Antonov AN-124 dünyanın en büyük ikinci kargo uçağıdır. AN-225'in küçük kardeşidir. Taşıma kapasitesi büyük, üstten kanatlı dört motorlu kargo uçağıdır.1986'da SSCB de üretime girmiş olup günümüzde Ukrayna Antonov tarafından işletilmektedir. 150 ton taşıma kapasitesine sahiptir. Uzunluğu 69 metre, kanat açıklığı 73 metredir. Geliştirme 1970'lerde, Sovyet Hava Kuvvetleri'nin filosundaki en büyük uçaklar Antonov An-22'lerdi. Bu uçaklar turboprop motorlara sahipti ve kapasiteleri günün şartlarını artık karşılıyamıyordu. İkmal kapasitesinde yaşanan bu eksikliklerin üzerine An-124'ün tasarımı başladı.1975 yılında bir CIA ajanı bu eksikliği doğrulamıştır. Tasarım çalışmaları 1971'de üretim tesislerinin inşası ise 1973'te başladı. İlk uçak gövdesi imalatı 1979'da başladı. Nihayetinde bu proje, sistemleri ve parçaları üretmek için 100'den fazla fabrikayı bir araya getirdi. Fakat asıl üretim iki fabrika tarafında aynı anda paralel olarak yapıldı. Bu fabrikalar Rusya'nın Ulyanovsk kentindeki Aviastar-SP (eski Ulyanovsk Havacılık Sanayi Kompleksi) ve Ukrayna'da Kiev Havacılık Fabrikası AVIANT fabrikalarıdır. Uçağın ilk uçuşu Aralık 1982'de gerçekleşti. Batı'daki ilk uçuş 1985'te Paris Air Show'da gerçekleşti. 2000'lerin başında, motor iyileştirmelerinin yanı sıra hizmet ömrünü uzatmak için aviyonik ve sistem geliştirmeleri yapıldı. Uçuş mühendisleri 7-8 den dörde düşürüldü. Rusya ve Ukrayna, 2008 yılının üçüncü çeyreğinde üretime devam etme kararı aldı. 150 tonluk maksimum kaldırma kapasitesi dahil olmak üzere çeşitli iyileştirmeler içeren yeni bir varyant olan An-124-150 Mayıs 2008'de duyuruldu. Bununla birlikte, Mayıs 2009'da Antonov'un ortağı olan Birleşik Uçak Şirketi, 2009–2012 döneminde An-124'lerin üretimini planlanmadığını duyurdu. 2009'un sonlarında, Rusya Devlet Başkanı Dmitry Medvedev, uçağın üretiminin yeniden başlatılmasını emretti. Rusya'nın 20 yeni uçak alması bekleniyordu. Fakat Ağustos 2014'te Rusya ile Ukrayna arasında devam eden siyasi gerginlikler nedeniyle Antonov An-124 üretimi durdurulmuştur. Teknik özellikler bağlantı=https://en.wikipedia.org/wiki/File:Antonov An-124 3-view.svg|küçükresim|upright=2.37|Üç görünüm Genel özellikleri Mürettebat: 4-6 İstiap haddi : 150,000kg (330,000lb) Uzunluk: 68,96 m (226ft 3 in) Hizmete giriş : 1982 ilk uçuş, 1986 envantere giriş Kanat açıklığı : 73,3 m (240ft 5) Yükseklik: 20.78 m (68ft 2) Kanat alanı: 628 m2 (6760 sq ft) Boş ağırlık : 175.000kg (385,000lb) Yüklü ağırlığı: 405.000kg (893.000lb) Faydalı yük: 230.000kg (508.000lb) Maks. kalkış ağırlığı : 405,000kg (893,000lb) Motor: 4 × D-18T turbofan, 229,5kN (51.600lbf) her birinin performansı Maksimum hız : 865km / s (467 kn (537mph)) Seyir hızı : 800–850km / saat (430 kn (490mph)) Menzil : Maksimum yük ile 3.700km (2.300mi, 2.000 nmi) 80.000kg (176.370lb) yük ile 8.400km (5.200mi; 4.500 nmi) 40.000kg (88.185lb) yük ile 11.500km (7.100mi; 6.200 nmi) Servis tavan : 12.000m (39.370ft) Kanat yükleme : 365kg / m2 (74.7lb / sq ft) Maksimum kalkış mesafesi: 2.520m (8.270ft) Azami iniş mesafesi İniş: 900m (3,000ft) Kaynakça Kategori:Antonov uçakları Kategori:Nakliye uçakları Kategoriört motorlu jetler Kategori:Yüksek kanatlı uçaklar Kategori:İlk uçuşunu 1982'de yapan hava araçları