Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Anadol A8-16

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Anadol A8-16, Anadol tarafından 1981-1984 yılları arasında üretilen orta sınıf otomobil modelidir. 4-Kapılı A8-16 serisinin üretimi 1981/11’de A2 SL modelinden sonra başladı. A8-16 modelinin esin kaynağı o dönemin SAAB ve Volvo markalarının modelleri olmuştur. Bu modellere özgü geniş farlar, eğik burun, küt ve yüksek arka kesim gibi öncü detaylar A8-16 dizaynında da kullanılmış, ancak, 1981 yılına göre biraz modası geçmiş olan ve Böcek'te kullanılan arka stoplar, aracın bu yenilikçi felsefesine uygun düşmemiştir. Aracın ön dizaynından dolayı A8-16 model halk arasında Baltaburun olarak da tanınmaktadır. Kabin içi dizayn da pek çok geleneksel Anadol müşterisine ters gelmiştir. 1973'te dizayn edilen SV-1600'ün kapı, cam ve çerçeveleri ile ön konsolu A8-16’da da kullanılmış, bu da potansiyel alıcılarda yeni çizgilerine rağmen bir toplama model hissi uyandırmıştır. Cam elyafı ve polyesterden imal edilen bu 5 kişilik araç gövdesi, A1 ve A2 platformunda kullanılan aynı boyutlardaki H-tipi tam çelik şasi üzerine oturtulmuştur. Şasi, helezonlu bağımsız ön süspansiyon ve makaslı arka aksın üzerine kurulmuştur. küçükresim|sol|upright=0.91|Anadol A8 16 arka görünüm 1981 ve 1982 yılı üretiminin bir bölümünde 5200 d/d da 65 bg güç üreten motor bloğu döküm demirden üretilmiş 1599cc Ford Kent Crossflow OHV motor, bir bölümünde de 5300 d/d da 74 bg güç üreten, yüksek performanslı 1593cc Pinto E-Max SOHC Crossflow tip motor kullanılmış olsa da, bu araca bir albeni kazandırmaya yetmemiştir. Bu nedenden dolayı, üretim masraflarını azaltmak amacıyla 1983-1984 üretimlerinde üretim bandına alınan 16 SL (Saloon) modelinde tekrar 1599cc'lik Ford Kent Crossflow motor kullanılmıştır. Direksiyonda "rack-and-pinion" (kremayer) sistemi, frenlerde tek devreli ve servo destekli hidrolik sistem, debriyajda da tek kuru plaka, diyafram yaylı, spiral kontrollü telli sistem kullanılmıştır. Şanzıman olarak döküm demirden, 4 ileri düz vitesli Ford'un Type 3 modeli tercih edilmiştir. El freni iki koltuk arasında ve mekaniktir. El fren kolu, içli dışlı bir kablo ile arka tekerleklerdeki el freni levyesine bağlıdır. Gösterge panosu direksiyon milinin hemen üzerinde olup, 2 gösterge bulunmaktadır. Solda, alt kısmında uzun hüzme (mavi) ve sinyal (sarı) lambalar ile km sayacının bulunduğu Smiths km saati, sağında ise orta kısmında marş (kırmızı), yağ (yeşil) lambalarının bulunduğu Smiths yuvarlak hararet ve benzin göstergesi yer almaktadır. A8 modeli, 16 olarak (81/11-82/01) 300 adet, 16 SL olarak da (82/01-84/01) 713 adet ve toplamda 1013 adet üretilmiştir. A8 modeli, Otosan'ın Anadol markası ile ürettiği A serisi binek otomobillerin de son halkası oldu ve 1984'te Anadol binek araçları üretimi durdu. Geliştirilmiş olan prototipler de Dünya'nın ve Türkiye'nin 1980'li yıllarda içinde bulunduğu ekonomik, siyasal ve sosyal çalkantılar nedeniyle üretime alınamadı. Bu tarihten sonra, Otosan 1991'e kadar P2 koduyla ürettiği Otosan 500 ve Otosan 600D kamyonetlerin üretimine devam etti. Anadol markası ile üretim, Otosan’ın Ford Motor Company ile yaptığı yeni üretim anlaşmaları sonucu 1984 yılında durduruldu. Otosan daha sonra 1984'te İstanbul Acıbadem'deki fabrikasını önce Ford Cargo kamyon üretimi için İnönü, Eskişehir'deki fabrikaya taşıdı. 1985'te montaj hatları tamamen değişen Hasanpaşa Fabrikası'nda önce Ford Taunus (1985-1993), daha sonra Ford Escort (1993-1999) üretimi yapıldı. 1997 yılında, varılan anlaşma sonucu Ford ve Otosan hisseleri eşitlendi ve Ford-Otosan ortaya çıktı. Bu anlaşma sonrası, 1998 yılında İstanbul Akpınar, Sancaktepe'de AR-GE ve Nisan 2001'de de Ford Otosan Kocaeli-Gölcük Fabrikası yatırımları tamamlandı. İstanbul Acıbadem fabrikası ise bugün kullanılmamaktadır. Kaynakça Dış bağlantılar Anadol Otomobil Derneği A8-16 Kategori:Orta sınıf otomobiller Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:1981'de tanıtılan taşıtlar Kategori:Türkiye'de üretilmiş otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri