Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir. Bağımsız video oyunlarının gelişiminin doğası 1980'lerde kişisel bilgisayarların shareware aracılığıyla yükselişinden beri var olsalar da, bağımsız video oyunları 2000'lerin ikinci yarısında, özellikle yeni dijital dağıtım yöntemleri ve yaygın olarak kullanılan video oyunu geliştirme araçları nedeniyle geniş bir popülerlik kazandı. Artış aynı zamanda kişisel bilgisayarın ötesinde oyun sistemlerinde mevcut olan eleştirel beğeni toplayan bağımsız video oyunları olan World of Goo, Super Meat Boy, Fez ve Braid, ile daha yeni finansal ve eleştirel övgüye değer bağımsız video oyunları olan Minecraft, Undertale, ve Cuphead dahil olmak üzere hızlandı. Kaynakça Dış bağlantılar The Creativity of Indie Video Games Documentary produced by Off Book (web series) Kategori:Video oyunu geliştirme