Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

BMW M50

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
BMW M50, 1990-1996 yılları arasında üretilmiş düz-6 DOHC benzinli bir motordur. M20 motorun yerini almak üzere E34 520i ve 525i modelleriyle birlikte piyasaya sürüldü. Eylül 1992'de M50, BMW'nin değişken supap zamanlaması kullanan ilk motoru olan M50TU'ya ("teknik güncelleme") yükseltildi. BMW tarafından tek VANOS olarak adlandırılan sistem, kam milinin fazını ayarlıyordu. M50, 1994 yılında M52 motorunun piyasaya sürülmesinin ardından aşamalı olarak kaldırılmaya başlandı. E36 M3, M50'nin yüksek çıkışlı versiyonu olan S50 motor serisi ile güçlendirildi. Modeller küçükresim|sağ|M50'nin ilk sürümü (1992 teknik güncellemesinden önce) M50B20 küçükresim|BMW Müzesi'ndeki M50 motor M50B20, 1990 520i ile tanıtıldı. çapa ve stroka sahip olan motor toplam güç üretmekteydi. Sıkıştırma oranı 10.5:1'dir. Kullanılan modeller: 1990-1992 E34 520i 1991-1992 E36 320i M50B20TU M50B20, 1992'de tek VANOS ile güncellendi. Pik tork 4,200 rpm'de kullanılabilir hale geldi. 5,900 rpm'de güce ve 4,200 rpm'de torka sahipti. Sıkıştırma oranı 11.0:1'dir. Kullanılan modeller: 1992-1994 E36 320i 1992-1996 E34 520i M50B24TU Bu, Tayland ve Okyanusya pazarlarında kullanılan bir motordur. 72mm'ye (2,83 inç) düşürülmüş strok ile 2,494 cc (2,5 L) M50B25TU'ya dayanmaktaydı ve 5,900 rpm'de güce ve 4,200 rpm'de torka sahipti. Kullanılan modeller: 1993-1995 E36 325iA/2.4 1992-1996 E34 525iA/2.4 M50B25 M50B25, 1990 525i ve 525ix ile tanıtıldı. çapa ve stroka sahip olan motor, 6,000 rpm'de güce ve 4,700 rpm'de torka sahipti. Sıkıştırma oranı ise 10.0:1'dir. Kullanılan modeller: 1990-1992 E34 525i, 525ix 1991-1992 E36 325i, 325is M50B25TU M50B25, 1992'de tek VANOS ile güncellendi ve bunun sonucunda pik torku 4.200 rpm'de kullanıma sunuldu. 5,900 rpm'de at 5,900 rpm and güce ve 4,200 rpm'de torka sahipti. Sıkıştırma oranı ise 10.5:1'dir. Kullanılan modeller: 1993-1995 E36 325i, 325is 1992-1996 E34 525i, 525ix S50 S50, E30 M3'te kullanılan dört silindirli BMW S14 motorun yerini alan, E36 M3'te kullanılan M50'nin yüksek performanslı versiyonudur. M50 gibi, S50 de bir demir bloğa ve silindir başına dört supaplı alüminyum kapağa sahiptir. Amerika Birleşik Devletleri'nde, "S50B30US" adı verilen daha az güçlü bir motor kullanıldı ve bu motor normal M50 motoruyla diğer S50 versiyonlarından daha fazla ortak noktayı paylaşıyordu. S50B30 S50B30, Amerika Birleşik Devletleri hariç çoğu ülkede kullanıldı (1993'te BMW Kanada, S50B30 motoruyla 45 M3'ü resmî olarak ithâl etti). güç üreten S50B30, iç çapa, stroka ve 10.8:1. sıkıştırma oranına sahiptir. Redline ise 7.200 rpm'dir. S50, her silindir için ayrı bir gaz kelebeği gövdesine, tek VANOS'a, Bosch Motronic M3.3 motor yönetimine ve yeniden tasarlanmış emme ve egzoz sistemlerine sahiptir. 1995'ten itibaren sınırlı sayıda üretilen "M3 GT" modeli ise güç üretebiliyordu. Farklı eksantrik millerine ve yeniden tasarlanan bir karter ve yağ pompasına sahipti. Kullanılan modeller: 1992-1995 E36 M3 (ABD hariç) S50B30US Amerika Birleşik Devletleri'nde, E36 M3'ün 1994-1995 model yılları, güç üreten 'lik bir motor olan S50B30US tarafından desteklenmektedir. Bu motor, standart M50 motorla daha yakından ilgilidir ve M50B25TU ile aynı sıkıştırma oranına sahiptir, ancak farklı bir krank mili, bağlantı çubukları ve piston kullanır. Çapı , stroku ve redline'ı 7.000 rpm'dir. 1996'da S50B30US, BMW S52 motoruyla değiştirildi (yalnızca Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da). Kullanılan modeller: 1994-1995 E36 M3 (Yalnızca ABD) S50B32 1996'da S50B32, S50B30'un yerini aldı (bunun yerine BMW S52 motorunun kullanıldığı Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri hariç). Güç çıkışı 'a (321bhp) çıkarıldı. Motor hacmi 'ye, stroku 'ye ve çapı 'ye yükseldi. S50B32'de çift VANOS (her iki eksantrik milinde değişken valf zamanlaması) mevcuttu ve ikincil bir yağ toplama eklendi. Sıkıştırma oranı 11.3: 1 ve redline'ı 7.600 rpm'dir. Motor yönetimi, 3 vuruntu sensörlü Siemens MSS50'dir. Kullanılan modeller: 1996-1999 E36 M3 (Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri hariç) 1996-2000 Z3 M Coupe ve M Roadster (Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri hariç) Ayrıca bakınız BMW motorları Kaynakça M50 Kategori:Sıralı altı motorlar Kategori:Modeline göre benzinli motorlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri