Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

BMW 8 Serisi (E31)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
BMW E31, BMW 8 Serisi'nin ilk neslidir. BMW tarafından, 1990'dan 1999'a kadar V8 veya V12 motorla güçlendirilmiş bir grand tourerdır. 1990 yılında orijinal E24 tabanlı 6 Serisi'nin yerini alması sebebiyle, yaygın bir yanılgı olarak 8 Serisinin halefi olarak geliştirildiği yönündeydi. Aslında, 6 Serisi'nden oldukça yüksek bir fiyat ve performansla, farklı bir pazara yönelik tamamen yeni bir model sınıfındaydı. Gelişim 8 serisinin gelişimi Temmuz 1981'de başladı, hem son tasarım aşamasının tamamlanması hem de üretim geliştirme 1986'da başladı. 8 Serisi, 1989 Eylül ayı başlarında, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda (IAA) tanıtıldı. 8 Serisi, orijinal 6 Serisi pazarının ötesine geçmek için tasarlandı. 8 Serisi, çok daha yüksek bir satış fiyatının yanı sıra, performans olarak da önemli ölçüde iyileştirilmişti. 1,5 milyardan fazla Alman markı toplam geliştirme için harcandı (2019 ABD doları ile; yaklaşık $900 milyon). BMW, otomobilin yepyeni gövdesini tasarlamak için halen olağan olmayan CAD araçlarını kullanıyordu. Rüzgâr tüneli testiyle birleştirildiğinde, ortaya çıkan otomobilin sürtünme katsayısı 'du. Bu rakam bir önceki BMW M6/635CSi'nin 0.39'luk sürtünme katsayısından da daha iyi bir rakamdı. 8 Serisi, ilk defa bir V12 motorunu, bir karayolu vagonunda 6 ileri vitesli bir manuel şanzımanla birlikte sundu. Elektronik çekiş teli ile donatılmış ilk araçlardan biriydi. 8 Serisi, BMW Z1 ile birlikte çok bağlantılı arka aks kullanan ilk otomobillerinden biriydi. CAD modellemesi, otomobilin gövdesinin selefinden 3kg (8lb) daha hafif olmasına izin verirken, tamamlandığında otomobil büyük motor nedeniyle önemli ölçüde daha ağırdı ve sürüş deneyimine konsantre olmasını isteyenlerden, BMW'ye bir eleştiri kaynağı olan lüks öğeler, araca eklendi. Aracın ağırlığının bir kısmı, "B" direği olmayan, sütunsuz "hardtop" gövde tasarımından kaynaklanmış olabilir. 8 Serisi'nin satışları, 1990'ların başındaki küresel durgunluktan, Körfez Savaşı'ndan ve enerji fiyatlarındaki ani yükselişlerden etkilendi. Sonuç olarak, yüksek performanslı M8 varyantı için planlar 1991'de bırakıldı. BMW, yedi yıl boyunca yalnızca 7.232 otomobil satabildiği 8 Serisi'ni, Kuzey Amerika pazarından 1997 yılında çıkardı. BMW, 1999 yılına kadar Avrupa için üretime devam etti. Dünya genelindeki toplam üretim 31.062 idi. 1990'ların başında, giriş seviyesi bir 8 Serisi'nin temel fiyatı, 2018'de $134,241 karşılık gelen, $70.000 aralığındaydı. Üretim modelleri 840Ci 840Ci'ye iki farklı motor paketi sunuldu. İlk olarak güç çıkışına sahip, 4.0 litrelik M60B40 V8 motor kullanıldı ve 1993 ortasından 1995 yılının sonlarına doğru üretildi. 1995 yılının ortalarından itibaren, yeni 4.4-litre M62B44 V8 motor, güç çıkışı değişmeden kalmasına rağmen daha iyi yakıt ekonomisine ve daha fazla torka sahipti. 840Ci'de 5 vitesli bir otomatik şanzıman bulunuyordu, ancak Avrupa otomobillerine 6 vitesli bir manuel şanzıman seçeneği de sunuldu. V12 modelinde yer alan kare şeklindeki dörtlü egzozlar, onu V8 modelinden ayıran tek dış tasarım özelliğiydi. 840Ci, Mayıs 1999'a kadar üretimde kaldı. 850i küçükresim|sol|BMW 850i (arka görüş), ve dörtgen egzoz uçları. 850i, 1990'da başlatılan 8 Serisi'nin, güç çıkışına sahip 5.0 litrelik M70B50 V12 motorlu ilk modeli oldu. 4 vitesli otomatik veya 6 vitesli bir manuel şanzıman ile mevcuttu. 850Ci BMW, model içinM73B54 V12 motor kullandı. M73'ün yer değiştirmesi 5.4 litreye yükseldikçe ve sıkıştırma oranı yükseldikçe, güç çıkışı 'a yükseldi. 850CSi 8 Serisi'nin en üst düzey bir varyantı olan 850CSi, prototip M8 varyantını devraldı. 850CSi, 850i ile aynı motoru kullandı; öyle ki, BMW ona yeni bir motor kodu atadı: S70B56. Değişiklikler arasında Bosch Motronic 1.7 yakıt enjeksiyonu, motor kapasite artışı ve 5.300 rpm'de kapasite artışı ve 4.000 rpm'de tork gücü artışıdır. 850CSi'nin değiştirilmiş süspansiyonu, aracın sürüş yüksekliğini azaltan daha sert yaylar ve tamponlar içeriyordu. Ön ve arka tamponlar, geliştirilmiş aerodinamik performans için yeniden şekillendirildi. Dört yuvarlak paslanmaz çelik egzoz ucu diğer modellerde bulunan kare uçların yerini aldı. 6 vitesli manuel şanzıman, tek şanzıman seçeneği olarak sunuldu. Avrupa'da 850CSi'nin tümü dört tekerlekten çekişli (AHK - Aktive Hinterachs-Kinematik, Aktif arka aks kinematiği), değişken ön disklere sahip havalandırmalı frenler, arka diferansiyel yağ soğutucusu, motor yağı soğutucusu, iki tonlu iç mekan, spor koltuklar ve yeniden şekillendirilmiş yan aynalar ile birlikte geldi. Amerika Birleşik Devletleri'nde, otomobillere bunun yerine kapı kollarına "BMW Motorsport" yazısı eklendi. Üretim 1996 yılının sonlarında sona erdi. Bunun sebebi S70 motorun, yeni emisyon düzenlemelerine uyması için, yeniden üzerinde çalışılması gerekmekteydi. Güç aktarma sistemi ve üretim verileri Motorlar Şanzıman küçükresim|sağ|BMW 840Ci otomatik vites küçükresim|sağ|6 vitesli düz şanzımanlı 850i'nin iç mekânı 840Ci (4.0 / 4.4 L V8) modellerinde, 5 vitesli bir otomatik veya 6 vitesli bir manuel şanzıman bulunuyordu. 850i/850Ci (V12) modellerinin her biri, 4 ileri otomatik şanzıman veya 6 ileri manuel şanzıman kullanıyordu. 1994 yılının ortasından itibaren, 5 vitesli bir otomatik şanzıman takıldı. Yüksek performanslı 850CSi modeli, sadece 6 vitesli bir manuel şanzıman ile geldi. Yakıt ekonomisi 2017 Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı otomatik şanzımanlı araçlar için tahminlerini yaptı. 840Ci Yakıt tipi: Premium şehir içi: uzun yol: ortalama: 850Ci Yakıt tipi: Premium şehir içi: uzun yol: ortalama: 850i, 1991 spor modeli için araç yol bilgisayarı genellikle normal kullanımda 24.6 L/100km okuyacaktır. Bu rakamlar, 850i Sport'un daha yeni sürümleri için biraz daha az/fazla olmasa da benzer olabilir. Prototip modelleri 830i 830i üretime ulaşamayan bir prototipti. Potansiyel giriş seviyesi modeli olarak 830i, dahili olarak M60B30 olarak bilinen 530i ve 730i'ki güç üreten 3 litrelik V8'i kullanacaktı. Toplam on sekiz otomobil üretildi, bunların on üçünde otomatik şanzıman takılıydı. Model 840ci için iptal edildi ve hemen hemen üretilen on sekiz otomobil söküldü; yalnızca bir otomobil, BMW Müzesi'nde sergilenmek üzere ayrıldı. 850i Cabrio küçükresim|Ağustos 2015'te BMW Müzesi'nde görüntülenen, 850i Cabrio prototipi. 8 Serisi başından itibaren, dönüştürülebilir (cabriolet) bir versiyon düşünülerek planlandı. 850i Cabrio, üretim hazırlığı için geliştirilmiş olmasına rağmen, asla üretime geçmedi. Nispeten geç bir tarihte, bu modelin geliştirme maliyetini geri kazanmasının mümkün olmadığına karar verildi. Kırmızı bir prototip Münih'teki BMW Müzesi'nde sergilenmektedir. M8 M8, başlangıçta S70 motorunun güç üreten özel bir versiyonu ile donatıldı ve Ferrari'ye rakip olarak tasarlandı; bu, esasen M70'in silindir başına 4 valfli sıkılmış bir versiyonuydu. Yaygın bir yanılgı, bu motorun McLaren F1'de kullanıldığıdır. McLaren F1'de kullanılan S70/2, doğrudan M8'de kullanılan 4 valfli V12 prototipine dayanmıyordu ve tamamen yeni bir tasarımdı. Proje nihayetinde rafa kaldırıldı. Çünkü BMW, 1990'ların devam eden ekonomik durgunluğundan ötürü, 8 Serisi'nin yüksek performanslı bir çeşidi için pazar olmadığına karar verdi. Üretilen tek prototip (normal günlük kullanım için bile güvenli olmadığı bildirildi), şirketin Giftschranktaki BMW garajına gönderildi. BMW ve M Bölümü, otomobilin gelişiminin ilk aşamalarından bu yana, bir olasılık olduğunu bile şiddetle reddetti. Bununla birlikte, BMW Car Magazine, Şubat 2010 sayısının kapağına attığı "dünyaya özel" başlığıyla, M8 prototipinin hala bütünüyle var olduğunu ortaya koydu. Otomobil, ilk kez 2 Temmuz 2010'da Münih'teki BMW Müzesi'nde gazetecilere tanıtıldı. Otomobil, 17 Ağustos 2012'de Carmel, California'da düzenlenen 'The Legends of the Autobahn' otomobil şovunda, halka açık olarak ilk ve son kez sergilendi. Otomobil, şov için Almanya'dan özel olarak sevk edildi. M8 asla üretilmediyse de, 850CSi, BMW'nin M bölümü tarafından da ayarlandı. BMW'nin kendi protokolüne göre pazarlanan 850CSi, esasen M8'in deforme edilmiş bir versiyonuydu. Alpina modelleri B12 5.0 B12 5.0, 1990'dan 1994'e kadar, BMW E31 850i'ye dayanan, Alpina tarafından modifiye edilmiş güç üreten BMW M70 V12 (E32 B12 5.0 ile paylaşılan) ile üretildi ve otomatik şanzımanla sunuldu. B12 5.7 B12 5.7, BMW 850CSi'ye dayanan BMW S70B56 V12 motoru, yeniden düzenlenen emme, krank mili, eksantrik mili ve paslanmaz çelik egzoz sisteminin yanı sıra 6 vitesli bir manuel şanzımanla birlikte hacmi 5.7 litreye çıkarılarak 1992 yılından itibaren piyasaya çıkarıldı. Geliştirilen motor, maksimum güç çıkışına sahipti. Karbon fiber kaput, motorun daha iyi soğutulması için soğutma deliklerine ve bir NACA kanalına sahipti. Otomobilin maksimum en yüksek hızı iken, hıza ise 5.8 saniyede çıkıyordu. Motorsporları 8 Serisi, herhangi bir motor sporunda çok nadir görülen bir otomobildir. Ancak en başarılı örneklerden biri Wagenstetter Motorsport tarafından yapıldı ve yakın zamana kadar Nurburgring VLN endurance championshipte yarıştı. 840i tabanlı, ancak şimdi motor gücü ve tork ve aynı şekilde altı vitesli bir şanzımana sahip bir E39 M5 5.0 litre V8 vardır. Kaynakça Dış bağlantılar E31 8 Serisi (E31) Kategori:Arkadan itişli taşıtlar Kategori:Dört tekerden yönlendirmeli taşıtlar Kategori:1989'da tanıtılan otomobiller Kategori:1990'da tanıtılan otomobiller Kategori:Coupe otomobiller Kategori:Grand Tourer'ler Kategori:1990'lar otomobilleri Kategori:2+2 coupe otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri