Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Arcimoto

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Arcimoto, merkezi Eugene, Oregon'da bulunan ve Fun Utility Vehicle'ı veya art arda dizili, iki koltuklu, üç tekerlekli bir elektrikli araç olan FUV'yi üretip satan bir elektrikli araç şirketidir. Ayrıca acil servisler için "Hızlı Yanıtlayıcı" ve son mil teslimatları için "Teslim Edici" tasarımında minibüs çeşitleri satar. Şirket Genel Bakışı Tarihi Arcimoto'nun kurucusu ve başkanı Mark Frohnmayer, önceki şirketi GarageGames'i 2007'de sattı. 23 Eylül 2009'da Arcimoto, Pulse'ı tahmini 20,000$ fiyatla piyasaya sürdü ve ön siparişleri 500$'a aldı. Pulse artık şirket tarafından 3. Nesil prototipi olarak kabul edilir. Arcimoto, 23 Nisan 2011'de beşinci prototipini ve ilk SRK'yı yaptı. Frohnmayer'e göre, aktör Nathan Fillion aracını sürdü ve bunun bir köpekbalığı sürmek gibi olduğunu söyleyerek dışarı çıktı, SRK adının geldiği yer burasıdır. Bu model, ortak bir şasi üzerinde ek güç (89 hp) ve dört gövde tasarımı ekledi. Frohnmayer'e göre, Nisan 2012'de açıklanan 6. Nesil SRK, üretilen 14 araçla pilot olacaktı ve bunlardan 10'unu halihazırda alıcıları almayı taahhüt etti, ardından pilot çalışma her biri 41,000 dolara satılan 40 adede çıkarıldı. Bir süre sonra, 7. Neslin 2012 sonlarında seri üretim modeli olması bekleniyordu ancak şirket pazarlanabilmesi için aracın aşırı büyük ve ağır olduğunu belirledi ve direksiyon yerine gidonlu sekizinci bir prototip nesli geliştirmeyi seçti. Direksiyon ve yolcu paketindeki değişiklik ise araç tasarımından tahmini olarak 272.2kg (600 libre) ağırlığı azalttı. Haziran 2020'de Arcimoto, tasarım ve üretimi kolaylaştırmak için Sandy Munro ile çalışmaya başladı. Arcimoto, sekiz nesil üç tekerlekli elektrikli araç prototipi tasarladı ve üretti. Ürünler Arcimoto şu anda aynı araç platformuna dayalı birden fazla ürün üretiyor. Araçlar, akülü elektrikli güç aktarma sistemiyle 164km(102 mil) menzillidir. Platform, kişisel kullanım için FUV, acil servisler için the Rapid Responder(Türkçe:Hızlı Yanıtlayıcı) ve son mil ve yerel teslimat için the Deliverator (Türkçe:Dağıtıcı) olarak ayrılmıştır. Platformun Cameo ve düz yataklı kamyon çeşitleri gibi gelecekteki çeşitleri de açıklandı ancak kamuya açık bilgiler hala sınırlıdır. Üç-Tekerlekli Platform Teknik özellikleri Performans Ağırlık ve Ölçüler FUV şu anda 590kg (1300 poun) ağırlığında ancak ekip 499kg (1,100 pound) hedefine doğru çalışmaktadır. Şimdiye kadar, direksiyon mafsallarına, gaz pedalına ve kontrol kollarına uygulanan çalışma araçların ağırlığını 22.7kg (50 pound) azalttı. Özellikleri: Araçlar soğutmalı koltuklarla gelecektir. Ek ürün özellikleri Tüm Arcimoto'lar, anahtar dirençli dahili sabit mıknatıslı işlenmiş motorludur. Motor kumanda kartları ve batarya hücreleri de motorlar gibi raftan satın alınır. Ancak, iki kademeli azaltmalı dişli kutusu kendi bünyesinde tasarlanır ve üretilir. Araç ayrıca aynı şanzıman şasisinde 7:1 vites küçültme ile iki tek hızlı paralel dişli takımı içerir. Üretim/AMP Arcimoto Üretim Tesisi, Arcimoto'nun asıl üretim tesisidir. Şirket, 1 Ekim 2017'de binayı kiralamaya başladı. Arcimoto, 29 Kasım 2017'de, Arcimoto Başkanı'nın araç platformlarında sekiz nesil boyunca kaydedilen ilerlemeyi yansıttığı büyük bir açılış töreni düzenledi. Yılda 5,000 adede kadar