Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Benzin-elektrik aktarma

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Benzin-elektrik hibrit aktarma, karayolu, demiryolu ve deniz taşımacılığı için vites kutusu ihtiyacını ortadan kaldıran bir aktarma sistemidir. Benzinli motor, aracı veya tekneyi iten çekiş motorlarına elektrik sağlayan bir dinamoyu çevirir. Çekiş motorları doğrudan dinamoya bağlı olabilir veya bir denizaltı durumunda şarj edilebilir bir batarya ile çalıştırılabilir . Benzin-elektrik aktarma 20. yüzyılın başlarında I. Dünya Savaşı sırasında Savaş Departmanı Hafif Demir Yolları veya özel sektöre ait Arad & Csanad United Demiryolları için kullanılmak üzere İngiltere'de üretilen benzinli elektrikli demiryolu lokomotifleri gibi belirli özel pazarlarda kullanılmıştır. Fransa'da standart genişlik lokomotiflerde 240kW'a kadar elektrik güce kadar ulaşan Crochat benzinli elektrik iletim sistemi kullanıldı. I. Dünya Savaşı'ndan sonra benzin-elektrik aktarma yerini büyük ölçüde dizel-elektrik aktarmaya bıraktı, ancak 21. yüzyılda hibrid elektrikli araçlarda geri dönüş yapmaktadır. Avantajlar ve dezavantajlar Benzin-elektrik aktarma vites değiştirmeden yumuşak, kademesiz hızlanma sağlar. Dezavantajları artan maliyet ve ağırlıktır. Tarihsel uygulamalar Yol Benzinli elektrikli araçlara örnek olarak Tilling-Stevens otobüsü (İngiltere) ve Owen Magnetic otomobil (ABD) verilebilir. Askeri araçlar Benzinli elektrik sistemleri, 1917'de British Mark II tankı, American Holt gaz elektrik tankı ve French Saint Chamont üzerinde test edildi. Sonuncusu Henry Crochat ve Emmanuel Colardeau'nun Crochat-Colardeau sistemini kullandı. Bu, sol ve sağ çekiş motorlarının yön değiştirme için farklı hızlarda çalışmasına izin verdi ve US1416611 patentinde ayrıntılı olarak açıklandı. 1936 prototipi Char G1P de benzin-elektrikli bir aktarma ile tasarlandı. Ferdinand Porsche, Nazi Almanya'sındaki askeri araçlar için kullanılan bu tahrik sistemlerinin ana geliştiricisiydi. VK 3001 (P) prototipi ve 91 adet Porsche Tiger olarak üretilen ve daha sonra Ferdinand ve ardından Elefant tank avcılarına dönüştürülen VK 4501'i yarattı. Dikkate değer bir başka tasarım, yaygın olarak Maus süper ağır tankı olarak bilinen 188 tonluk Porsche tip 205 prototipleridir. Demiryolu Benzinli elektrikli demiryolu araçlarına örnek olarak Kuzey Doğu Demiryolu 1903 Benzinli Elektrikli Otomobil, Doodlebug (vagon), GE 57 tonluk gaz-elektrik boxcab, Weitzer railmotor ve Savaş Departmanı Hafif Demiryolları için Dick, Kerr & Co. ve British Westinghouse tarafından üretilen benzinli elektrikli lokomotifler verilebilir. Fransa'da, Henri Crochat ve Emmanuel Colardeau'nun Crochat-Colardeau sistemi bazı benzinli elektrikli vagonlarda kullanıldı. Deniz Birinci Dünya Savaşı'nda hizmet veren denizaltıların çoğu dizel-elektrikti. Ancak bazı benzinli-elektrikli denizaltılar savaştan önce inşa edilmişti. Örnekler şunları içerir: Plunger sınıfı denizaltı (ABD), A sınıfı denizaltı (1903) (İngiltere), SM U-1 (Avusturya-Macaristan), Rus denizaltı Krab (1912) . Modern uygulamalar 21. yüzyılda, benzin-elektrik aktarma hibrit elektrikli araçlarda yeniden kullanıma girmiştir. Güncel örnekler arasında Ford Fusion Hybrid, Honda Civic Hybrid, Toyota Prius yer almaktadır. Kaynakça Kategori:Otomotiv şanzıman teknolojileri Kategori:Benzinli motorlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri