Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Baş kasara

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
[[Dosya:Mauritius_-_Detail_uit_Het_uitzeilen_van_een_aantal_Oost-Indiëvaarders_van_Hendrick_Cornelisz_Vroom_(1600).jpg|küçükresim|upright=1.36| Mauritius açıklarında Hollanda kalyonu, hem baş kasarası (sol) hem de kıç kasarası (sağ) görünür durumda. ]] Baş kasara, yelkenli gemilerde ön direğin ilerisinde üst güvertede yer alan kısmıdır. Tarih ve tasarım sol|küçükresim|upright=1.14| RMS 'nin baş kasarası Ortaçağ gemi inşa tekniklerinde, bir savaş gemisi genellikle geminin pruvasında uzun, çok katlı kale benzeri bir yapı ile donatılmaktaydı. Okçuların düşman gemilerini vurması için bir platform veya gemiye bordalama halinde savunma kalesi olarak hizmet görmekteydi. Kıç kasarası olarak adlandırılan benzer ancak genellikle çok daha büyük bir yapı da geminin arka ucunda yer almaktaydı ve genellikle ana direkten kıç tarafına kadar uzanıyordu. Gemide bu kadar yüksek üst yapıların olması yelken performansını düşürmekteydi. Topların kullanıma girmesi ve 16. yüzyılda ana muharebe aracı olarak silahların gemilerde yerini alması ile Orta Çağ'daki gibi kasaralara artık ihtiyaç duyulmadı. Daha sonra inşa edilen kalyon gibi gemilere sadece alçak, tek katlı kasaralar vardı. Baş kasarada konuşlanan denizciler, ön yelkenler ve çapaları idare etmekten sorumluydu. 17. ve 18. yüzyılların Kraliyet Donanması'nda bu roller, direğe tırmanma veya gemide daha zorlu görevler alma yeteneğinden yoksun yaşlı denizciler için ayrılmaktaydı. [[Dosya:Lifeboat.bows.17-31.arp.jpg|sağ|küçükresim|upright=1.36| Poole Harbour, Dorset, İngiltere'de rıhtımda Severn sınıfı No.17-31 filikanın baş kasarası]] 19. yüzyılın sonlarına doğru, yükseltilmiş bir baş kasara, silah pozisyonlarının ağır denizlerde kabul edilemez şekilde ıslanmasını önlemek amacıyla savaş gemilerinde tekrar tipik bir özellik haline gelmişti. Buna ek olarak, baş kasara geçmişte olduğu gibi ek mürettebat mahalleleri sağlayabilir ve çapa ırgatı gibi makineleri içermekteydi. Böyle bir tasarımın düz güverte yapısına göre bir dezavantajı, baş kasara 'kırılmasının' (baş kasaranın arkasında, ana güverteye göre daha yüksek ucu) yapısal zayıflığıdır. Bazı yelkenli gemiler ve birçok modern yelkensiz gemide baş kasara bulunmaz; ancak bu isim hala zaman zaman üst güvertenin en ön kısmını veya burunda ana güvertenin altında yer alan mürettebat alanını belirtmek için baş güverte adına ek olarak kullanılır. Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:Denizcilik terimleri Kategori:Gemi yapımı
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri