Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

BMW 3 Serisi (G20)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
BMW 3 Serisi'nin yedinci nesli , BMW G20 (sedan versiyonu) ve BMW G21 (Touring olarak pazarlanan stationwagon versiyonu) kompakt üst sınıf otomobillerinden oluşur. G20/G21, 2018 yılının Ekim ayının ortasından beri üretimdedir ve genellikle topluca G20 olarak anılır. Serideki ilk modellerden biri olan M340i, 2020'de piyasaya sürülmesi planlanan 330e plug-in hibrit 3 Serisi Gran Turismo fastback gövde stili, G20 nesli için üretilmiyor. BMW, G20 nesli için ABD dâhil olmak üzere çeşitli dünya pazarları için Meksika'da üretime başladı ve önceki F30 nesli araçlarının monte edildiği Güney Afrika'daki Rosslyn fabrikasının yerini aldı. Geliştirme ve lansman Auto Bild tarafından Ekim 2015'te bildirildiği üzere, Kasım 2015'in sonunda, F30 3 Serisi'nin halefi için toplam üç tasarım arasından Alexey Kezha'nın tasarımı bir nihai tasarım teklifi BMW yönetimi tarafından seçildi. Topluca G20 olarak adlandırılan yeni 3 Serisi, 2 Ekim 2018'de 2018 Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı ve Mart 2019'da satışa sunuldu. Gövde tipleri G20 3 Serisi, Küme Mimarisi (CLAR) platformunu temel alır ve yüksek mukavemetli çelik ve alüminyumun artan kullanımını içerir. G20, darbeleri daha iyi soğurmak için bir hidrolik amortisöre sahip bir MacPherson tipi ön süspansiyon ve çok bağlantılı arka süspansiyon da bulundurmaktadır. G20 düz ve kapalı alt gövdeyi sahip bir azalma hasıl sürtünme katsayısı 320d için 0.23 0.26 G20, selefi ile karşılaştırıldığında daha hafif, daha uzun ve daha geniştir. Otomobil, yarı yarıya ağırlık dağılımını koruyor ve gövde sertliğinde % 50'lik bir artışa sahiptir. Bagaj hacminde olup F30 ile aynıdır. Ön cam çift camlı akustik cam kullanır ve A sütunları artırılmış yalıtıma sahiptir. El freni artık elektronik olarak çalıştırılmakta olup manuel bir kol mevcut değildir. Motor serbest bırakma artık hem Eco Pro hem de Comfort modlarında ve hem benzinli hem de dizel modeller motor partikül filtreleri alır. 320d ve M340i, hem arkadan çekişli hem de dört tekerlekten çekişli (xDrive) modellerde mevcuttur. Touring gövde tipi (G21) 12 Haziran 2019'da piyasaya sürüldü. Çin pazarına özgü uzun akslı gövde tipi (G28), Nisan 2019'da tek bir donanım olarak piyasaya sürüldü, küresel 320i ile 184hp ve 300 Nm (221lb-ft) tork üreten aynı 2.0 litre turboşarjlı motoru kullanan 325Li ve sunulan tek aktarma organı olarak 8 vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilir. Daha sonra, 320Li adı verilen daha ucuz bir model tanıtıldı. Bu varyant, global 318i ile aynı motoru kullanır, 154hp ve 250 Nm (184 Ib-ft) tork üretir ve 8 vitesli otomatik şanzıman ile eşleştirilir. Dingil mesafesi . Hindistan'da sağdan direksiyonlu LWB varyantı olan 330Li'nin 2021 yılına kadar 3 GT'nin yerini alması planlanıyor. 330Li, 258hp üreten 2.0 litrelik turbo şarjlı bir motor kullanır. Bu versiyon daha sonra Tayland ve Malezya gibi belirli Güneydoğu Asya pazarlarında piyasaya sürüldü ve orada hâlihazırda satılan mevcut standart aks mesafesi varyantlarını tamamladı. Çin pazarı için bir elektrikli versiyonun 2023 yılına kadar piyasaya sürülmesi planlanmaktadır. Donanım G20'nin; Advantage, Sport Line, Luxury Line veya M Sport paketleri mevcuttur. Standart donanım, tam LED farlar ve arka lambalar, otomatik klima kontrolü, otomatik farlar ve yağmur algılayıcı silecekler, 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar ve şeritten ayrılma uyarısı ve fren müdahaleli çarpışma uyarısı içeren sürücü yardım sistemlerini içerir. Tüm modeller (plug-in hibrit aktarma organları ile donatılmış olanlar hariç), standart olarak 8,8 inç ekranlı iDrive 6.0 ve Live Cockpit Plus adlı bir hibrit gösterge paneline sahiptir. Sistem, 10,25 inç ekran ve "Live Cockpit Professional" adı verilen 12,3 inç dijital gösterge paneli ile iDrive 7.0'a yükseltilebilir ve plug-in hibrit modeller standart donanım olarak alınabilir. iDrive 7.0, navigasyon haritaları ve işletim sistemi için kablosuz güncellemelere sahiptir ve "Hey BMW" diyerek etkin hâle getirilebilen ses kontrollü bir sanal asistana sahiptir. Asistan, araç içi işlevleri kontrol edebilir ve Microsoft Office 365 ve Skype for Business ile entegredir. 2020'nin ortalarından itibaren Live Cockpit Plus sistemi, Live Cockpit Professional'dakiyle aynı iDrive 7.0 sistemine yükseltildi, ancak 8.8 inçlik ekran ve hibrit gösterge paneli aynı kaldı. Motor dur-kalk sistemi, gereksiz motor kapatmalarını önlemek için navigasyon sistemini kullanır. İsteğe bağlı donanımlar arasında BMW LaserLight, bir BMW ekran anahtarı, kendi kendini düzelten tekerlek orta kapakları ve bir ışıklı karşılama sistemi bulunur. Dijital Anahtar sistemi, bir akıllı telefonun yakın alan iletişimi (NFC) kullanarak aracı kilitlemesini veya kilidini açmasını sağlar ve kablosuz şarj tepsisine yerleştirildiğinde motoru çalıştırır. Opsiyonel park asistanı sistemi, otomobil ve onun çevresinin, BMW ConnectedDrive uygulamasında uzaktan da görüntülenebilen, üç boyutlu 360 derecelik çevresini gösterir. M Sport paketli 316-330 modelleri ve M340 modelleri M Performance Parçaları ile donatılabilir. Söz konusu bir ayırıcı, yay spoyler, egzoz boruları, spor frenler, daha koyu renkli arka lambalar ve daha fazla karbon fiber parça dahildir. 6 ileri manuel şanzıman sadece 318d ve 320d modellerinde mevcuttur, ancak bazı pazarlarda bu seçenek 318i modelinde de sunulur. BMW tartışmalı bir şekilde, otomobilde yerleşik bir özellik olan Apple CarPlay'e erişim için yıllık bir ücret uygulamıştı ve bunun için BMW'nin hiçbir yıllık ücret veya diğer sürekli masraf ödemesi yoktu. Aralık 2019 itibarıyla, BMW bu karardan döndüğü için bu ücretin artık alınmayacağı bildiriliyor. Mart 2019'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda ile paylaşan 330e iPerformance modeli tanıtıldı. elektrik motoru, maksimum . 12 kWh pil (9,6 kWh kullanılabilir) ve "XtraBoost" adlı yeni geliştirilmiş bir sistem ile elektrik motorundan . Modeller Benzinli motorlar Dizel motorlar Diğer modeller M3 küçükresim|BMW M3 Competition (G80) M3 modeli 2020'de piyasaya sürülmüştür. Dört tekerlekten çekiş (xDrive), G80 M3'te isteğe bağlıdır ve bir M3 arkadan çekiş düzenini tek başına ilk kez kullanmamıştır. Manuel şanzıman sadece arkadan çekişli modellerde mevcuttur. ile güçlendirilecek G01 X3 M'de piyasaya sürülen BMW S58 sıralı altı motor. Alpina B3 Güvenlik 2019 model BMW 3 Serisi, Euro NCAP testinde genel olarak beş yıldız aldı. Ödüller 2018 Auto Bild Allrad "40.000 €'ya kadar Yılın AWD Otomobili" ödülü 2018 Auto Zeitung orta boy kategorisinde "Dünyanın En İyi Arabası" 2018 Otomobil Dergisi "Best Buys" birinci sınıf orta boy kategorisinde 2019 Hangi Araba? "En İyi Üst Sınıf Arabası" ödülü 2019 Car Sales "Yılın Otomobili" ödülü Not listesi Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:2020'ler otomobilleri Kategori:2018'de tanıtılan otomobiller Kategori:Kompakt üst sınıf otomobil Kategori:BMW taşıtları Kategori:BMW model kodları Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri