Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bristol Havalimanı

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Bristol Havalimanı , Kuzey Somerset'teki Mendip Tepeleri'nin kuzey yamaçlarında bulunan Lulsgate Bottom'da yer alan, İngiltere'nin Bristol kentiyle çevresine hizmet veren ticari havalimanıdır. Bristol şehir merkezinin güneybatısındadır. Eski bir RAF (İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri) havalimanı yerine inşa edilmiş olup 1957'de Bristol (Lulsgate) Havalimanı adıyla açılmıştır. 1997'den 2010'a kadar Bristol Uluslararası Havalimanı olarak bilinen havalimanının çoğunluk hissesi 1997'de FirstGroup'a satıldı ve ardından 2001'de havalimanı Macquarie Bank ve diğerlerinin ortak girişimine satıldı. Eylül 2014'te, Ontario Teachers' Pension Plan, Macquarie'yi satın alarak tek sahibi oldu. 2019'da, 2018'e kıyasla %3'lük bir artışla 8,9 milyondan fazla yolcuya hizmet vererek Glasgow Uluslararası Havalimanı'nı geride bırakıp Birleşik Krallık'taki en işlek sekizinci havalimanı unvanını kazandı. 2015 yılında yapılan bir yolcu anketi, havalimanını kullanan yolcuların seyahatlerinin %32,5'inin Bristol şehrinde, % 9,6'sının Gloucestershire'da, %24,5'inin Somerset'te ve %16,9'unun Devon'da başladığını veya bu şehirlere seyahat ettiğini tespit etti. Havalimanında faaliyet üsleri bulunan hava yolu şirketleri arasında EasyJet ve Ryanair vardır. Havalimanında, yolcuların toplu taşıma ve uçuş eğitimi için uçuşlara izin veren Sivil Havacılık Otoritesi Kamu Kullanım havalimanı Lisansı (P432) bulunmaktadır. Tarihi küçükresim|1963 yılında havalimanında Cambrian Airways Vickers Viscount yükleri [[Dosya:Carvair_and_ambassador_at_bristol_airport_1965_arp.jpg|küçükresim| Avation Traders Carvair ve 1965'te Airspeed Ambassador'un kuyruğu]] İlk zamanları 1927'de, bir grup yerel iş adamı, başlangıçta Filton Aerodrome'da bulunan bir uçuş kulübü başlatmak için kamu aboneliği yoluyla 6.000 £ topladı. 1929'da Bristol Corporation, kulübün Bristol'ün güneyindeki Whitchurch'te bulunan tarım arazilerini bir belediye havalimanına dönüştürme teklifini kabul etti. 1930'da Kent Dükü Prens George tarafından açılışında, Bristol (Whitchurch) Havalimanı, Birleşik Krallık'taki üçüncü sivil havalimanıydı. Yolcu sayısı 1939'da 4.000'e yükseldi. İkinci Dünya Savaşı sırasında, Whitchurch, kullanıma hazır duran ana sivil havalimanıydı. Yeni kurulan British Overseas Airways Corporation (BOAC) kuruluşu, Croydon Havalimanı ve Heston Havalimanı'ndan Whitchurch'e aktarıldı. BOAC, Britanya İmparatorluğu çevresinde ve tarafsız uluslara rotalar işletiyordu. Bristol-Lizbon rotasında (Portekiz tarafsız bir ülkeydi) hem İngiliz hem de Alman uçakları uçuyordu) BOAC tüzüğü altında Hollandalı hava yolu şirketi KLM tarafından işletiliyordu. Winston Churchill dahi Bristol Havalimanını kullandı. Lulsgate Bottom Havaalanı 1948'den itibaren, yer Bristol Planör Kulübü'nün eviydi. 1949 ve 1950'de, Bristol Motor Cycle ve Light Car Club, pisti Lulsgate Aerodrome olarak bilinir, ancak planlama ve gürültü sorunları nedeniyle 1950'de Castle Combe Circuit olarak bilinen bir alana taşındı. Bristol Uluslararası Havalimanı Whitchurch havalimanı, II. Dünya Savaşı'ndan sonra kullanılmaya devam etti ancak savaş sonrası daha ağır uçakların piyasaya sürülmesi, bir pist uzantısını oldukça arzu edilir hale getirdi. Ancak, yakındaki toplu konutlar nedeniyle Whitchurch'te bu zordu. Haziran 1955'te Ulaştırma ve Sivil Havacılık Bakanı, Lulsgate havalimanını orada yeni bir havalimanının geliştirilmesi için Bristol Corporation'a satmayı kabul etti. Bristol Planör Kulübü, Gloucestershire'daki Nympsfield'a taşındı. 55.000 sterlinlik satın alma fiyatına ek olarak, şehir 1958 yılına kadar terminalin inşası ve diğer geliştirmeler için 200.000 sterlin daha harcadı. 1957 Nisan ayının ortalarında, tüm hava trafiği Whitchurch'ten yeni havalimanına transfer edildi. Bristol (Lulsgate) Havalimanı adıyla resmi olarak 1 Mayıs 1957'de Kent Düşesi Prenses Marina tarafından açılmıştır. Havalimanının ilk yılında 33.000 kişi seyahat etti. Bristol ve Wessex Airplane Club da Lulsgate'e taşındı. 1962'de yeni bir kontrol kulesi inşa edildi, 1969'da pist uzatıldı ve terminalde genişletmelere gidildi. 1968'de yeni bir alanında kargo transit hangarı yapılmıştır. Les Wilson o yıl genel müdürlüğü devralıp Kasım 1995'te bir araba kazasında ölene kadar bu görevde kaldı. Havalimanının bu dönemdeki gözle görülür toparlanmasının büyük kısmı ona atfedildi. Havalimanı 1981-82 mali yılında yeniden kâra geçti. 1984 yılında, gümrüksüz satış mağazaları ve 24 saat açık hava tarafı barı ile uluslararası bir kalkış salonu eklendi. 1986 Havalimanları Yasası, cirosu 1 milyon sterlinin üzerinde olan her belediye havalimanının halka açık bir limitet şirkete dönüştürülmesini şart koşuyordu. 1 Nisan 1987'de Bristol Belediye Meclisi, havalimanının işletmesini ve net varlıklarını Bristol Airport plc'ye devretti. Konsey şirketin tam mülkiyetini elinde tuttu. Ancak, Kanun hükümlerine göre, yerel yönetim çoğunluk hissesini elinde tuttuğu sürece, şirketin sermaye projeleri için finansman sağlama yeteneği üzerinde kısıtlamalar vardı. 1988'de havalimanı yeni bir yolcu salonu alanı açtı. 1994 yılında yeni bir terminal için planlama başvurusu onaylandı. Planlanan diğer projelerle birlikte, konsey havalimanındaki çoğunluk hissesinin satılmasına karar verdi, böylece Havalimanları Yasası'nın gerekli finansmanı artırmaya getirdiği kısıtlamalar kaldırılabilir. Bristol Havalimanı küçükresim|2003 yılında kontrol kulesi küçükresim|2008 yılında terminal binası giriş işlemi (check-in) alanı küçükresim|2009 yılında terminalin önden görünüşü 1997 yılının ortalarında, havalimanının adı "Bristol Uluslararası Havalimanı" olarak değiştirildi. Kasım 1997'de, havalimanı şirketinin %51 hissesinin satın alınması için başarılı teklif sahibinin FirstBus olduğu ortaya çıktı. Geriye kalan %49'luk pay ise konsey tarafından tutuldu. Yeni terminal binasındaki çalışmalar çoktan başlamıştı; Mart 2000'de 27 milyon sterlin maliyetle açıldı. 2000 yılında yolcu sayısı ilk kez iki milyonu aştı. Yeni bir kontrol kulesi inşa edildi ve A38 yolu, Kategori 3 aletli iniş sisteminin kurulumunu sağlamak için yönlendirildi; bu projeler 2001 yılında tamamlanmıştır. Havalimanı Ocak 2001'de, tarafından Macquarie Bank ortak girişimi ve Ferrovial grubunun parçası Cintra tarafından 198 milyon £'a satın alındı. Ferrovial, %50 hissesini 2006 yılında Macquarie'ye sattı. Ontario Teachers' Pension Plan, 2002 ve 2009 yıllarında iki önemli hisse alımı gerçekleştirdi. Mayıs 2001'de, düşük maliyetli havayolu Go Fly, Bristol Havalimanı'nı Stansted'den sonra ikinci üssü yaptı. Yolcu sayısı, büyük ölçüde Go'nun gelişi nedeniyle EasyJet 2002 yılında Go'yu satın almış, 2003 yılında üssü devralmış ve destinasyonlarda hızlı büyümesini sürdürmüştür. Mayıs 2005'te Continental Airlines, Boeing 757 uçağıyla Bristol'den Newark'a doğrudan bir uçuş başlattı, ancak bu Kasım 2010'da sona erdi. Kasım 2006 ile Mart 2007 arasında milyon £ maliyetle yeni bir asfalt pist yüzeyi döşenmiştir. Bu süre içinde, 29 Aralık ve 3 Ocak tarihlerinde, geçici yüzeyde ıslak koşullarda, ikisi uçağın pisti terk etmesi de dahil olmak üzere, dört adet azaltılmış frenleme olayı meydana geldi. 