Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

BMW M62

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
BMW M62, 1995'ten 2005'e kadar üretilmiş atmosferik bir V8 benzinli motordur. BMW M60'ın halefi olan M62, alüminyum motor bloğuna ve tek sıralı bir triger kayışına sahiptir. 1998'deki teknik güncelleme, emme eksantrik milleri için VANOS'u (değişken valf zamanlaması) içeriyordu. S62 motoru ise, M62'nin E39 M5, BMW Z8, Ascari KZ1 ve Ascari A10'da piyasaya sürülen BMW M yüksek performanslı versiyonudur. Tasarım BMW M60 motoru gibi M62 de silindir başına dört supaplı, alüminyum bloklu ve alüminyum kafalı bir DOHC motordur. M62, dövme bağlantı çubuklarına, demir kaplı yan eteklere sahip hiperötektik alaşım pistonlara sahiptir. M62 motorlarının çoğu blok malzemesi için Alusil kaplama kullandı, ancak bazı eski M62 motorları bunun yerine Nikasil silindir kaplaması kullanmıştır. Alusil kaplama teknolojisi, silikonu alüminyum dökümün tamamına entegre eder. Böylece bu blok ailesindeki astarlara ya da işlenmiş deliklere ihtiyaç duyulmaz. M62, Bosch Motronic 5.2 motor kontrol ünitesi ("ECU" olarak da adlandırılır) ve bir kütle akış sensörü (MAF) kullanır. Teknik güncelleme 1998'de M62'ye bir "teknik güncelleme" uygulandı ve M62TU olarak adlandırıldı . Yeni özellikler arasında tek VANOS (emme eksantrik mili için değişken valf zamanlaması) ve elektronik gaz kelebeği kontrolü bulunur. Motor kontrol ünitesi ise Bosch Motronic ME7.2'ye güncellenmiştir. Versiyonlar Belirtilen rakamlar Avrupa modelleri içindir. M62B35 M62B35, 84mm (3,3 inç) silindir çapına ve 78,9mm (3,1 inç) strok çapına sahiptir. Modeller: 1996–1998 BMW 5 Serisi (E39) 535i 1996–1998 BMW 7 Serisi (E38) 735i/735iL M62TUB35 1998'de teknik güncelleme uygulandı ve M62TUB35 olarak sunuldu. E39 5 Serisinde kullanılan versiyonlar, E38 7 Serisinde kullanılan versiyonlardan biraz daha fazla güce sahiptir. Modeller: 1999–2001 BMW 7 Serisi (E38) 735i/735iL - 173kW (232hp) 1998–2003 BMW 5 Serisi (E39) 535i - 184kW (247hp) M62B44 M62B44, 92mm (3,6 inç) silindir çapına ve 82,7mm (3,26 inç) strok çapına sahiptir. Modeller: 1996–1998 BMW 5 Serisi (E39) 540i 1996–1998 BMW 7 Serisi (E38) 740i/740iL 1997–1999 BMW 8 Serisi (E31) 840Ci 286hp 4.0i M62B46 M62B46, Alpina tarafından geliştirildi ve M62B44 temel alındı F3 olarak adlandırıldı. 93mm (3,7 inç) silindir çapına ve 85mm (3,3 inç) strok çapına sahiptir. Modeller: 1997–1998 Alpina B10 V8 M62TUB44 küçükresim|Teknik güncellenmiş versiyon (M62TUB44) 1998'de teknik güncelleme uygulandı ve M62TUB44 olarak sunuldu. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 2001-2003 540i modellerinin gücü 216kW'a (290hp) yükseltildi. Modeller: 1998–2003 BMW 5 Serisi (E39) 540i 1999–2001 BMW 7 Serisi (E38) 740i/740iL 1999–2003 BMW X5 (E53) X5 4.4i 2000–2004 Morgan Aero 8 2002–2005 Range Rover M62TUB46 M62TUB46, M62TUB44'ü temel alır. Revizyonlar, tamamen metal VANOS göbeklerini içerir. 10.5mm kaldırılmış emme ve egzoz eksantrik milleri bulunur. Daha güçlü valf yayları içerir. 93mm (3,7 inç) silindir çapına ve 85mm (3,3 inç) strok çapına sahiptir. Üç parçalı yerine iki parçalı yağ sıyırıcı halka bulunmaktadır. Artan strok nedeniyle yüksekliği azaltılmış 93mm pistonları vardır. Modeller: 1999-2001 Alpina B10 V8 2000–2004 Morgan Aero 8 GTN 2002–2004 BMW X5 (E53) X5 4.6is Alpina F5 M62B48 veya Alpina F5 olarak da bilinir, M62B44 motoruna dayalı olarak Alpina tarafından geliştirilmiştir. 93mm (3,7 inç) silindir çapına ve 89mm (3,5 inç) strok çapına sahiptir. Modeller: 2002-2004 Alpina B10 V8S 2002-2003 Alpina Roadster V8 S62 BMW S62 motoru (tam model kodu: S62B50), M62'nin E39 M5 ve E52 Z8'e takılan yüksek performanslı bir çeşididir. S62, BMW'nin çift VANOS'a (emme ve egzoz eksantrik millerinde değişken valf zamanlaması) sahip ilk V8 motoruydu. S62 motor, 6600 devirde 294kW (400 PS; 394hp) ve 3800 rpm'de 500 N⋅m (369lb⋅ft) tork üretir. Devir kesicisi 7000 devirdir. Delik ve strok sırasıyla 94mm (3,7 inç) ve 89mm (3,5 inç)'dir. Bu, o zamanki en büyük M62 motorunun 4.398 cc (268,4 cu inç) hacmine kıyasla 4.941 cc (301.5 cu inç) bir artış ile sonuçlanmıştır. M62 ile karşılaştırıldığında diğer farklılıklar şunlardır: Elektronik olarak çalıştırılan ve sürücü tarafından seçilebilen "normal" ve "spor" mod gaz kelebeği tepkisine sahip sekiz silindirin her biri için ayrı gaz kelebeği tepkisi. Sıkıştırma oranı, M62 (10.0:1) ile karşılaştırıldığında 11.0:1'dir. M62 tarafından kullanılan tek sıra zincire kıyasla çift sıralı bir zamanlama zincirine sahiptir. Oyulmuş eksantrik milleri. Elektrik kontrol ünitesi (ECU) bir Siemens MSS 52'dir. Çift hava girişi ve kütle akış sensörleri Sert virajlarda devreye giren iki ek egzoz gazı pompasından oluşan yarı kuru karterli yağ sistemi M62 gibi, S62 de alüminyum bir blok ve kafaya sahiptir. S62, BMW'nin Dingolfing tesisinde toplanmıştır. Modeller: 1998–2003 BMW M5 (E39) 2000–2003 BMW Z8 2005–2010 Ascari KZ1 2006 Ascari A10 Bentley Arnage 1998-2000 Bentley Arnage (Yeşil Etiket), M62B44'ün Cosworth tarafından geliştirilen çift turbo versiyonu ile güçlendirilmiştir. Bu motor, 260kW (349hp) ve 569 N⋅m (420lb⋅ft) torka sahiptir. Kaynakça Kategori:BMW motorları Kategori:V8 motorlar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri