BRICS'e Katılmak İstiyoruz: Net ve Eleştirel Bir Bakış
"Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Güney Afrika, İran, Mısır, Etiyopya ve Birleşik Arap Emirlikleri'ni kapsayan BRICS, karşılıklı yatırım odaklı, 2009'dan sonra "bizim neyimiz eksik" havasında jeopolitik bir blok olmaya çalışan bir organizasyondur. Ancak biraz gerçekleri görmekte fayda var.
- Brezilya: En büyük ihracat partneri 90 milyar dolar ile Çin. Ancak Brezilya'nın Çin'e sattığı ürünlerin çoğunluğu doğal kaynaklar. ABD'ye yapılan ihracatta ise katma değeri yüksek ürünler öne çıkıyor.
- Hindistan: En büyük ihracat partneri ABD. Ancak Hindistan'ın satışlarının çoğunluğu doğal zenginliklere dayanan ürünler.
- Çin: En büyük pazarı ABD ve bu pazarda genellikle katma değeri yüksek ürünler satıyor. BRICS ülkeleri arasında geride kalan bir Çin var.
- Güney Afrika: En büyük alıcı Çin ve bu ülke genellikle doğal kaynaklar satın alıyor. ABD ise platin gibi ürünlerde öne çıkıyor.
- Diğer ülkelerin ihracat rakamlarına bakıldığında, genelde ABD gibi Batılı ülkelere satış yapılıyor ve yüksek marjlı ürünlerde sorunlar görülüyor.
BRICS ülkeleri arasında birbirlerinin doğal zenginliklerini sömürerek ürettikleri ürünleri genellikle ABD gibi Batılı ülkelere satıyorlar. Çin hariç diğer ülkeler genellikle düşük katma değerli ürünlerle öne çıkıyor. Dolayısıyla BRICS'in, gerçekte ne kadar güçlü olduğu konusu sorgulanabilir.
Kısacası, BRICS ülkeleri arasındaki ticari ilişkileri ve ihracat rakamlarını detaylıca incelediğimizde, gerçekler oldukça açık bir şekilde ortaya çıkıyor. Gelecekteki stratejilerin bu verilere göre şekillenmesi gerektiğini hatırlatmak isterim."
"Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Güney Afrika, İran, Mısır, Etiyopya ve Birleşik Arap Emirlikleri'ni kapsayan BRICS, karşılıklı yatırım odaklı, 2009'dan sonra "bizim neyimiz eksik" havasında jeopolitik bir blok olmaya çalışan bir organizasyondur. Ancak biraz gerçekleri görmekte fayda var.
- Brezilya: En büyük ihracat partneri 90 milyar dolar ile Çin. Ancak Brezilya'nın Çin'e sattığı ürünlerin çoğunluğu doğal kaynaklar. ABD'ye yapılan ihracatta ise katma değeri yüksek ürünler öne çıkıyor.
- Hindistan: En büyük ihracat partneri ABD. Ancak Hindistan'ın satışlarının çoğunluğu doğal zenginliklere dayanan ürünler.
- Çin: En büyük pazarı ABD ve bu pazarda genellikle katma değeri yüksek ürünler satıyor. BRICS ülkeleri arasında geride kalan bir Çin var.
- Güney Afrika: En büyük alıcı Çin ve bu ülke genellikle doğal kaynaklar satın alıyor. ABD ise platin gibi ürünlerde öne çıkıyor.
- Diğer ülkelerin ihracat rakamlarına bakıldığında, genelde ABD gibi Batılı ülkelere satış yapılıyor ve yüksek marjlı ürünlerde sorunlar görülüyor.
BRICS ülkeleri arasında birbirlerinin doğal zenginliklerini sömürerek ürettikleri ürünleri genellikle ABD gibi Batılı ülkelere satıyorlar. Çin hariç diğer ülkeler genellikle düşük katma değerli ürünlerle öne çıkıyor. Dolayısıyla BRICS'in, gerçekte ne kadar güçlü olduğu konusu sorgulanabilir.
Kısacası, BRICS ülkeleri arasındaki ticari ilişkileri ve ihracat rakamlarını detaylıca incelediğimizde, gerçekler oldukça açık bir şekilde ortaya çıkıyor. Gelecekteki stratejilerin bu verilere göre şekillenmesi gerektiğini hatırlatmak isterim."