5 Ocak'tan itibaren başta EasyJet olmak üzere on hava yolu şirketi Bristol uçuşlarını iptal etti veya yönünü değiştirdi. Havalimanı, su akışını iyileştirmek için yüzeye oluklar açmak için 7 Ocak'ta pisti kapattı ve ertesi gün uçuşlar yeniden başladı. Ryanair, 2007 yılında havalimanında bir üs kurdu. 2008 yılında yolcu sayısı altı milyona ulaştı. Mart 2010'da, havalimanı Bristol havalimanı olarak yeniden adlandırıldı. "İnsan", "yer" ve 'bölge'yi temsil eden yeni bir logoya kavuşan havalimanı; "Muhteşem yolculuklar burada başlar" sloganıyla yolcularını ağırlamaya başladı. Bristol havalimanı herhangi çalışmaz jet yolları uçak park zorunda, apron ve yolcuların ya da uçuş çıkmak veya otobüs ile gerçekleştirilmektedir. Mayıs 2010, bir terminal binasının batısındaki yürüyüş yolu, otobüs ihtiyacını azaltmak için onu 8 milyon sterlinlik bir maliyetle sekiz yeni biniş öncesi bölgeye bağlıyor. 2012 yılında, BMI Regional havalimanında bir üs kurdu. 2013 yılında havayolu, iş amaçlı seyahat edenlere yönelik olarak Alman ve İtalyan merkez havalimanlarına rotalar ekledi. Eylül 2014'te, Toronto merkezli Ontario Teachers' Pension Plan, Macquarie'nin havalimanında kalan %50 hissesini satın almayı kabul etti ve böylece %100 mülkiyet elde etti. 11 Kasım 2020'de Jet2.com & Jet2holidays, 1 Nisan 2021'de Bristol Havalimanı'nda 33 destinasyona hizmet veren onuncu İngiltere üssünü açacaklarını duyurdu ancak devam eden koronavirüs salgınından dolayı uygulanan seyahat kısıtlamaları nedeniyle üs açılışı ve uçuşlar 1 Temmuz 2021'e ertelendi. Genişletme Birleşik Krallık Hükûmetlerinin 2003 tarihli Beyaz Kâğıt Bülteni Hava Taşımacılığının Geleceği'ne yanıt olarak, havalimanı 2006-2030 döneminde genişleme için bir Ana Plan yayınladı. Ekim 2007'de havalimanı, havalimanının çevre üzerindeki etkisine ilişkin araştırmayı tamamlaması için zaman tanımak için planlama başvurusunu 2008 ortasına kadar erteleyeceğini duyurdu. Dünya Kalkınma Hareketi, havalimanından yapılan uçuşların tüm Malavi ulusuyla aynı miktarda karbondioksit ürettiğini iddia etti. Plana karşı bir kampanya, Bristol Dünyanın Dostları ve Kırsal İngiltere'yi Koruma Kampanyası tarafından desteklenen Stop Bristol Airport Expansion tarafından yönetildi. Başvuru 2009 yılında nihayet sunuldu. Yıllık yolcu sayısının 10 milyona çıkmasını kolaylaştırmak için tasarlanan 150 milyon sterlinlik plan, 2010 yılında Kuzey Somerset Konseyi tarafından ve aynı yıl Topluluklar ve Yerel Yönetimden Sorumlu Devlet Bakanı tarafından onaylandı. Ekim 2011'de, Stop Bristol Airport Expansion, plana karşı yasal itirazını kaybetti. Genişletme, 30 inşaat projesine hâlinde planan aşamalar şeklinde gerçekleşecekti. Planlar arasında yolcu terminali taban alanının iki katına çıkarılması, yeni iskeleler ve uçak park stantları, apronun genişletilmesi, çok katlı otopark ve toplu taşıma alışverişi vardı. İlk proje Haziran 2012'de üç yeni uçak standının açılmasıyla tamamlandı. Temmuz 2014'te yüz ölçümüne sahip, terminalin merkezine bağlı 6,5 milyon sterlinlik pist yolu açılarak dört biniş öncesi bölge daha sağlandı ve Boeing 787 Dreamliner gibi geniş gövdeli uçaklar da dahil olmak üzere jet yollarının kullanımına izin verildi. Temmuz 2015'te havalimanı, daha büyük bir kalkış salonuna ve bir açık hava terasına sahip olan terminalin doğuya doğru 8.6 milyon sterlinlik bir uzantısını açtı. Başka bir terminal ek binası inşaatı batı tarafında hemen başladı ve 24 milyon sterline mal oldu. 2016 yazında açılan batı ek binası, bir hızlı yol bölgesi de dahil olmak üzere 12 güvenlik şeridi ile kalkışlar için yeni bir güvenlik arama alanı sağladı. Uzatma kapsamındaki bagaj alım ve gümrük işlemleri dahil yeni varış tesislerinin 2016'da daha sonra açılması planlandı. Ekim 2016'da havalimanı, göçmenlik salonunun genişletilmesi olan bir başka projenin 2017'de tamamlanacağını duyurdu. Bunlar Nisan 2017'de tamamlanarak halka açıldı ve 10'u ePasaport kapısı olmak üzere 10'dan 17'ye kadar pasaport kontrol noktası sayısı artırıldı. Yerinde 251 odalı bir otel için bir planlama başvurusu 2010 yılında ayrıca onaylanmıştır. Şubat 2014'te, daha önce onaylanan tasarımın revize edilmesi için bir planlama başvurusu yapılmış, önce 201 odalı bir otel, ardından 50 odalı ilave yapılacak. havalimanı, İngiltere'nin en yoğun 16 havalimanı arasında sadece Bristol'de otel bulunmadığını belirtti. Şubat 2015'te havalimanı, 201 odalı otelin 2016 yılında tamamlanacağını ve Hampton by Hilton olarak işletileceğini duyurdu. Ocak 2017'de rezervasyonlara açıldı. Çin'den yapımı için prefabrik modüller sevk edilerek CIMC Modular Building Systems, tarafından finanse edildi, inşa edildi ve sahiplenildi. 9,5 milyon sterlinlik çok katlı bir otopark üzerinde çalışma, gümüş bölge otoparkındaki müşteri kabul merkezinde yapılan 2,5 milyon sterlinlik iyileştirmenin ardından Kasım 2017'de başladı. Yeni otopark Mayıs 2018'de açıldı. Bristol Havalimanı, 16 Kasım 2017 ile 26 Ocak 2018 tarihleri arasında yürütülen ve havalimanının öncelikleri ve havalimanını geliştirmeye yönelik ilk konseptler hakkında görüş isteyen bir istişare kurdu. Havalimanı, 2018 yılında yolcu sayısının 12 milyona ulaşmasını sağlamak için havalimanını genişletmek için başvuruda bulundu. Plan, yolcu terminalinin ve uçak taksi yollarının genişletilmesini içermekteydi. Ayrıca, çoğu yeşil kuşak arazisine denk düşmek üzere 3.000 araba için daha park yeri eklemeyi planladı. Kuzey Somerset sakinlerinin %84'ünün genişleme planını reddettiği yönünde yorum yapmasıyla plana büyük bir tepki oluştu. Bristol Airport Action Network (BAAN), Extinction Rebellion, North Somerset Parishes, Stop Airport Expansion, Friends of the Earth ve Greenpeace'in de aralarında bulunduğu bir örgütler ağı, büyük bir direniş örgütledi. Bu durum, Kuzey Somerset konseyinin 10 Şubat 2020'de planı reddetmek için 18'e 7 oy vermesiyle sonuca kavuştu. Bölge üzerindeki zararlı etkinin ve çevre üzerindeki daha derin etkilerin, havalimanı genişlemesinin daha küçük faydalarından ağır bastığını belirtti. Havalimanı temyizde bulundu ve dört haftalık bir kamu soruşturması Temmuz 2021'de başlayacak. Hava yolları ve varış noktaları Aşağıdaki havayolları Bristol Havalimanı'na tarifeli ve dolmuş uçak (charter) uçuşları yapmaktadır: İstatistikler Kaynakça Kategori:1940'ta kurulan havalimanları Kategori:İngiltere'deki havalimanları Kategori:Bristol'de ulaşım Kategori:İncelenmemiş çeviri içeren sayfalar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri