deki arıcılık faaliyetlerini fotoğraflayan Ali İhsan Gökçen'in fotoğraflarından oluşan Emeğinden Bal Damlayanlar adlı kitap yayınlandı. 2004'te, TÜBİTAK ile işbirliği yapılarak hayata geçirilen "Balda Yörelere Göre Kalıntı, Hile ve Orijin Tespiti" adlı araştırma-geliştirme projesiyle Türkiye'de elde edilen balda kalıntı, hile ve orijin değiştirme sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar gerçekleştirilmeye başlandı. Proje kapsamında Türkiye'nin farklı noktalarından toplanan bal numuneleri çeşitli analizlerden geçirilerek balda hile ve orijin tespiti konularında veriler elde edildi. 2013 yılında arıcı birlikleri ile işbirliği yapıldı ve İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerinin de desteğiyle arıcılık konusunda eğitimler verildi. 2013'te projenin adı "Balda Sürdürülebilir Kalite İçin Arıcılık Eğitimleri" olarak değiştirildi ve bu adla eğitim programlarına devam edildi. Honeybana Balparmak'ın üretime girdiği 2011 yılında, "Anaokulu Ziyaretleri" adlı proje kapsamında Türkiye'deki çeşitli anaokulları ziyaret edilmeye, bal hakkında bilgiler verilmeye ve çeşitli etkinlikler düzenlenmeye başlandı. Mart 2015'te Millî Eğitim Bakanlığı ve TOÇEV işbirliğiyle, "Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar" adlı sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirildi ve Türkiye'nin çeşitli illerine gidilerek ilköğretim öğrencilerine kahvaltı etme alışkanlığı kazandırılması hedefiyle eğitim programları düzenlendi. Proje kapsamında hazırlanan eğitici çizgi filmler aynı zamanda İnternet üzerinden de erişime açıldı. Kaynakça Dış bağlantılar Balparmak resmî sitesi Balparmak markasının öyküsü Kategori:Türkiye merkezli gıda şirketleri Kategori:İstanbul merkezli şirketler Kategori:1980'de kurulan gıda şirketleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri