Romalılar, sevgili dostlar, şaşırdığım bir durum oldu, paylaşmak istedim. Çünkü gerçekten daha önce böyle bir şey olduğunu hatırlamıyorum. Başına gelmeyen varsa okusun da şaşırmasın benim gibi diye yazıyorum.
Benim zihnimde kalan, bu beyaz eşya bayilerinin önlerinde liste fiyatı olurdu ve sen sana daha yakın Beko bayisinden alırdın ne alacaksan. Ben mi bir şey kaçırıyorum, zaman mı çok değişti gerisinde kaldım anlamadım. Olayı anlatayım kısaca: Klima almaya karar verdim. Beko'nun resmi sitesinde 21.999 TL ama stokta yokmuş. Ne yapayım dedik bayilerde vardır herhalde. 3 bayi ile ayrı ayrı görüştük. Biri dedi ki 36.000 TL, diğeri dedi ki 34.000 TL, biri dedi ki 29.500 TL (nakitte 28.000 TL). Bu nasıl olabilir? Bayanın pazar domatesi mantığına dönmüş işler... Yan tezgah 5'e satar, karşı tezgah 10'a satar ama farklı olarak biri üzerine yazar "Çanakkale domatesi", diğeri "Pembe domates" aynı ürünü satan bayiler arasında nasıl bu kadar fiyat farkı olabilir. Müşteri hizmetlerini aradım sordum. Evet, her bayımız farklı ve istediği fiyatı verebilir, biz ürün tedarik ederiz diyor kısaca. Yani 100.000 de diyebilirdi bayi bana. E peki, sayın bayi ürünü Ayşe'den Ali'den almamla senden almamın ne farkı var? Beko bayisi adına satış olmuyor o zaman. Şaşırdım kaldım öyle. Franchising böyle bir şey değildi yani! Her McDonald's da farklı hamburger fiyatı olması gibi bir şey değil mi bu! Şikayetvar'a baktım az önce. Owww! Başkaları da varmış benim gibi hayret eden. Koç Holding ürününü sattırdığı bayilerinde tüketici olarak bana fiyat garantisi veremiyorsa ben niye sizi tercih edeyim ki! Serbest piyasaya karşı değilim elbette ancak kurumsal firmaların bayileri de bir zahmet aynı ürünü aynı fiyata satmalı diye düşünüyorum. Ben bayiye giderken Ayşe'ye, Fatma'ya gitmiyorum Beko'ya gidiyorum diye düşünüyordum. Ayşe'ye Fatma'ya gidiyormuşum meğer. Bir tüketici olarak markaya güvenim kesinlikle sıfırlandı.
Benim zihnimde kalan, bu beyaz eşya bayilerinin önlerinde liste fiyatı olurdu ve sen sana daha yakın Beko bayisinden alırdın ne alacaksan. Ben mi bir şey kaçırıyorum, zaman mı çok değişti gerisinde kaldım anlamadım. Olayı anlatayım kısaca: Klima almaya karar verdim. Beko'nun resmi sitesinde 21.999 TL ama stokta yokmuş. Ne yapayım dedik bayilerde vardır herhalde. 3 bayi ile ayrı ayrı görüştük. Biri dedi ki 36.000 TL, diğeri dedi ki 34.000 TL, biri dedi ki 29.500 TL (nakitte 28.000 TL). Bu nasıl olabilir? Bayanın pazar domatesi mantığına dönmüş işler... Yan tezgah 5'e satar, karşı tezgah 10'a satar ama farklı olarak biri üzerine yazar "Çanakkale domatesi", diğeri "Pembe domates" aynı ürünü satan bayiler arasında nasıl bu kadar fiyat farkı olabilir. Müşteri hizmetlerini aradım sordum. Evet, her bayımız farklı ve istediği fiyatı verebilir, biz ürün tedarik ederiz diyor kısaca. Yani 100.000 de diyebilirdi bayi bana. E peki, sayın bayi ürünü Ayşe'den Ali'den almamla senden almamın ne farkı var? Beko bayisi adına satış olmuyor o zaman. Şaşırdım kaldım öyle. Franchising böyle bir şey değildi yani! Her McDonald's da farklı hamburger fiyatı olması gibi bir şey değil mi bu! Şikayetvar'a baktım az önce. Owww! Başkaları da varmış benim gibi hayret eden. Koç Holding ürününü sattırdığı bayilerinde tüketici olarak bana fiyat garantisi veremiyorsa ben niye sizi tercih edeyim ki! Serbest piyasaya karşı değilim elbette ancak kurumsal firmaların bayileri de bir zahmet aynı ürünü aynı fiyata satmalı diye düşünüyorum. Ben bayiye giderken Ayşe'ye, Fatma'ya gitmiyorum Beko'ya gidiyorum diye düşünüyordum. Ayşe'ye Fatma'ya gidiyormuşum meğer. Bir tüketici olarak markaya güvenim kesinlikle sıfırlandı.