BMW M337, 1952-1958 yılları arasında üç farklı modelde (M337/1, M337/2 ve M337/3) üretilen sıralı 6 silindirli OHV benzinli bir motordur. II. Dünya Savaşı'ndan sonra BMW'nin ilk yeni otomobiline güç sağlamak için üretilen M337 motoru, BMW M78'in yerini aldı. Tasarım M78 selefi ile karşılaştırıldığında, M337 revize edilmiş bir silindir kapağına, yeni bir giriş manifolduna ve daha büyük, daha modern yataklara sahip güçlendirilmiş bir krank miline sahiptir. M78'e göre M337, demir bir motor bloğuna, bir demir silindir kapağına ve silindir başına iki valfli üstten supaplara sahiptir. Modeller M337/1 M337 motorunun ilk versiyonu 'lik bir deplasmana sahiptir. 4.400 rpm'de güç ve 2.000 rpm'de tork üretir. Kullanılan modeller: 1952-1954 501 M337/2 1954'te, 4.400 devirde ve 2.500 devirde tork üreten revize edilmiş bir motor piyasaya sürüldü. Motorun sıkıştırma oranı 6.8:1'dir. Kullanılan modeller: 1954-1955 501A 1954-1955 501B M337/3 M337'nin son versiyonu, 'lik bir iç çap artışına sahipti ve bu da motor hacminin 'ye çıkmasını sağladı. Sıkıştırma oranı da 7.0:1'e yükseltildi. Bu değişikliklere rağmen M337/3 önceki versiyondan daha fazla güç üretmedi. Ancak tork 2,500 rpm'de 'ye yükseldi. Kullanılan modeller: 1955-1958 501/3 Ayrıca bakınız BMW motorları Kaynakça M337 Kategori:Sıralı altı silindir motorlar Kategori:Modeline göre benzinli motorlar