Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Benz Patent-Motorwagen

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Benz Patent-Motorwagen, 1885 yılında Karl Benz tarafından üretilen ve tarihin ilk otomobili olarak kabul edilen taşıttır. 1886 yılında Carl Benz tarafından yapılan Benz Patent-Motorwagen ("patentli motorlu araba"), insanları taşımak için dünyanın ilk motor tahrikli otomobil üretimidir. 1886 yılında aracın orijinal maliyeti 600 imparatorluk Alman markı yaklaşık 150 ABD doları (2021 yılına göre değeri 4,524 $) idi. Araç, Karl Benz'in 29 Ocak 1886'da başvurduğu 37435 numaralı Alman patent ile ödüllendirildi. Resmi prosedürlerin ardından, 1886 kasımındaki patentin verildiği başvuru tarihi aynı zamanda bu buluşun patent tarihi de oldu. Benz'in karısı Bertha Benz geliştirme sürecini finanse etti. Benz, buluşunu 3 Temmuz 1886'da Ringstrasse'de Mannheim 'da halka açıkladı. Karl'ın eşi Bertha, 1888 yazının sonlarında tarihte ticari olarak satılan ilk otomobil haline gelmeden kısa bir süre önce, Ağustos 1888'de Mannheim'dan Pforzheim'a yaptığı bir gezide bunun uygulanabilirliğini ispatladı. Patent-Motorwagen'in yaratılması nedeniyle Benz, otomobilin babası ve mucidi olarak selamlandı. 1886 ve 1893 yılları arasında yaklaşık 25 Patent-Motorwagen yapıldı. Araba halen Mercedes-Benz Classic 'de korunmaktadır. Geliştirme ve teknik özellikler küçükresim|1885 Benz Motorwagen'in Frankfurt'taki çalışan kopyası, 2007 Benzinle çalışan başarılı iki zamanlı pistonlu motoru 1873'te geliştirdikten sonra Benz, sabit motor tasarımcısı ve üreticisi olarak kariyerini sürdürürken motorlu bir araç geliştirmeye odaklandı. küçükresim|Benz Patent-Motorwagen Nr. 1 Benz Patent-Motorwagen arkadan motorlu üç tekerlekli bir otomobildi. Araç birçok yeni icat içeriyordu. Ahşap panelli ve çelik borudan yapılmıştı. Çelik telli tekerlekler ve içi dolu lastik tekerlekler Benz'in tasarımıydı. Direksiyon, yaysız ön tekerleği döndüren dişli kremayer ile çalışıyordu. Her iki tarafta da birer kiriş aks ve zincir tahrik ile birlikte arkada tam eliptik yaylar kullanılmıştı. Basit kayış sistemiyle tek hızlı şanjıman, açık disk ile tahrik diski arasında değişen tork sağlıyordu. Benz, ilk Motorwagen'da titreme bobini (İngilizce: trembler coil) ateşlemeli, tek silindirli dört zamanlı bir motor kullandı. Bu yeni motor, Patent-Motorwagen'de 250rpm'de 2/3hp (500 W) güç veriyordu ancak Mannheim Üniversitesi tarafından yapılan sonraki testler, 400rpm'de 671 W (0.9hp) yapabileceğini gösterdi. O zamanlar son derece hafif bir motordu ve yaklaşık ağırlığındaydı. Açık karter ve damlamalı yağlama sistemi modern bir tamirciye yabancı olsa da egzoz için külbütör çubuğu ile çalıştırılan poppet supap 'ı kullanımı oldukça tanıdıktır. Büyük bir yatay volan, tek silindirli motorun güç çıkışını dengeledi. Buharlaştırıcı karbüratör, gücü ve motor hızının ayarı kollu subap (İngilizce: sleeve valve) ile kontrol edildi. Motorwagen'in ilk modelinde karbüratörle değil, buharlaşma yoluyla silindire yakıt veren, yakıta batırılmış lifleri olan bir kase vardı. Benz daha sonra Motorwagen'in daha çok modellerini yaptı: 2 numaralı modelde 1.1kW (1.5hp) motor vardı ve 3 numaralı modelde motor vardı, bu da aracın yaklaşık maksimum hıza ulaşmasını sağlıyordu. Şasi, 1887'de ahşap kollu jantlar, yakıt deposu ve arka tekerleklerde elle çalışan deri pabuç freni ile geliştirildi. küçükresim|sol|upright|Bertha Benz (1849–1944) [[Dosya: Motorwagen Serienversion.jpg|küçükresim|Benz Patent-Motorwagen Nr. 3 of 1888, Bertha Benz tarafından otomobil ile 106 km (66 mil) ilk uzun mesafeli yolculukta kullanıldı]] Bertha Benz'in Gezisi Çeyiziyle girişimlerini finanse eden Karl'ın karısı Bertha Benz tanıtım ihtiyacının farkındaydı. Fizibilitesini kanıtlamak için Patent-Motorwagen No. 3'ü şafak vakti aldı ve ilk uzun mesafeli yolculukta sürdü. 1888 yılının Ağustos ayının başlarındaki bu yolculukta Bertha, on beş ve on dört yaşındaki oğulları Eugen ve Richard'la Mannheim'dan başlayıp Heidelberg ve Wiesloch üzerinden annesinin memleketi olan Pforzheim 'a gidip 3 gün sonra da geri Mannheim’a dönmüştü. küçükresim|center|Bertha Benz Hatıra Rotasının resmi tabelası. Almanya'da her iki yılda bir Bertha Benz'in bu tarihi gezisi antika otomobiller geçidiyle kutlanır. 25 Şubat 2008'de, Bertha Benz'in yolculuğunda izlediği Bertha Benz Hatıra Yolu, Alman makamları tarafından insanlığın endüstriyel mirasının turistik veya manzara rotası olarak resmen onaylandı. uzunluğundaki bu işaretlenmiş rota Mannheim'dan başlayıp Heidelberg üzerinden Pforzheim’a (Kara Orman) kadar gider ve sonra oradan yeniden başlangıç yeri olan Mannheim’a geri döner. Medyada Patent-Motorwagen, Gran Turismo 4 video oyununda sürülebilir. Sherlock Holmes 'un kız kardeşi Enola Enola Holmes tarafından da araç sürülmüştü. Teknik veriler Literatür Richard von Frankenberg, Marco Matteucci: Geschichte des Automobils. STIG, Turin/ Sigloch, Künzelsau 1973, (besonders S. 22 ff.). Hans-Erhard Lessing: Mannheimer Pioniere. Wellhöfer, Mannheim 2007, ISBN 978-3-939540-13-7, S. 77 ff. Hrsg. Mercedes-Benz AG: Benz & Cie. Zum 150. Geburtstag von Karl Benz. Stuttgart, 1994, ISBN 3-613-01643-5 Ayrıca bakınız Benz Velo (sonraki 4 tekerlekli model) Mercedes-Benz araçlarının listesi (Benz araçlarının özeti dahil) 1890'ların motosikletlerinin listesi Motorlu üç tekerlekli bisikletlerin listesi Otomobilin Tarihi Üç tekerlekli Kaynakça Patent Motorwagen Kategori:Üç tekerlekli taşıtlar Kategori:1 silindirli motoru olan taşıtlar Kategori:1886'da tanıtılan taşıtlar Kategori:1880'ler otomobilleri Kategori:1890'lar otomobilleri Kategori:Alman icatları Kategori:Otomobil üreticilerinin ürettikleri ilk otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri