Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, Erich Maria Remarque'nın yazdığı Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok adlı kitabın sinemaya ilk uyarlamasıdır. Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, Amerika Birleşik Devletleri'nde büyük beğeni topladı. Birinci Dünya Savaşı'ndaki savaşın gerçekçi ve üzücü bir açıklaması olarak kabul edilen film, 1997'de Amerikan Film Enstitüsü'nün ilk 100 Yıl...100 Film listesine girdi. On yıl sonra, aynı organizasyonun 1.501'den fazla kişiye yaptığı anketten sonra, Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, en iyi yedinci Amerikan epik filmi seçildi. 1991'de film, Amerika Birleşik Devletleri Kongre Kütüphanesi'nin Ulusal Film Arşivi tarafından "kültürel, tarihsel veya estetik açıdan önemli" olarak seçildi ve korundu. Film, hem En İyi Yapım hem de En İyi Yönetmen Akademi Ödüllerini kazanan ilk film oldu. Devam filmi olan The Road Back (1936), 2. Bölük'ün savaştan sonra eve dönen üyelerini canlandırıyor. Filmin Konusu Birinci Dünya Savaşı esnasında bir erkek lisesinde öğretmenlik yapan Profesör Kantorek, öğrencilerini savaşa katılmanın ve bir asker olarak savaşta yer almanın son derece onurlu bir mevki olduğu gerekçesiyle doldurmaktadır. Bu etkileyici konuşmalardan etkilenen öğrenciler gönüllü olarak askere yazılarak Alman ordusuna katılırlar. Ancak savaş ne kitaplarda yazdığı, ne de öğretmenlerinin anlattığı türden epik bir olay değildir. Genç askerler bu yanılgının farkında olsalar da artık geriye dönebilmeleri mümkün değildir; tüm toyluklarıyla olup biten tüm siyasi oyunların ve acımasız planların gölgesinde canları için mücadele edeceklerdir. Film hakkında notlar Filmin son sahnesinde Paul bir kelebeğe uzanırken vurulur. Bu sahne kitaptan farklıdır ve Paul'ün evindeki bir kelebek koleksiyonunu gösteren önceki bir sahneden esinlenmiştir. Sahne düzenleme aşamasında çekildi, bu yüzden oyuncular yoktu ve Milestone Paul'ünki gibi kendi elini kullanmak zorunda kaldı. Çekimler sırasında Los Angeles'ta çok sayıda Alman Ordusu gazisi yaşıyordu ve küçük oyuncular ve teknik danışmanlar olarak işe alındı. Üretim sırasında yaklaşık 2.000 ekstra kullanıldı. Bunların arasında küstahlığı nedeniyle kovulan geleceğin yönetmeni Fred Zinnemann'da (High Noon, From Here to Eternity, A Man for All Seasons, Julia) vardı. Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:1930 çıkışlı filmler Kategori:I. Dünya Savaşı ile ilgili savaş karşıtı filmler Kategori:En İyi Film Akademi Ödülü sahipleri Kategori:1930'larda savaş filmleri Kategori:Universal Pictures filmleri Kategori:Lewis Milestone'un yönettiği filmler Kategori:Amerika Birleşik Devletleri epik filmleri Kategori:Amerika Birleşik Devletleri savaş filmleri Kategori:Amerika Birleşik Devletleri yapımı siyah-beyaz filmler Kategori:Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Film Arşivi filmleri Kategori:1930'larda tarihî filmler Kategori:Alman romanlarından uyarlanmış filmler Kategori:Amerika Birleşik Devletleri dramatik savaş filmleri Kategori:Sansürlenmiş filmler Kategori:Film tartışmaları Kategori:Müstehcenlik tartışmalarına konu olan filmler Kategori:Epik savaş filmleri Kategori:I. Dünya Savaşı Batı Cephesi filmleri