üretim yapabilen ekipmanlarla iç mekanı inşa ettikten sonra, 19 Eylül 2019'da üretime başladılar. Şirket, üretim süreçlerini ve ürün platformunu iyileştirirken, AMP, gelecekteki AMP'ler için bir şablon görevi görecektir. Sonraki AMP'ler yılda 50,000 ila 100,000 birimi destekleyecektir. ABD'deki doğu kıyısı AMP'si dışında ortak girişimler olarak yeni AMP'ler inşa edilecektir. Şirket, Avrupa, Güneydoğu Asya ve henüz belirlenmemiş başka bir yerde yerel üretim kapasitesine sahip olmayı planlamaktadır. İkinci üretim tesisi 2021'de Arcimoto, AMP 1'den uzakta bir şehir bloğu hakkında gayri resmi olarak RAMP olarak adlandırılan bir üretim tesisini satın aldı Bu yer önceden metal imalat işletmesi olan Pacific Metal Fab'a aitti ve bu da en az tadilat işinin tamamlanması gerekmesine neden oldu. RAMP, 17187.06m2 (185,000 fit kare) veya AMP 1'den kabaca beş kat daha büyüktür. Tam kapasiteyle, şirket bu tesiste 25,000 araç üretmeyi beklemektedir. Hattan çıkan ilk araçların 2021'in sonunda teslim edilmesi beklenmektedir. Bataryalar 2021 itibarıyla Arcimoto, Çin merkezli batarya hücre üreticisi Farasis Energy tarafından üretilen hücreleri kullanmaktadır. Farasis, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'da ek üretim kapasitesi sağlayacaktır. Bu, Arcimoto için daha az maliyet, daha kısa teslim süresi sağlayacak ve ABD ile Çin arasındaki fiziksel mesafe ve siyasi iklimle ilgili lojistik gecikme olasılığını azaltacaktır. Mayıs 2020 itibarıyla, tedarikçileri ABD'de saha seçimini yürütüyordu. FUV platformu, Zero Motorcycle'in hücreleri veya Polaris / Brammo Empulse'daki hücrelerle aynı olan, Farasis Energy'den her birisi yaklaşık 30 Amper.saatlik Lityum-Nikel Manganez Kobalt (NMC) batarya kimyalı bataryaları kullanır Hücreler, 28s 6p'de yapılandırmasında FUV bataryada toplam 19.2 kWh'ye ulaşır. 12 kWh'lik daha küçük bir batarya paketi, aynı hücrelerin 28s 4p biçimine sahiptir. Arcimoto, "baraları sıkıştırmanın yeni bir yolunu" kullanarak aküler için kendi ara bağlantı sistemini geliştirdi. Batarya, seviye 2 şarjı kabul edebilir; ancak şirket, filo araçlarının daha yüksek şarj oranlarını işlemesini sağlamayı planlıyor. Otonom sürüş Arcimoto, otonom sürüşü kendileri geliştirmek yerine, araç platformuna entegre edilecek üçüncü taraf otonom donanım ve yazılım için temel oluşturdu. Örneğin, direksiyon "wire by drive" için etkinleştirilir böylece yazılım ek donanıma ihtiyaç duymadan tekerleklerin yönünü kontrol edebilir. Seviye 5'e kadar otonom sürüşe öncülük eden şirket, ADAS özelliklerinin kademeli olarak artmasını bekliyor. Yazılım Arcimoto araçlarında mobil uygulama ile birlikte özel yazılım bulunacak. Tesla araçlarına benzer şekilde, Arcimotos da kablosuz güncellemelere tabi olacaktır. Güncellemeler, ekran ve kullanım özellikleri dahil tüm bileşenleri etkileyebilir. Mobil uygulama, sürüş dinamiklerini kontrol etmenin yanı sıra aracın nasıl davrandığını da kontrol edecektir. Örneğin, golf sahaları, yolcular golf oynarken bir FUV'nin en yüksek hızını sınırlayacak coğrafi sınırlar oluşturabilirler. Uygulama aynı zamanda Arcimoto sahiplerinin araçlarını başkalarına kiralamasını da sağlayacaktır. FUV Şirketin ilk aracı Fun Utility Vehicle veya FUV, şarj başına 102 şehir mili EPA dereceli menzilli tandem iki koltuklu, 3 tekerli elektrikli bir motosiklettir. Aracın yakıt ekonomisi şhir içi sürüş hızlarında173.7 MPGe olacaktır. hız ile otoban hızı vardır. Şirket, 19 Eylül 2019'da perakende Fun Utility Vehicle'ın üretim ve teslimatını resmen başlattı. Hızlı Yanıtlayıcı Rapid Responder(Türkçe:Hızlı Yanıtlayıcı) çeşidi, acil servisler ve güvenlik uzmanları için üretilmiştir. Geleneksel acil durum araçlarına kıyasla daha az yer kaplaması nedeniyle, Hızlı Yanıtlayıcı olay yerine daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilir. Hızlı Yanıtlayıcı'nın özü, ekipmanı depolamak için mevcut bir tavan rafına sahip bir FUV'dir ve daha fazla görünürlük için öne bakan ışıklar dahil acil durum yanıp sönen ışıklarla donatılmıştır. Rapid Responder ayrıca, aracın etrafına yerleştirilmiş siren ve 360 derecelik sahne ışıkları ile birlikte gelir. Arcimoto şu anda Eugene Şehri, Eugene Springfield İtfaiye Departmanı ve Eastvale, California şehri ile Hızlı Müdahalenin pilot programlarını yürütüyor. Deliverator (Türkçe:Dağıtımcı) Deliverator, müşterilerine yerel ve son kilometre teslimatı sunan işletmeler için tasarlanmıştır. Bu tip sadece bir koltukludur. Arka koltuk, sağ taraftaki (araçta otururken) bir kapı ile erişilebilen ek geniş bir kargo alanı ile değiştirilir. 350 poundun üzerinde taşıma kapasitesi ile ve 15+ fit küpün üzerinde depolamayla, teslimatçı kolilerinin teslimini sağlar. Arcimoto hallen ABD'deki şirketler ve kuruluşlarla pilot programlar yürütmektedir. Deliverator'ın üretim versiyonu 2020'nin sonunda hazır olacaktı. Üretimin 2021'de hacimli üretime çıkması bekleniyor. Roadster Bu FUV tipi, üç tekerlekli bir motosiklete benzer şekilde tavan veya yuvarlanma kafesi içermez. Tavanın kaldırılması aracın ağırlığını yaklaşık 100 pound azaltır ve Mark daha fazla ağırlık tasarrufu için alanlar görür. Koltuklar Corbin-Pacific tarafından, ön cam ise National Cycle tarafından geliştiriliyor. Corbin-Pacific ve National Cycle ayrıca FUV, Rapid Responder ve Deliverator için koltuklar, ön cam ve tavan üretiyor. Fiyatı 23,900 dolardan başlıyor ve 2021'in ikinci çeyreğinde üretime başlayacaktır. Roadster için kesinleşmiş özellikler henüz açıklanmadı. Gelecek sürümleri Cameo (Türkçe:Minyatür) Cameo, Arcimoto platformunun özellikle çekim uygulamaları için tasarlanmış dördüncü çeşididir. Yolcu koltuğu ve eşya bölmesi, arkaya bakan bir koltukla değiştirilir. Bu yapılandırma, bir kameramanın film çekmesi için serbest hareket aralığı sağlar. Düz yataklı kamyonet Cameo varyantı, genel kamu hizmeti piyasasına hizmet eden bir düz yataklı pikap olan beşinci tipi için zemin hazırlar. Yöneticiler Mark Frohnmayer, Kurucu, Başkan: Mark, California Üniversitesi, Berkeley'e katılmadan önce Eugene, Oregon'da büyüdü. 1996 yılında elektrik mühendisliği ve bilgisayar bilimleri bölümlerinden derece ile mezun oldu. Dynamix ve kendi şirketi GarageGames ile yazılım geliştirme konusunda deneyim sahibidir. Arcimoto'nun oluşumu, Frohnmayer'in GarageGames'in IAC'ye satışından aldığı payla finanse edildi. Ayrıca bakınız Oregon merkezli şirketlerin listesi motorlu trikes listesi Kaynakça Dış bağlantılar </img> Kategori:NASDAQ'daki şirketler Kategori:Üç tekerlekli motorlu taşıtlar Kategori:Category:Oregon merkezli özel şirketler Kategori:Category:Amerika Birleşik Devletleri'nin elektrikli araç üreticileri Kategori:Category:Eugene, Oregon merkezli şirketler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri