Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

BMW 5 Serisi (E60)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
BMW 5 Serisi'nin beşinci nesli, BMW E60 (sedan versiyonu) ve BMW E61 ('Touring' olarak pazarlanan vagon versiyonu) modellerinden oluşmaktadır. E60/E61 nesli, 2003'ten 2010'a kadar üretildi ve genellikle E60 olarak anıldı. E60 nesli, iDrive bilgi-eğlence sistemi, baş üstü göstergesi, adaptif hız sabitleyici, aktif direksiyon, adaptif farlar, gece görüşü, şeritten ayrılma uyarısı ve ses kontrolü dahil olmak üzere çeşitli yeni elektronik özellikler sunmuştur. E60, turboşarjlı benzinli motora, 6 ileri otomatik şanzımana ve rejeneratif frenlemeye sahip olan ilk 5 Serisiydi. M5 modeli 2005 yılında tanıtıldı. E60 kasa M5 modeli BMW S85 V10 motora sahipti. Sedan ve vagon gövde tipinde satılan otomobilin birçoğunda 7 vitesli SMG III şanzımanı kullanıldı. V10 motorla satılan ilk ve tek M5 modeliydi. Ocak 2010'da BMW 5 Serisi (F10), E60'ın halefi olarak üretilmeye başlandı. Geliştirme ve lansman E60 için geliştirme programı 1997'de başladı ve 2002'de sona erdi. Baş tasarımcı Boyke Boyer'di. BMW Tasarım Direktörü Chris Bangle yönetiminde, Davide Arcangeli tarafından geliştirilen nihai tasarım 2000 yılında onaylandı ve 16 Nisan 2002'de Alman tasarım patentlerine tevdi edildi. Sedan versiyonu, Avrupa'da 5 Temmuz 2003'te ve Kuzey Amerika'da Ekim 2003'te piyasaya sürüldü. 2004 yılının sonlarında, Touring modelleri tanıtıldı. Gövde tipleri E60'ın gövdesi, otomobilin ön kısmı için alüminyum ve yolcu kabini ve arkası için çelik kullanılarak üretildi. Boş ağırlık, sedan için ve vagon için 'dır. Sedan modellerinin ağırlık dağılımı 50:50 idi. İç mekân ve donanım küçükresim|sağ|İç mekân (makyajsız) küçükresim|sağ|Baş üstü göstergesi İlk olarak E65 7 Serisinde tanıtılan iDrive bilgi-eğlence sistemi tüm E60 modellerine takıldı. Standart iDrive sistemi 6,5 inç LCD ekran, telefon görüşmeleri için Bluetooth ses, ses kontrolü ve araç ayarları içermekteydi. İsteğe bağlı özellikler arasında 8 inç LCD ekran, uydu navigasyonu ve DVD video oynatma seçenekleri yer almaktaydı. E60 için bir acil yardım hattı özelliği (BMW Assist) de mevcuttu. BMW Assist sistemi, servis zamanı geldiğinde sürücüyü ve tercih ettikleri BMW bayisini bilgilendirmek için telefon ağını da kullanabilmekteydi. E60'ta bulunan diğer özellikler başlangıçta adaptif hız sabitleyici, Bi-Xenon farlar, patlak yol alabilen lastikler, aktif viraj denge çubukları, baş üstü göstergesi ve aktif direksiyonu içermekteydi. Güvenlikle ilgili öğeler arasında dinamik denge kontrolü (DSC), adaptif farlar ve gece görüşü bulunmaktaydı. E60'ın kullanım ömrü boyunca, dur & kalk özellikli adaptif hız sabitleyici, anahtarsız giriş ("rahat erişim"), LED arka lambalar, şeritten ayrılma uyarısı ve fren kuvvet göstergesi gibi çeşitli özellikler eklendi. E60, 22 yıl içinde orta konsolun sürücünün bulunduğu konuma doğru açılandırılmadığı ilk 5 Serisiydi, ancak E60'ın halefiyle birlikte, orta konsol yönü tekrar sürücü konumuna doğru açılandırıldı. 2003 yılında 6 ileri vitesli SMG-II şanzıman, bazı pazarlarda 525i, 530i, 545i ve 550i'de opsiyonel olarak sunuldu. Motorlar Benzinli Dizel Şanzımanlar E60 için kullanılan şanzımanlar şunlardır: 6 ileri ZF S6-37 manuel (2004-2010) 6 ileri ZF S6-53 manuel (2004-2010) 6 ileri ZF 6HP19 otomatik (2003-2007) 6 ileri ZF 6HP26 otomatik (2003-2007) 6 ileri ZF 6HP28 otomatik (2007-2010) 6 ileri GS6S37BZ SMG-II (2003-2010) 6 ileri GS6S53BZ SMG-II (2003-2010) 7 ileri GS7S47BG SMG III (M5 modeli) M5 modeli küçükresim|sağ|M5 sedan (E60) E60 neslinin M5 modeli 2005 yılında tanıtıldı ve sedan ve vagon gövde biçimlerinde üretildi. E60 M5, 7.750 rpm'de , 6.100 rpm'de üreten ve 8.250 rpm redline'a sahip olan BMW S85 V10 motordan güç almaktaydı. hızlanma süresi 4.7 saniyedir. M5'lerin çoğu 7 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla ("SMG III") satıldı, ancak bazı pazarlarda 6 ileri manuel şanzıman da mevcuttu. M5'in toplam üretimi, 19.523 sedan ve 1.025 vagon olmak üzere 20.548 adetti. Özel modeller Alpina B5 küçükresim|sağ|Alpina B5 S Şubat 2005'te tanıtılan Alpina B5 ve Alpina B5 S, sedan ve vagon gövde biçimlerinde üretildi ve santrifüjlü süperşarj eklenmiş BMW N62 benzinli V8 motor (545i tarafından kullanılan) ile güçlendirildi. Nominal güç çıkışları B5 için ve B5 S için idi. Her iki model de, normal E60 modelleriyle paylaşılan ZF 6HP26 6 vitesli hidrolik otomatik şanzımanı kullanıldı. BMW 5 Serisi Security E60, 2005 Frankfurt Motor Show'da tanıttığı fabrikasyon zırhlı 'Security' modelide mevcuttu. Balistik çelik, aramid, polietilen ve 21mm polikarbonat katmanlı camdan yapılmış olup, VPAM kurşun geçirmez araç yönergelerine (1999) göre VR4 seviyesinde sertifikalandırıldı. Zırhlı alanlar, tüm yolcu hücresini, akü terminallerini ve motor kontrol ünitesini kapsamaktaydı. Standart olarak bir interkom sistemi ve panik alarmı içermekteydi. Güvenlik modelleri, yükseltilmiş süspansiyon ve fren sistemleri ile 530i veya 550i'nin mekanik aksamları kullanılarak oluşturuldu. Güvenlik modellerinin üretimi, BMW'nin Dingolfing fabrikasında seri modelle birlikte başladı ve zırhlama ise araçların son montaj aşamasının tamamladığı Meksika'da bulunan Toluca'daki özel bir tesise gönderilmeden önce hazırlandı. Uzun dingil açıklığına sahip sedan (yalnızca Çin) E60 5 Serisinin uzun dingil mesafeli (LWB) versiyonu Çin'de sunuldu. Modeller arasında 520Li, 523Li, 525Li ve 530Li vardı. Dingil mesefasei 'ye çıkartıldı. BMW 5 Serisi güvenlik aracı 5 Serisi güvenlik aracı, polis kuvvetleri, itfaiye hizmetleri ve acil kurtarma hizmetleri için tasarlandı. Arka orta kol dayanağında bir ateşli silah braketi vardır. Güvenlik Başlangıçta 5 Serisi yetişkin güvenliğinde üç yıldız puanı aldı. Bununla birlikte, direksiyon kolonu, ayak dayama yeri, kapı döşemeleri, kapı mandalı, hava yastıkları ve elektronik yazılımda değişiklikler yapıldı ve otomobil, dört yıldız derecesine ulaşarak yeniden test edildi. BMW, değişikliklerin aracın güvenliğini değil, sadece EuroNCAP puanını iyileştirdiğini iddia ederek daha önce ürettiği arabaları geri çağırmadı. Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), 5 Serisi'ne önden çarpışmalarda "İyi" bir genel derecelendirme, ancak yandan çarpışmalar için "Marjinal" bir genel derecelendirme verdi. IIHS, yan darbe testinin muhtemelen sürücüyle ilgili kaburga kırıklarına ve/veya iç organ yaralanmalarına neden olacağını bildirdi. IIHS testleri, Mayıs 2007'den sonra üretilen modeller üzerinde gerçekleştirildi; bu modellerde yan darbe güvenliğini iyileştirmek için değişiklikler yapıldı. 2007 makyaj 'Life Cycle impulse' (LCI) modelleri Eylül 2007'de tanıtıldı (2008 model yılı için). Stil değişiklikleri nispeten incelikliydi ve revize edilmiş farlar, arka lambalar ve ön tamponu içermekteydi. İç mekân önemli ölçüde revize edildi. iDrive sistemi, programlanabilir "sık kullanılan" kısayol düğmeleri (2008'in son modelleri için), yenilenen bir menü sistemi, ses sistemi için önceden ayarlanmış düğmeler ve DVD'den sabit disk tabanlı depolamaya geçiş ile yükseltildi. Adaptif hız sabitleyici, aracı tamamen durdurup ve sabit durumdayken hızlanacak şekilde ("Dur ve Kalk" olarak adlandırılır) yükseltildi. Diğer değişiklikler arasında adaptif farlar, LED arka lambalar, şeritten ayrılma uyarısı, gece görüşü ve fren kuvvet göstergesi bulunmaktadır. E60 LCI, rejeneratif frenleme özelliğine sahip ilk BMW'dir. Üretim E60/E61'in üretimi Almanya'daki BMW Group Dingolfing Fabrikası'nda ve Çin'deki BMW Brilliance fabrikasında gerçekleşti. Alman yapımı kitlerin komple demonte montajı Tayland, Mısır, Rusya ve Malezya'da gerçekleşti. Kaynakça E60 5 Sersi Kategori:Sedan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:2003'te tanıtılan otomobiller Kategori:2010'lar otomobilleri
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri