Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bălți-Leadoveni Havalimani

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Balçık Uluslararası Havalimani ( ), Balçık-Leadoveni Uluslararası Havalimani olarak da adlandırılır, Moldova'daki ikinci büyük uluslararası sivil havalimanıdır ve Balçık șehir ile kuzey Moldova'ya sivil yolcu ve kargo uçuşları için hizmet veren Balçık'deki iki ana havalimanından biridir. Balçık-Leadoveni Uluslararası Havalimanı, özellikle uluslararası rotalarda Bălți-Şehir Havalimanı'nın yerini almak ve Kişinev Havalimanı'na hava trafiğini kolaylaştırmak için 1989 yılında açılmıştır. Balçık'deki ikinci havalimanı, Balçık kentsel alanının doğu sınırlarında yer alan Autogara bölgesindeki düzenli uçuşlar için ilk tarihi Balçık havalimanı olan Bălți-Şehir Havalimanı'dır ve Balçık-Leadoveni Uluslararası Havalimanı'nın faaliyete geçmesinden sonra, aktif operasyonun son yıllarında (1980'lerin sonu) acil servisler, tarım ve bölgesel ulaşım için kullanılan bölgesel bir havalimanı olarak kullanılmıştır. Balçık Uluslararası Havalimanı, tüm yıl boyunca haftanın yedi günü, günde 24 saat hizmet verebilmektedir ve Balçık'nin kentsel alanının dışında, Rîșcani ilçesinin Corlăteni köyünde, Balçık 'nin merkezine 15,1km (şehrin kuzey kenarına 9,7km) uzaklıkta, E583 Avrupa Yolu/M5 Ulusal Yolu ve R12 Cumhuriyet Yolu'na doğrudan erişimi olan bir konumda yer almaktadır. Balçık Uluslararası Havalimanı'nın pistinin konumu, bölgedeki havalimanları ve havaalanlarıyla karşılaştırıldığında (yani Kişinev havalimanı ve Marculesti askeri havaalanıyla karşılaştırıldığında) en avantajlı konumdadır ve Kişinev havalimanı ve Marculesti askeri havaalanında günlerce sürebilen uzun süreli kapanmalar olmaksızın Balçık Uluslararası Havalimanı'nın sürekli çalışmasını sağlamaktadır. [[Dosya:Yakovel Yak aircraft at Balti International Airport - taxiing takeoff runway.jpg|küçükresim|sol|Iakovlev Yakovlev Yak-42 uçağının Balçık Uluslararası Havalimanı'ndan kalkışı]]Havalimanı, açılışından bu yana Aeroflot'un Moldova şubesi, daha sonra Air Moldova ve Moldaeroservice için ana üs olarak hizmet vermiştir. Moldova Cumhuriyeti sivil havacılık tarihinde Tupolev Tu-134 uçakları ile sadece Kişinev Uluslararası Havalimanı ve Balçık Uluslararası Havalimanı'ndan düzenli uçuşlar gerçekleştirilmiştir. Yolcu ve kargo hizmetleri için sertifikalandırılan ve açılan havalimanı, yeni inşa edilen Balçık-Leadoveni Havalimanı'nda beton pistin hizmete girdiği 1989 yılından 1993 yılına kadar Antonov An-24, Tupolev Tu-134, Let L-410 Turbolet uçaklarıyla Balçık'yi eski SSCB'nin 14 şehrine bağlayan düzenli yolcu uçuşları gerçekleştirmiştir. Son yıllarda havalimanı öncelikle iç hat uçuşları ve ara sıra dış hat uçuşları için kullanılmaktadır. Tarih Geçmiş [[Dosya:Extract of timetable of flights from Chisinau to Balti on An-2 on domestic flights from 1 June to 30 September 1977.jpg|küçükresim|1977 tarihli Kişinev - Bălți tarifeli uçuş programından bir alıntı - Kişinev'den Bălți'ye (Bălți-Şehir Havalimanı) uçuş sayısı, diğer herhangi bir yerel varış noktasına uçuş sayısının 7 katıdır.]] Bălți Uluslararası Havalimanı açılmadan önce, Bălți'deki ana havalimanı ve Moldova Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti'ndeki ikinci büyük havalimanı, düzenli Sovyet iç hat yolcu ve kargo uçuşlarının yanı sıra Moldova içindeki iç hat uçuşlarını da gerçekleştiren Bălți Şehir Havalimanı'ydı. 1960'lardan itibaren eski Sovyetler Birliği'nde sivil havacılığın genişlemesi ve 1969'da Moldova'da Tu-134 gibi jet uçaklarının kullanılmasıyla,[9] Moldova'da sadece Kişinev Havalimanı düzenli yolcu jet uçuşları gerçekleştirebildi. Bălți - Kişinev güzergahındaki iç hat uçuşlarının sayısı diğer tüm yerel güzergahlardan yedi kat daha fazla olmasına ve Moldova'da tarifeli iç hat uçuşlarının Kişinev Havaalanı haricinde sadece Bălți-Şehir Havalimanı'ndan gerçekleştirilmesine rağmen, altyapısının jet hava taşımacılığına yönelik artan talebi karşılamakta yetersiz kalması nedeniyle Bălți-Şehir Havalimanı'nın operasyonel kısıtlamaları belirgin hale geldi: Bălți Şehir Havalimanı'nın her iki pisti de çok kısaydı, çakıl/çim yüzey tipi uygun değildi ve yolcu terminali tarifeli yolcu trafiğindeki artışa hazır değildi. Bălți ve Moldova'nın kuzeyi için yeni bir havaalanı planlaması 1974 yılında başladı.[4] Pistin inşasından önce, Leadoveni köyü yakınlarındaki "Leadoveni" kolektif çiftliğinden (Kolhoz) 146 hektarlık kara toprak/ekili arazi kamulaştırıldı. Moldova Cumhuriyeti'nde sıfırdan inşa edilen en yeni pistin yer seçimi, zamanın modern teknik ve mühendislik olanakları[4] ve özellikle de Bălți Uluslararası Havalimanı'nın pistinin bulunduğu yerde rüzgar yönü ve sabit sis olmaması dikkate alınarak dikkatlice yapılmıştır; en yüksek rakım deniz seviyesinden 231 metre yüksektedir. Yükseklik ve görünürlük küçükresim|Bălți Uluslararası Havalimanı pisti - 33°'lik yanlış hizalanmış yön küçükresim|Balti Uluslararası Havalimanı'nın pisti - ıskalama ile 15' Bălți Havalimanı'ndaki 15 numaralı pist 231 m, 33 numaralı pist ise 215 m yüksekliktedir.[10] Bu da bölgedeki diğer hava meydanlarına göre daha iyi bir görüş açısı sağlamaktadır. Moldova ve bölgedeki diğer havalimanlarının aksine,[5] Bălți Uluslararası Havalimanı her türlü hava koşulunda çalışabilmektedir. Çevredeki vadiler 100 metreye kadar eğimli olduğundan,[11][12][13] sisin hızla temizlenmesi mümkün olmaktadır. 231 metrelik bir tepenin üzerinde yer alan Bălți Uluslararası Havalimanı'nın M5 yüksek hızlı yolundan görünümü. Kişinev Havaalanı'nın pisti 115 metre yükseklikte yer almakta ve 250 metre yüksekliğindeki tepelerle çevrili olduğundan, sürekli sis nedeniyle yılda birkaç gün kapalı kalmaktadır.[5] Aynı durum, 101 metre yükseklikte yer alan ve 300 metreden yüksek tepelerle çevrili olan Marculesti askeri havaalanı pisti için de geçerlidir. Hava Yolları ve Uçuş Noktaları [[Dosya:Balti-Istanbul flight statistics.jpg|küçükresim|sol|Balçık-İstanbul için Moldaeroservice uçuş istatistikleri (2000-2001)]]2000-2001 yıllarında Balçık'den İstanbul'a düzenli yolcu uçuşları gerçekleştirilmiş ve uçuş başına Antonov An-24 uçağında maksimum 43,25 kişi, İlyuşin İl-18 uçağında ise 117 kişi taşınmıştır. Uçuşlar, Balçık Uluslararası Havalimanı'nda gümrük karakolu bulunmaması nedeniyle, Ungheni gümrük karakolundaki sınır polisi memurlarının Moldova hükûmetinden karar bekleme bahanesiyle Balçık Uluslararası Havalimanı ile işbirliğini durdurması üzerine askıya alındı. O dönemde yolcu trafiği ayda 580 idi ve İstanbul'a mevcut uçuşlara ek olarak Balçık'den Moskova'ya düzenli uçuşların 2002 baharında yeniden başlaması planlanıyordu. Kaynakça Dış bağlantılar Havalimanı resmi sitesi Kategori:Moldova'daki havaalanları Kategori:Bălți
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri