Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bağımsız süspansiyon

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|Bağımsız Süspansiyon Sistemi Bu tip süspansiyon, karşı tekerleğin hareketini etkilemeden tekerleğin hareket etmesini sağlamaktadır. Bugün tüm otomobillerde bağımsız ön süspansiyon (BÖS) bulunmaktadır. Buna ek olarak, özellikle daha büyük otomobillerin çoğunda bağımsız arka süspansiyonlar (BAS) kullanılmaktadır. Ticari minibüsler ve hafif kamyonlar da BÖS ile ilgili olarak bu trendi takip etmiştir. Yüksek hareket kabiliyetine sahip ağır araçlar, özellikle tekerlekli zırhlı araçlar artık tüm tekerleklerde BS'yi giderek daha fazla kullanmaktadır. Bununla birlikte havaalanı kurtarma, yangınla mücadele araçları ve askeri lojistik kamyonları da bu sistemi kullanmaktadır. Bağımsız süspansiyon (BS) sistemlerinin araç sürüşü, yol tutuşu ve aracın dengesine fayda sunduğu iyi bilinmektedir. Buna ek olarak araç motorunu takmak için çok daha fazla alan sağlamaktadır. Bu sistem tekerleğin çok daha fazla yer değiştirmesine izin verir, direksiyon titreşiminde (sallanma ve yalpalama) daha iyi direnç ve yolcu konforunda daha yüksek performans sunmaktadır. Bağımsız süspansiyon çeşitleri Yıllar boyunca, MacPherson, Çekme kolu, Döner aks, Çok bağlantılı ve Çift salıncaklı süspansiyon gibi birçok bağımsız ön süspansiyon türü denenmiştir. Bu tasarımlardan çeşitli nedenlerle yalnızca iki temel tasarım olan çift salıncaklı ve MacPherson süspansiyon tasarımı çok çeşitli biçimlerde yaygın bir başarı elde ederek kullanılmıştır. Çift salıncaklı süspansiyon sistemi küçükresim|Çift Salıncaklı Bağımsız Süspansiyon Sistemi Çift salıncaklı süspansiyon sistemi araç şasesine dönebilir şekilde yataklandırılmış olup, dış uçları küresel mafsallarla aks poyrasında hareketli olarak yataklandırılmış iki salıncaktan meydana gelmektedir. Salıncaklar arasında ise helezon şeklinde yay bulunmaktadır. Tekerlek yukarı ve aşağı doğru hareket ettikçe, her iki salıncak da aynı şekilde yukarı ve aşağı doğru hareket etmekte ve bu salıncaklar arasında bulunan yay da uzayıp kısalmaktadır. Bu süspansiyon, yolcunun konforu ve kabul edilebilir güç yoğunluğunda sürüş için tasarlanmıştır. Çift Salıncaklı Süspansiyon Tasarım Süreci isimli çalışmada, çift salıncaklı süspansiyonun üst ve alt kollar, döner pim, yay, amortisör ve tekerlekten oluştuğunu belirtmişlerdir. Salıncak kollarının uzunlukları neden farklıdır? küçükresim|Farklı Salıncak Kol Uzunlukları Çift salıncaklı süspansiyon ilk geliştirildiğinde birbirine eşit uzunlukta iki adet salıncaktan oluşmaktaydı. Bu salıncaklar birbirine paralel olarak durduğu için de ilk geliştirilen bu model “paralelogram süspansiyon” adını almıştır. Bu sistem, tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak aşağı ve yukarı hareket etmesine izin vermektedir; fakat bir sakıncası vardır. Lastiklerden herhangi biri yoldaki bir engele çarptığı zaman, lastik ve tekerleğin yukarı ve içeri doğru hareket etmesine sebep olmaktadır. Bu içe doğru hareket, lastik kenarlarının sürüklenmesine ve lastiklerin hızlı bir şekilde aşınmasına yol açmaktadır. Bu hareketi ortadan kaldırmak için, alt ve üst salıncakların farklı uzunluklarda olduğu çift salıncaklı süspansiyon modeli geliştirilmiştir. Bu sistemde lastikler bir tümseğe çarptığında veya çukura düştüğünde, lastiğin basma yüzeyinde yanal kayma meydana gelmez ve lastikler içeriye doğru hareket etmez. Sadece tekerleğin üst kısmı içeriye doğru hareket eder. küçükresim|MacPherson Süspansiyon Sistemi MacPherson süspansiyon sistemi MacPherson süspansiyon sistemi, günümüz yolcu taşıtlarında yaygın olarak kullanılmakta olan serbest süspansiyon sistemlerindendir. Bu süspansiyon sistemi, Earles S. MacPherson tarafından 1949 yılında Ford şirketinde geliştirilmiştir. Sadeliği ve düşük maliyeti nedeniyle, otomotiv mühendisleri, bu sistemin kinematik ve kinetik özelliklerini derinlemesine incelemektedirler. MacPherson tip süspansiyon sistemi çift salıncaklı süspansiyon sisteminin özel bir durumu olarak düşünülebilir. Bu sistemde üst salıncak yerine, piston kolu ve helezon yaydan oluşan bir dayanak (strut) vardır. Yukarıya doğru uzatılmış dayanak (strut) için çamurlukta hareketli bir nokta bulunmaktadır ve bu noktadan elastik bir yatak yardımıyla taşıt gövdesine sabitlenmiştir. MacPherson tip süspansiyon sistemi, özellikle küçük ve orta büyüklükteki araçlarda yaygın olarak kullanılan bir sistemdir. Çok kullanılan bu sistem, önden çekişli araçlar için mükemmel bir çözümdür. MacPherson ön süspansiyon sistemi, sade yapısı, hafifliği, az yer kaplaması ve düşük maliyeti sebebiyle küçük araçlarda oldukça yaygın kullanılır. Kaynakça Kategori:Otomobil parçaları Kategori:Otomotiv süspansiyon teknolojileri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri