Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Ara verme etkisi

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Ara verme etkisi öğrenmenin zamana yayıldığında daha iyi olması olgusudur. Sıkıştırılmış sunum yerine aralıklı sunumun tercih edilmesidir. Pratik olarak bu etki "tıkınma" denebilecek (yoğun ve son dakika) sınav gecesi çalışmasının uzun bir zaman çerçevesinde aralıklı çalışmak kadar etkili olmayacağını öne sürer. Bu etki öğreneni zorlar, ancak uzun süreçte daha iyi öğrenme sağlar. Bu etki ilk olarak Hermann Ebbinghaus tarafından tanımlanmıştır. 1885'te ayrıntılı olarak Über das Gedächtnis. Untersuchungen zur experimentellen Psychologie (Bellek: Deneysel Psikolojiye Bir Katkı) kitabında incelenmiştir. Bu tespit bellek ile ilgili hatırlama, tanıma ve frekans tahmini gibi çok çalışmalarda konu edilmiştir. Araştırmacılar ara verme etkisine çok sayıda açıklama getirmiş ve hatırlamaya yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca bakınız Bilişsel önyargı Aralıklı tekrarlama Test etkisi Zeigarnik etkisi Dağıtılmış uygulama Kaynakça Appleton-Knapp, S.L., Bjork, R.A., & Wickens, T.D. (2005). Examining the spacing effect in advertising: Encoding variability, retrieval processes, and their interaction. Journal of Consumer Research, 32(2), 266-276. Bird, C.P. (1987). Influence of the spacing of trait information on impressions of likability. Journal of Experimental Social Psychology, 23(6), 481-497. Cepeda, N. J., Pashler, H., Vul, E. Wixted, J. T., & Rohrer, D. (2006). Distributed practice in verbal recall tasks: A review and quantitative synthesis. Psychological Bulletin, 132, 354-380. doi: 10.1037/0033-2909.132.3.354 Cermak, L.S., Verfaellie, M., Lanzoni, S., Mather, M., & Chase, K.A. (1996). Effect of spaced repetitions on amnesia patients' recall and recognition performance. Neuropsychology, 10(2), 219-227. Challis, B.H. (1993). Spacing effects on cued-memory tests depend on level of processing. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 19(2), 389-396. Crowder, R.G. (1976). Principles of learning and memory. Oxford, England: Lawrence Erlbaum. Dempster, F.N. (1988). Informing classroom practice: What we know about several task characteristics and their effects on learning. Contemporary Educational Psychology, 13(3), 254-264. Dempster, F.N. (1988). The spacing effect: A case study in the failure to apply the results of psychological research. American Psychologist, 43(8), 627-634. Greene, R.L. (1989). Spacing effects in memory: Evidence for a two-process account. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 15(3), 371-377. Greene R. L. (2008). Repetition and spacing effects. In Roediger H. L. III (Ed.), Learning and memory: A comprehensive reference. Cognitive Psychology of Memory, 2, 65-78. Oxford: Elsevier. Hintzman, D.L. (1974). Theoretical implications of the spacing effect. Theories in Cognitive Psychology: The Loyola Symposium. Oxford, England: Lawrence Erlbaum. Leicht, K.L., & Overton, R. (1987). Encoding variability and spacing repetitions. American Journal of Psychology, 100(1), 61-68. Mammarella, N., Avons, S.E., & Russo, R. (2004). A short-term perceptual priming account of spacing effects in explicit cued-memory tasks for unfamiliar stimuli. European Journal of Cognitive Psychology, 16(3), 387-402. Mammarella, N., Russo, R., & Avons, S.E. (2002). Spacing effects in cued-memory tasks for unfamiliar faces and nonwords. Memory & Cognition, 30(8), 1238-1251. Pyc, M. A. & Rawson, K. A. (2009). Testing retrieval efforts hypothesis: Does greater difficulty correctly recalling information lead to higher levels of memory? Journal of Memory and Language, 60, 437-447. doi: 10.1016/j.jml.2009.01.004 Rawson, K. A., & Dunlosky, J. (2012). Relearning Attenuates the Benefits and Costs of Spacing. Journal Of Experimental Psychology: General, doi:10.1037/a0030498 Russo, R., Ma, & Wilks, J. (1998). Revising current two-process accounts of spacing effects in memory. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 24(1), 161-172. Toppino, T.C., & Bloom, L.C. (2002). The spacing effect, free recall, and two-process theory: A closer look. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 28(3), 437-444. Whitten, W.B. & Bjork, R.A. (1977). Learning from tests: Effects of spacing. Journal of Verbal Learning & Verbal Behavior, 16, 465-478. Wozniak, P.A., & Gorzelanczyk, E.J. (1994). Optimization of repetition spacing in the practice of learning. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 54, 59-62. Young, D.R., & Bellezza, F.S. (1982). Encoding variability, memory organization, and the repetition effect. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 8(6), 545-559. doi: 10.1037/0278-7393.8.6.545 Dış referanslar Ebbinghaus, Hermann (1885). Bellek: Katkı için Deneysel Psikoloji . Gary Wolf. 21 Nisan 2008. İstediğiniz her Şeyi Unutma Seni Hiç öğreneceksiniz? Teslim olmak için Bu Algoritma. Kablolu. 16.05. http://www.wired.com/medtech/health/magazine/16-05/ff_wozniak Kategori:Bilişsel eğilimler Kategori:Eğitim psikolojisi
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri