Autobianchi A111, Fiat grubunun bir yan kuruluşu olan İtalyan otomobil üreticisi Autobianchi tarafından 1969'dan 1972'ye kadar üretilen 4 kapılı bir sedan aile otomobilidir. Oldukça mütevazı boyutlarına rağmen, (yaklaşık 4 metre uzunluğuyla) marka küçük otomobillerde uzmanlaştığı için şimdiye kadar üretilen en büyük Autobianchi'ydi. Aynı anda piyasaya sürülen Fiat 128 gibi modern bir önden çekişli yapıya sahip olan araç, Fiat'ın enine motorlu önden çekiş düzeniyle yaptığı ilk "deney" olan devrim niteliğindeki Autobianchi Primula'yı temel alıyordu. Tarihçe Geliştirme 1957 yılında Autobianchi, Fiat 500'ün üst sınıf bir versiyonu olan Bianchina'yı ve Primula'yı üretti. Hem fastback sedan hem de hatchback olarak sunulan 1964 Primula, Fiat'ın ilk önden çekişli üretim otomobiliydi. Günümüzde önden çekişli otomobillerde neredeyse evrensel olarak kullanılan enine motorlu önden çekiş düzenine öncülük etmiştir. Dante Giacosa'nın buluşu olan bu mekanik düzen, Fiat 1100'ün yerini alacak çeşitli alışılmadık motor ve şanzıman düzenlerini test etmek için üstlenilen deneysel bir proje olan Fiat 123 için geliştirilmişti; Fiat yönetimi bunun yerine geleneksel düzene sahip (Önden motorlu, arkadan çekiş) 124'ü onayladığında, yerine yenilikçi Autobianchi Primula gelmişti. Autobianchi'nin genel müdürü Enrico Ghiretti, Primula'nın yerine yeni bir kutu tasarımlı sedan istiyordu. Giacosa'nın anılarına göre Ghiretti, yaklaşmakta olan önden çekişli Fiat 128'in (o zamanlar hala X1/1 projesi olarak biliniyordu) rekabetinden korkuyordu ve Primula'nın mevcut 2 kutulu hatchback veya fastback gövdelerinin aksine üç kutulu stilin savunucusuydu. Proje Fiat yönetimi tarafından onaylandı, ancak Fiat'ın tasarım merkezi zaten aşırı çalıştığından, vazgeçilen 123 projesi için bir tasarım kullanılmasına karar verildi. Seçilen tasarım, enine motorlu önden çekiş 123 E4 için son teklifti; yeni far dikdörtgen şeklinde güncellendi ve Ghiretti tarafından üretim için onaylandı. Bu nedenle, A111'in dış hatları şaşırtıcı bir şekilde eski Fiat tasarımlarını, özellikle de 124 ve 128'i hatırlatıyordu. A111 olarak adlandırılan yeni otomobil, boyut olarak daha büyük olsa da, Primula'nın platformuna ve mekanik aksamına dayanıyordu ve en güçlü Primula olan 1968 Coupé S'in 1.4 litrelik aktarma organlarını kullanıyordu. Boyut olarak Fiat'ın 128 ve 124 sedanları arasında yer alan A111, daha önceki en büyük Autobianchi olan Primula'dan da önemli ölçüde daha büyüktü. Lansman, makyaj ve sona eriş Autobianchi A111 Nisan 1969'da tanıtıldı ve teslimatlar Mayıs ayında başladı. Biraz makyajlanmış A111, Ekim/Kasım 1970'te 52. Turin Auto Show'nda tanıtıldı. 1970'ler ilerledikçe, Fiat kendi markası altında çok sayıda önden çekişli otomobil tanıttı ve böylece Autobianchi gereksiz hale geldi. Son A111 1972 yılında üretim hattından ayrıldı ve toplam üretim sayısı 56.984 oldu. Marka tek bir modele indirgendi: A112 üst sınıf süpermini ve Autobianchi rozetini taşıyan son otomobil olan A112'nin halefi Y10. Notlar Kaynakça Kategori:Autobianchi otomobilleri Kategori:1969'da tanıtılan otomobiller Kategori:1970'ler otomobilleri Kategori:Alt orta sınıf otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Sedan otomobiller